Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] wymiana uszczelniaczy zaworów 2.5 V6
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-05-2017, 10:50   

More Than Explo napisał/a:
2.5 są tak pancerne, że jak się ściągało 5 galantów na części, to wyciągali jeden silnik z najmniejszym przebiegiem i w najlepszym stanie, a resztę oddawali na złom. Nie było sensu ich trzymać, bo po silnik zgłaszał się ktoś raz na ruski rok, gdy mu się pasek rozrządu zerwał. Ceny tych silników są tak śmiesznie niskie, bo się po prostu rzadko psują
Bo tak rzeczywiście jest. To chyba najtańszy używany silnik na rynku :mrgreen: Gdyby blok był aluminiowy, jak np. w Alfach, to chociaż na złomie by się coś za niego dostało.
 
 
paslas 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-05-2017, 17:44   

Jedyne pocieszenie na dzień dzisiejszy to rzeczywiście dostępność i cena za motor 2.5 :D
Nic nie pozostało jak poeksperymentować z dodatkami liquid moly, naftą, i zbierać pieniądze na zapychanie drugiego silnika
 
 
Radek 
Mitsumaniak

Auto: CA0 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 90
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-05-2017, 12:28   

Zamiast szukania nowego silnika, proponuję na początek pomiar kompresji i próbę olejową.
 
 
 
muscle_car 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 v6 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 124
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-09-2017, 22:04   

Podłączę się bo w miarę świeży temat. Ja zrobiłem remont silnika. Jest to strasznie kosztowne jeżeli chodzi o części i pewnie robocizna też jest droga (ja robiłem sam więc nie wiem).
Działo się dobrze ale od jakiegoś czasu też zaczął brać olej ok 800 g na 1000 km. Robiłem próbę olejową i wskazywało, na pierścienie więc nie ruszałem bo jak pisałem wcześnie drogie części.

Kilka dni temu ściągnąłem pokrywę bo od dłuższego czasu stukało (podejrzewałem HRLP) więc mówię zobaczę. Przez kolektor dolotowy zobaczyłem, że zawory są mokre (miałem takie same objawy jak Ty przy odpaleniu dawał dymka a jak dużej postał to większego plus przyspieszanie) na górnej części grzybka. Pomyślałem uszczelniacze więc zabrałem się za wymianę profilaktyczną.
Niestety lenistwo (nie chciało mi się obrócić wału) spowodowało, że zawór wpadł do środka więc rozebrałem znowu cały silnik.
Teraz spostrzeżenia. Po zalaniu pierścieni olejem przez 2 dni ani kropla nie wpadała do środka więc pierścienie ok. Zawory mokre tylko dolotowe więc sprawdziłem wtryski i lały.
Olej też był na nich więc obejrzałem wszystko inne i zauważyłem, że w kolektorze dolotowy są smugi olejowe. Więc podejrzenie padło na odmę z pierwszej głowicy.
W obecnej fazie jeszcze jestem na etapie czyszczenia głowic, czekam na wtryski, uszczelki. Podłączę drugi oil catch tank i zobaczę efekty.

Ale tu mam pytanie. Odma na pierwszej głowicy to po prostu zaworek zwrotny. Po sprawdzeniu wydaje się być w porządku a jednak widać, że olej jednak się tam dostawał. Czy spotkaliście się kiedyś z taką sytuacją?
Zrobię zdjęcia jutro jak chcecie bo jeszcze nie wyczyściłem niczego napiszę kiedy był remont, ile przejechał i jak wygląda sytuacja. Zauważyłem, że niektóre uszczelki z Reinz wyglądają na sparciałe (mógł zestaw długo leżeć i akurat na niego trafiłem).
Oczywiście nie jestem mechanikiem tylko amatorem więc z chęcią wysłucham kogoś mądrzejszego ode mnie w tej kwestii.

Dodam do tego co napisałem wcześniej nie zmieniając nic. Jeden tłok jednak puszcza. Nie wiem jeszcze co się stało jak wyjmę to zobaczę. To był powód dla którego odma waliła olejem do kolektora (tak podpowiada mi logika oczywiście mogę się mylić).
_________________
"Myślenie jest ważniejsze niż wiedza, ale nie ważniejsze niż obserwacja" - J.W.Goethe

Galant 2,5 V6
Fto GR 2,0 V6
 
 
paslas 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-10-2017, 19:24   

Jakieś 2000 km temu wymieniłem wszystkie uszczelniacze zaworowe, bo doszedłem do wniosku, że to najszybsza i najtańsza opcja na początek. Zrzuciłem kolektor ss, pokrywy zaworów, wałki dźwigienek, i po kolei rozpinając i spinając po jednym wymieniłem wszystkie. Od tego czasu ani kropli oleju nie spalił, więc sukces !!
Co do Twojego pytania to u mnie jak czyściłem wszystko przy wymianie, musiałem wymienić wąż łączący przednią pokrywę zaworów z kolektorem ss, bo w środku był olej i gęsty szlam. Prawdopodobnie przez uszczelniacze, ale sprawdzę teraz jak wygląda jak pójdę spawać rozpórkę.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-10-2017, 20:10   

paslas napisał/a:
Jakieś 2000 km temu wymieniłem wszystkie uszczelniacze zaworowe, bo doszedłem do wniosku, że to najszybsza i najtańsza opcja na początek.

Wrzucałeś oryginały czy jakieś zamienniki :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
paslas 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-10-2017, 20:21   

AJUSA, nr. katalogowy mogę Ci dokładny jutro napisać, na ssący i wydechowy idą inne.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-10-2017, 20:27   

paslas napisał/a:
AJUSA, nr. katalogowy mogę Ci dokładny jutro napisać, na ssący i wydechowy idą inne.

Nie trzeba, nie mam galanta, tak tylko się zastanawiam czy iść w OE czy zamienniki do mojego MSS :wink: .
Oryginał do MSS to koszt około 30zł/szt. przy 16szt. to już się robi spory koszt :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
paslas 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-10-2017, 20:53   

Ajusa ma dobre opinie, sam polecam bo przy montażu nie było żadnych problemów i widać, że są dobrze wykonane więc jak znajdziesz do siebie Ajusa to polecam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-10-2017, 20:58   

Ok dzięki, poszukam 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.