Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż czujników cofania VALEO w Sedanie
Autor Wiadomość
jbas 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 09 SB 1.8 Colt 97 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-05-2017, 11:53   Montaż czujników cofania VALEO w Sedanie

Witajcie,

Mam pytanie dotyczące montażu czujników VALEO (na tyle) w Lancerze Sedan. Czujniki zamontowałem już na zderzaku samochodu i zanim przejdę do podłączenia elektroniki chciałbym zadać kilka pytań. Być może ktoś mnie naprowadzi od razu na prawidłowe kable - boję się, że gdy będę szukał samodzielnie tylko narobię szkód.

Z centralki czujników wychodzą mi 3 kable, które muszę podpiąć do instalacji samochodu:

1. PLUS lampy wstecznego
2. MASA
3. AC ON - czyli okolice stacyjki w którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka. Mam kilka pytań:

1. Lampa cofania zamontowana jest na pokrywie bagażnika, dlatego jak sądzę kabel z plusem tej lampy znajduje się w wiązce która jest w gumowym peszlu który idze z bagażnika do klapy. Jaki kolor ma kabel którego szukam? Nie chciałbym nakłówać kolejno wszystkich bo boję się, że zbytnio naruszę ich izolację.

2. MASA - może ktoś z forumowiczów da znać który kabel w tej wiązce jest masą? Czy może wystarczy że przykręcę go gdzieś do metalowej konstrukcji samochodu?

3. Kabel do stacyjki - do czego on służy? Myślałem, że czujniki aktywują mi się po włączeniu biegu wstecznego? Do czego jest potrzebny ten 3 kabel który idzie aż do stacyjki? Czy mogę pominąć jego podłączenie lub ewentualnie podpiąć się gdzieś do jakiejś wiązki w bagażniku? Chciałbym uniknąć ciągnięcia kabla przez cały samochód.

Z góry dzięki za pomoc. Wiem, że pytania mogą wydawać się trywialne, ale jestem początkujący w tym zakresie, a czasem lubię spróbować coś zrobić własnymi rękami ;)
 
 
phpion 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 (sedan)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 36
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-05-2017, 20:36   

Jakiś czas temu montowałem tez czujniki ale elektromagnetyczne. Mogę jednak conieco podpowiedzieć.

1. Ja miałem na tyle długi kabel (przedłużyłem go), że pociągnąłem go aż do samej lampy. Jeśli masz taką możliwość to proponuję zrobić tak samo, podpinasz sie pod czerwony kabel.

2. Ja przykręciłem go testowo do jednej ze śrub przy tylnej lampie. Z tego co kojarzę są tam 3 śruby. No i czujniki nie działały. Podpiąłem sie pod inna śrubę wyglądającą tak samo i zadziałało. Wiec śruba śrubie nierówna ;) finalnie jednak wpiąłem sie w czarny kabel od lampy.

3. Pogoogluj. Sam tego szukałem bo tez myślałem o Valeo i jest sporo informacji z którym kablem ten połączyć. Nie ma co ciągnąć go do stacyjki, łączysz go z jednym z kabli dochodzących do lampy.

PS: Na koniec rada. Jeśli wszystko polutujesz i nie będzie Ci świecił wsteczny to nie rozlutowuj tylko... sprawdź czy żarówka sie nie spaliła. Ja właśnie tak miałem hehe.
 
 
jbas 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 09 SB 1.8 Colt 97 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-05-2017, 11:24   

Dzięki. Ostatecznie oba kable czyli "Plus lampy wstecznego" i "AC ON" połączyłem ze sobą i podłączyłem pod kabel w którym pojawiało się 12V po włączeniu wstecznego biegu. czyli tego kabla AC ON nie ciągnąłem do stacyjki. Masę podłączyłem do metalowej śrubki w bagażniku. Wszystko działa działa bez problemu ale może z ciekawości ktoś wypowie się dlaczego jeden kabel powinien być podłączony do stacyjki. Z czystej ciekawości pytam :)
 
 
phpion 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 (sedan)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 36
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25-05-2017, 07:03   

Z tego co kojarzę to wynika to z tego, że te same elementy służą do produkcji czujników na przód, przynajmniej takie wyjaśnienia krążyły po sieci gdy sam zglebialem temat.
 
 
jbas 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 09 SB 1.8 Colt 97 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-05-2017, 10:17   

phpion, w takim razie nie obraziłbym się gdyby to było uwzględnione w instrukcji :) Niemniej jednak ważne, że udało się to opanować i czujniki działają :)
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-05-2017, 10:45   

w niektorych czujnikach cofania przod lub tyl kabel do podlaczenia stacyjki sluzy do szybszej reakcji po wrzuceniu wstecznego. Odleglosc jest od razu znana i jest szybszy czas reakcji na przeszkody ~~1-2 sek.
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
jbas 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 09 SB 1.8 Colt 97 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-05-2017, 10:51   

tokyo, Chodzi tylko o aktywację czujników tak? Potem podczas pracy (już po aktywacji) reagują już na bieżąco tak?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.