Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Rozrząd
Autor Wiadomość
SHEEP
[Usunięty]

  Wysłany: 27-04-2007, 21:52   [CA4A 1.6] Rozrząd

Witam
Mooj Colcik ma już prawie 100k przejechane i ciągle ktoś mi wspomina coś o rozrządzie i straszy , że jak się popsuje to będzie silnik do naprawy.
Mam do was lakoniczne, lamerskie pytanie/a:D
1.Co to jest tak naprawdę rozrząd i po co on jest Colcikowi
2.Z czego się składa rozrząd?
3. Co ile go wymienić?
4.Co należy kupić aby wymienić?
5. Ile kosztuje wymiana?

I moje osobiste pytanie to czy dobrze kupiłem: pasek TSUBAKI i napinacz KOYO? Kupić coś jeszcze? U mechanika powiedzieli ,że wymiana to koszt 150-250zł :cry:
 
 
yossarian1983
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2007, 22:09   

1. Zadaniem układu rozrządu jest sterowanie urządzeniami, które mają na celu doprowadzenie ładunku do silnika i usunięcie z nich spalin.(cytat za wikipedia).
2. Na rozrząd składa się wałek rozrządu, pasek rozrządu, napinacz tego paska, koło zębate rozrządu i pewnie kilka innych rzeczy (np. koło pasowe). Z tym że mówiąc o wymianie rozrządu mamy na myśli wymianę paska i napinacza tego paska.
3. W takim silniku jak twój jak Twój rozrząd wymienia sie co 90kkm jeśli jest na oryginalnych częściach lub co 60kkm jeśli pasek i napinacz to zamienniki.
4. Żeby wymienić rozrząd należy kupić pasek rozrządu i napinacz paska. Przy okazji warto wymienić także uszczelniacz wałka rozrządu i uszczelniacz wału (nawet jeśli teraz nie cieknie to warto to zrobić koszty są znikome ok. 11,00 PLN/szt. za uszczelniacz a za robociznę Ci nie doliczą). Warto też wymienić przy okazji pompę wody koszt części około 130,00 PLN (polecana firma GMB) ale nie jest to konieczne.
5. Wymiana paska rozrządu i napinacza w takim silniku to koszt średni około 130-160 PLN.

Co do Twojego osobistego pytania - kupiłeś bardzo dobrze (pasek może być jeszcze MITSUBOSHI lub GATES napinacz najlepiej KOYO).

Pozdrawiam.

Michał.

A tak na przyszłość temat pojawiał sie na forum już wiele razy. I funkcja szukaj pewnie byłaby tu pomocna.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-04-2007, 23:40   

yossarian1983, napisał już właściwie wszystko co trzeba. Dodam tylko, że obojętnie jakich firm części kupisz zawsze pasek rozrządu i rolkę należy wymieniać po 60 000 przejechanych kilometrów a pompę wody warto wymieniać co drugą wymianę paska.
 
 
biedrzyk
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2007, 00:02   

ja mam przejechane 150tkm i wymieniłem bo dopiero kupiłem samochód
za wymiane + pasek + napinacz zapłaciłem 350zł... boli kieszeń ale cóż... trzeba wymienić... od razu zamówiłem filtry i olej ale jeszcze nie wymieniłem i sam będe wymieniał bo to zabawa :)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2007, 08:57   Re: Rozrząd

SHEEP napisał/a:
U mechanika powiedzieli ,że wymiana to koszt 150-250zł :cry:
Pewnie zależy to od tego, czy wymieniają sam pasek i napinacz, czy też dodatkowo pompę wody.
Swoją droga chciałbym tyle kasować za wymianę...
 
 
Paker
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2007, 09:28   

Hugo napisał/a:
Dodam tylko, że obojętnie jakich firm części kupisz zawsze pasek rozrządu i rolkę należy wymieniać po 60 000 przejechanych kilometrów a pompę wody warto wymieniać co drugą wymianę paska.


Nie dotyczy paska firmy JC! ja w swoim Misiu wymieniłem rozrzad na własnie tej firmy i po przejechaniu 10000 pasek tak sie naciagnął, ze misio czeka w kolejce do wymiany /boję się nim jeżdzić, żeby nie pękl/ - nie byłem wtedy czytelnikiem forum więc nie wiedziałem co zakladam. Teraz kupiłem pasek Mitsuboshi /56zł/, napinacz GMB / nie pamietam ile za niego dałem/, pompę wody GMB za 115zł. i oczywiście uszczelniacz wału. :mrgreen:
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 28-04-2007, 10:31   

Paker napisał/a:
Nie dotyczy paska firmy JC! ja w swoim Misiu wymieniłem rozrzad na własnie tej firmy i po przejechaniu 10000 pasek tak sie naciagnął, ze misio czeka w kolejce do wymiany /boję się nim jeżdzić, żeby nie pękl

Nie kupuj pasków JC, do colta Mitsuboshi.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-04-2007, 08:29   

Paker napisał/a:
Nie dotyczy paska firmy JC!
To raczej oczywiste!
Paker napisał/a:
Teraz kupiłem pasek Mitsuboshi /56zł/, napinacz GMB / nie pamietam ile za niego dałem/, pompę wody GMB za 115zł. i oczywiście uszczelniacz wału
Wypada pogratulować.
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2007, 14:23   

Jakich rozmiarów jest uszczelniacz wałka rozrządu? Musze wiedzieć aby kupić :wink:
 
 
yossarian1983
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2007, 15:55   

dane z kaltalogu JC:
średnica wewnętrzna - 35mm
średnica zewnętrzna - 50mm
szerokość - 8mm
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2007, 17:14   

Czyli uszczelniacz wałka rozrządu to to samo co wału? BO dali mi takie same:)
 
 
yossarian1983
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2007, 19:23   

To nie jest to samo uszczelniacz wałka rozrządu ma takie rozmiary jak podałem wyżej a uszczelniacz wału korbowego
-od strony czołowej:
średnica wewnętrzna - 40 mm
średnica wewnętrzna - 58 mm
szerokość - 8 mm

-od strony skrzyni biegów:
średnica wewnętrzna - 58 mm
średnica wewnętrzna - 103 mm
szerokość - 8 mm
(dane z katalogu JC)

Tak więc musieli sie pomylić, musisz iść i wymienić.
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2007, 16:02   

Rozrząd wymieniony, koszat 120zł za wymiane :-)
Stary pasek był w dobrym stanie, no ale skąd miałem wiedziec :roll:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-05-2007, 17:38   

SHEEP napisał/a:
Stary pasek był w dobrym stanie
Nie można tego stwierdzić. Na jakiej podstawie mechanik to stwierdził?
 
 
SHEEP
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2007, 18:27   

Hugo napisał/a:
Nie można tego stwierdzić. Na jakiej podstawie mechanik to stwierdził?


Oglądnął go bardzo dokładnie, i nie był nigdzie popękany ani stwardniały
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.