Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] wymiana uszczelniaczy zaworów 2.5 V6
Autor Wiadomość
paslas 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-05-2017, 21:56   [EA5A/W 2.5] wymiana uszczelniaczy zaworów 2.5 V6

Od kilku tygodni Galant 2.5 V6 LPG zaczął spalać olej ok. 400ml na 1000km.
Moje pytanie brzmi czy wymieniał ktoś z Was uszczelniacze zaworów bez ściągania głowic.
Obstawiam uszczelniacze, na dniach wykręcę świece do których mam dojście i sprawdzę jak wyglądają i przy okazji sprawdzę kompresję ale po obserwacjach wszystko wskazuje na uszczelniacze. Proszę doświadczonych w temacie o poradę, nie znalazłem takiego tematu ale jeśli jest już założony to z góry przepraszam.
 
 
Mushkin 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 15-05-2017, 22:28   

miska olejowa szczelna? bo takie ilości mogą też o tym świadczyć :)
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 15-05-2017, 22:47   

Kurcze dużo. Na dzień dobry obejrzałbym auto od spodu.
Chociaż sprawdziłbym też układ chłodzenia, czy tam nie wywala.... ale to grzałby się przy tym.
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-05-2017, 23:18   

Dymi na postoju na niebiesko po odpaleniu zimnego silnika?
 
 
paslas 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-05-2017, 07:05   

Wycieki wykluczamy po czasami kopci niebieskim dymem i przy otwartej szybie czuć ten spalany olej.
Miska olejowa szczelna. Układ chłodzenia czysty, płynu nie ubywa.
Dymi na niebiesko na postoju za zimnym, na ciepłym czasami też, przy wyprzedzaniu i przy redukowaniu także.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-05-2017, 09:12   

Jak dymi na ciepłym to oprócz uszczelniaczy zaworowych pewnie pierścienie do wymiany.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-05-2017, 11:05   

paslas napisał/a:
czy wymieniał ktoś z Was uszczelniacze zaworów bez ściągania głowic
tak
 
 
paslas 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-05-2017, 19:52   

Dziś podjeżdżając na stacji benzynowej puścił dużą chmurę niebieską więc poprawiam, na ciepłym silniku bardziej jest widoczne spalanie oleju :(
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-05-2017, 20:34   

Pierścienie olejowe :?
 
 
paslas 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-05-2017, 20:54   

Czyli czas zbierać pieniądze na generalkę, silniki 2.5 są od 700pln w niewiadomym stanie, ryzykować i pchać cały motor czy remont?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-05-2017, 21:06   

Pchaj cały motor. Remont tego silnika nie ma sensu ze względu na kiepską dostępność dobrych części do remontu generalnego, min. pierścieni tłokowych. Twój silnik musiał kiedyś dostać ostro po garach (np. długotrwałe przegrzanie), że pierścienie się zapiekły. Normalnie te silniki są w stanie wytrzymać straszne katusze bez żadnego uszczerbku na sprawności czy żywotności.
To auto to typowy przykład japońskiej motoryzacji: rdzewiejąca karoseria i niezniszczalny silnik :D
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-05-2017, 22:56   

A czy nie stało sie to (ubytki oleju) po założeniu gazu :?:

Co do uszczelniaczy: mieszkasz niedaleko wiec jak bedziesz chciał to moge Ci pożyczyć przyrząd .
Nie musisz zrzucać całej gory.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
paslas 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-05-2017, 07:28   

Hugo napisał/a:

To auto to typowy przykład japońskiej motoryzacji: rdzewiejąca karoseria i niezniszczalny silnik :D

2 lata temu pospawałem podłużnice z tyłu, zostały tylko kielichy z karoserii więc byłem już blisko końca z naprawami i miało zostać dopieszczanie a tu niemiła niespodzianka której bym się po tym silniku nie spodziewał. Zrobiłem 50tyś tym autem i nic się z tym silnikiem nie działo.

KaWu napisał/a:
A czy nie stało sie to (ubytki oleju) po założeniu gazu

LPG jest 3 lata na aucie, wszystko od tamtego czasu ok, dopiero niedawno zaczął spalać olej.
Dzięki wielkie za przyrząd jeśli będę się podejmował to na pewno się do Ciebie udam, mam w pracy przyrząd do zaworów ale już tak zmęczony życiem że wolę go nie używać.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-05-2017, 07:39   

paslas napisał/a:
Zrobiłem 50tyś tym autem i nic się z tym silnikiem nie działo
To naprawdę dziwne.
 
 
More Than Explo 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 115
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-05-2017, 08:30   

Jakiś czas temu rozmawiałem przy okazji przeglądu z diagnostą, który się lubował w galantach. Mówił, że 2.5 są tak pancerne, że jak się ściągało 5 galantów na części, to wyciągali jeden silnik z najmniejszym przebiegiem i w najlepszym stanie, a resztę oddawali na złom. Nie było sensu ich trzymać, bo po silnik zgłaszał się ktoś raz na ruski rok, gdy mu się pasek rozrządu zerwał. Ceny tych silników są tak śmiesznie niskie, bo się po prostu rzadko psują :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.