Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Sprężyny w Galancie EA
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-04-2017, 14:04   

Maciejos, sprężyny zostały stare? To masz tylne zajechane, niestety fabryczne tylne Eibachy są miękkie jak... nie napiszę co. Polecam seryjne sprężyny na tył i Eibachy na przód. Będzie idealnie, efekt lekkiego klina.
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-04-2017, 14:53   

Hugo, tak, sprężyny zostały stare (żałuję, że przed wymianą amorów nie dopytałem na forum, czy nie warto przy okazji wymienić sprężyn).
Co masz na myśli pisząc: "Polecam seryjne sprężyny na tył i Eibachy na przód" - kupić na tył używki (jeżeli tak, to jakie: koniecznie do SE ?) z Allegro oraz na przód nowe Eibachy ?

Dziwne tylko, że tak wszystko się zmieniło po wymianie amorów...no ale cóż...
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-04-2017, 15:27   

Maciejos napisał/a:
o masz na myśli pisząc: "Polecam seryjne sprężyny na tył i Eibachy na przód" - kupić na tył używki (jeżeli tak, to jakie: koniecznie do SE ?) z Allegro oraz na przód nowe Eibachy ?
Jak chcesz, mogą być używki, ale z drugiej strony używki już masz :wink: Kup nowe seryjne na tył i nowe Eibachy na przód i będzie idealnie. Jak chcesz to wieczorem wstawię Ci fotkę jak Galant "stoi" na takim setupie. Moje auto też jest bez LPG i ma zatankowane 1/4 zbiornika paliwa.
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-04-2017, 15:41   

Hugo, tylko że - jak zapewne wiesz - katalogi z częściami nie uwzględniają podziału na "zwykłe" Gale 2.5 i Sport Editiony 2.5 (jest tylko podział "silnikowy" na wcześniejsze wersje: 2.5 160 km i później wychodzące: 2.5 163 km).
Dlatego, proszę , sprecyzuj co mam kupić :-) .
SE wychodziły seryjnie obniżone, gdy więc piszesz "Kup seryjne na tył...", nie jestem pewien, co masz na myśli. Szukać seryjne do SE, czy np. te z poniższego linku:

http://e-katalog.intercar...szenia-tyl.html

Za zdjęcie będę podwójnie wdzięczny :-)
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-04-2017, 16:19   

Maciejos napisał/a:
jest tylko podział "silnikowy" na wcześniejsze wersje: 2.5 160 km i później wychodzące: 2.5 163 km).
Od początku produkcji do 03.2000 r. 2,5 V6 miało moc 163KM, po 03.2000 r. miały 160KM :wink:
Już wiem o co Ci chodzi, tak miałem na myśli "zwykłe" nieobniżające sprężyny, takie jak podałeś w linku.

A tu 2 fotki:



 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-04-2017, 18:05   

Hugo, sorry za błąd z wersjami, tak to jest, gdy pisze się w pracy :-)
No, ale wracając do sedna.
Twój stoi idealnie (cud, mód, malina), ale mnie wystarczy, gdy w moim podniesie się tył chociaż z 2 cm. OK - te sprężyny z linku to taniocha, a więc nie zaszkodzi spróbować - zdam relację po wymianie.

Dzięki i pozdrawiam

P.S. Parę stron wcześniej Tresorex pisał, że przy wymianie przednich sprężyn może być problem z odkręceniem łączników stabilizatora. Czy w przypadku tyłu ten problem również występuje ?
W ogóle to się zastanawiam, czy przy okazji nie wymienić tylnych łączników (z przodu mam już nowe, a z tyłu oryginały).

http://allegro.pl/mitsubi...6780259944.html

Jeżeli warto wymienić tylne łączniki, to czy warto kupić jeszcze poniższą gumę ?


http://www.iparts.pl/czes...-adc48065c.html
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-04-2017, 22:22   

Wyjmując z tyłu amora nie musisz ściągać łączników bo są przykręcane do wahacza.
Ale gdybyś je chciał wymienić to najlepiej razem z gumą, dostęp jest dobry z tego co pamiętam, a jak łączniki są stare to gumy pewnie też. U mnie robiłem je krótko po zakupie i gumy były plastikowe i w ogóle nie trzymały staba.
_________________


 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-04-2017, 19:35   

Panowie,

Jeszcze tylko ostatnie pytanie w tym wątku i naprawdę przestaję go zaśmiecać.

Czy jesteście pewni, że amory nie mają żadnego wpływu na to jak wysoko/nisko osadzone jest auto ? Nadal nie daje mi spokoju fakt, że do obniżenia tyłu doszło zaraz po wymianie tylnych amorów (KYB Excel-G). Z góry mówię, że amory wydają się OK (auto nie buja po naciśnięciu bagażnika).

W sobotę jestem umówiony na montaż nowych sprężyn i chyba się załamię, gdy po wymianie nie będzie poprawy.

Amory wybrałem w Iparts - dobrałem je do mojego modelu (2.5 163 km), ale zastanawiam się, czy np. do Sportedition nie były montowane oryginalnie trochę krótsze amory niż do np. wersji Elegance.

P.S. Przypominam, że przed wymianą amortyzatorów - obie części były jeszcze oryginalne (tzn. amortyzatory i sprężyny).
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
Ostatnio zmieniony przez Maciejos 17-04-2017, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-04-2017, 21:30   

Maciejos napisał/a:
zastanawiam się, czy np. do Sportedition nie były montowane oryginalnie trochę krótsze amory niż do np. wersji Elegance.
Nie były.
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-04-2017, 21:44   

Dzięki Hugo, ponownie zredukowałeś poziom niepokoju w moim organizmie, teraz już z większym spokojem będę czekał do soboty (do wymiany sprężyn).

Pozdrawiam
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
tirol2403 
Forumowicz

Auto: galant 2,5 v6, elegance, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 34
Skąd: Radom
Wysłany: 24-04-2017, 16:06   

Witam.
Być może jest tu gdzieś odpowiedź na moje pytanie, ale musze być pewny :) . Otóż chciałbym sobie obniżyć troszkę mojego gala z przodu i w związku z tym pytanie czy musze wymieniać sprężyny razem z amorkami czy tylko same sprężyny. Pytam bo z tyłu też stał wysoko i wymieniłem tam stare sprężyny na sprężyny kayaby ale razem z amorkami na kyb exel g. Po wymianie obniżył się tył o jakieś 3 cm i chciałbym o tyle samo obniżyć przód, bo straszliwie jest wysoko, cała łapa mi wchodzi w prześwit :) . Pomóżcie :)

Galant 2,5, 2002, elegance. Opony 205/55/16
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-04-2017, 16:38   

Seryjne amorki szybko siądą jak wrzucisz nowe, obniżające sprężyny. Do obniżania lepsze są KYB Ultra SR

To ja też mam pytanie: jak sprawują się Vogtlandy w Galantach? Chodzi mi o te obniżające o 35mm. Czytałem opinie o producencie i nie znalazłem żadnej negatywnej. Podobno są odrobinę bardziej miękkie od Eibachów, co jak dla mnie jest nawet lepsze. Kosztują 2 stówki mniej, obniżają te 5mm więcej i zastanawiam się nad nimi od dłuższego czasu.

No i jak -35 by współpracowało z Ultra SR? Czytałem na forum że do 35mm uciągnie seria, potem trzeba kupować inne amortyzatory.
 
 
tirol2403 
Forumowicz

Auto: galant 2,5 v6, elegance, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 34
Skąd: Radom
Wysłany: 24-04-2017, 18:34   

Niewiem czy kyb k-flex to sprezyny obnizajace, poprostu chce kupic takie same jak na tyl, ten sam model, bo z tylu tez mam k-flex i mi obnizylo troszkę, tyle ile chce.
Czyli podsumowujac moge je kupic i zalozyc, natomiast amorkow nie musze ruszac, nic sie z nimi nie stanie, a przod obnizy sie tak jak tyl?
 
 
Michaszysz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 1998 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 146
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-10-2017, 17:21   

Jak to jest w końcu z tymi oryginalnymi amorkami przy obniżaniu przodu o 30 mm, trzeba wymieniać czy nie? Ile ludzi tyle opinii :D
 
 
vrangsinn 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 522
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 26-10-2017, 17:33   

powiem tak ja wymieniałem i nie żałuje...auto mniej nurkuje przy hamowaniu (nie dośc że od sprężyn to przy twardszych amortyzatorach również) a to jak dla mnie warta wymiany inwestycja
_________________
Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.