Problem z hamulcami tarczowymi |
Autor |
Wiadomość |
lipiniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-05-2017, 06:57 Problem z hamulcami tarczowymi
|
|
|
Witajcie,
Mam Carisme 1,6 po lifcie i nie ta dawno wymieniałem w niej tarcze i klocki. Na poczatku wszystko było ok. Ale nie dawno pękł przewód elastyczny do hamulców i okazało się że w prawym kole klocek od zewnętrznej jest więcej starty niż ten od wwnętrznej. I to bardzo.
Przy wymianie tarcz smarowane były te małe tłoczki w jarzmie jak i ten tłoczek zacisku.
Dodatkowo przy hamowaniu z dużej prędkości (autostrada) w prawym kole słychać bardzo głośne dudnienie. Które przy małych prędkościach jest niezauważalne.
Rożłożyłem wszysko jeszcze raz i złożyłem spowrotem (zamieniając klocki miejscami) i problem nadal występuje, a mi już kończą się pomysły. Może ktoś z was już się z czymś takim spotkał? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-05-2017, 21:21
|
|
|
Jeśli piasta (powierzchnia przylegania do tarczy) jest dokładnie oczyszczona z korozji i nie ma bicia to wszystko wskazuje na uszkodzoną/krzywą tarczę hamulcową. Najlepiej jakbyś zamienił tarcze prawą na lewą stronę i odwrotnie. Jak będzie wtedy dudniło z lewej strony to prawa tarcza jest krzywa. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 13-05-2017, 22:36
|
|
|
Hugo napisał/a: | Najlepiej jakbyś zamienił tarcze prawą na lewą stronę i odwrotnie. |
Chyba tak nie powinno się robić, przez to że tarcza dopasowuje wraz z klockiem, zaciskiem i jarzmem...
Bicie tarczy powinno mierzyć się czujnikiem zegarowym. |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-05-2017, 09:45
|
|
|
Nie wiem jak miałaby się tarcza dopasować do jarzma i zacisku, ale do klocków owszem. W takim razie niech przełoży też klocki. |
|
|
|
 |
lipiniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-05-2017, 11:22
|
|
|
Hmm, tarcze nowe mogą być krzywe?
Rozebrałem to jeszcze raz i znów zapiekły się tłoczki na jarzmie z tej strony. (prawej)
wyczyściłem je jeszcze raz dolny tłoczek jest w tragicznym stanie ale wyszlifowałem go papierem ściernym jego jak i miejsce w które wchodzi, posmarowane wszystko smarem sylikonowym delikatnie żeby nie zapchać żłobień na tłoczkach.
Po złożeniu jak narazie jest wszystko ok. Nie ma hałasu przy hamowaniu na dużej prędkości i nie brudzą się felgi.
Poobserwuje co się będzie działo najwyżej wymienię jarzma na nowe wraz z tłoczkami.
Dzięki za pomoc i pomysły. |
|
|
|
 |
|