[C68A 1.8] Rozrzad pytanie |
Autor |
Wiadomość |
kilwap
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 15 Skąd: Łódż
|
Wysłany: 07-06-2017, 16:03 [C68A 1.8] Rozrzad pytanie
|
|
|
Witam jestem w trakcie wymiany rozrządu w moim mitsu i napotkał mnie taki problem ze nie mogę ściągnąć koła pasowego wału korbowego. Po zdjęciu jednej łapy silnika ta przy rozrządzie opuściłem go maksymalnie w dół i dalej koło nie chce zejść... czy musze całkiem silnik opuścić na wszystkich łapach czy jest na to jakiś patent? gorąca prośba o pomoc. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-06-2017, 22:02
|
|
|
pewnie się zapiekło na wale - trzeba użyć ściągacza albo delikatnie pukać od wewnątrz w różnych miejscach po okręgu |
|
|
|
 |
kilwap
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 15 Skąd: Łódż
|
Wysłany: 07-06-2017, 23:15
|
|
|
Nie nie chodzi mi o to ze juz jest odkrecone ale nie moge sie zmiescic miedzy nadkolem a rura walu zeby je zdjac na zewnatrz a sruby od walu za cholere nie idzie odkrecic |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-06-2017, 08:33
|
|
|
zrób zdjęcie bo chyba nie rozumiem
koło pasowe po odkręceniu powinno się bez problemu zmieścić między podłużnicą a silnikiem - zresztą ponad połowa tego koła wystaje dołem nawet bez odkręcania poduszki, więc tu problemu nie ma
a jeśli nie możesz odkręcić śruby na wale to zawsze polecam zdjąć zaślepkę na skrzyni biegów (od dołu) i zablokować koło zamachowe przez włożenie między nie (wieniec) a obudowę skrzyni jakiegoś imbusa 6mm
może śruba jest na klej i stąd problem ze zdjęciem
klucze udarowe sobie nie radzą? |
|
|
|
 |
kilwap
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 15 Skąd: Łódż
|
Wysłany: 09-06-2017, 01:37
|
|
|
Wlasnie chodzi o to ze nie mam tyle miejsca zeby wyciagnac miedzy podluznica a silnikiem bo przeszkadza mi sruba od walu i nie moge wykombinowac jak to zdjac.... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-06-2017, 08:25
|
|
|
odkręcić śrubę na wale? - i tak musisz, inaczej nie zmienisz uszczelniacza na wale
i nie mów, że nie cieknie, bo może za 100km zacząć i wtedy znów będziesz zdejmować?
praktyka mówi, żeby zrobić raz i porządnie |
|
|
|
 |
kilwap
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 15 Skąd: Łódż
|
Wysłany: 12-06-2017, 16:15
|
|
|
Znalazłem ta zaslepke wsadziłem tam imbus ale dalej nie chce pójść ta śruba choć bałem się mocno krecić kleczem co by się imbus nie złamał bo dopiero by był kłopot.... a klucza udarowego nie mam niestety na wyposażeniu swego garażu:/ ale jutro dalej będę kombinował. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-06-2017, 09:39
|
|
|
musisz wsadzić tak, żeby się zaparło o obudowę skrzyni i śmiało kręć - nic się nie stanie
jest to najlepszy i najpewniejszy sposób gdy śruba na wale jest montowana na klej (a tak pewnie jest) |
|
|
|
 |
kilwap
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 15 Skąd: Łódż
|
Wysłany: 17-06-2017, 15:05
|
|
|
Witam ponownie udało mi się odkrecic ta srube od walu i wyjac wszystko ale niestety moim oczon ukazał się nieprzyjemny widok.. n akole zębatym walu jest uszczerbiony zabek:(( i teraz pytanie czy musi być pod konkretny silnik i model to koło czy z innych pasują???
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-06-2017, 21:16
|
|
|
masz na myśli ząb koła na zewnątrz czy może klin pod kołem zębatym? - bo w C68 się zdarzało zniszczenie tej zębatki od wewnątrz
zębatka pasuje od kilku silników - na pewno da się dopasować, byle miała tą samą ilość zębów, średnicę, szerokość itd.
tam nie ma zespolonej tarczy kodowej od czujnika wału (prawda?) więc próbuj od od Galanta, Colta z podobnych lat, Eclipse na 99% też, nie wiem jak inne; celowałbym od razu w silniki DOHC |
|
|
|
 |
kilwap
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 15 Skąd: Łódż
|
Wysłany: 17-06-2017, 21:50
|
|
|
chodzi mi o zab na zewnątrz jeden zabek się podłamał i już przeszukuje neta w poszukiwaniach i chyba znalazłem ... wiec czekamy na dostawe i składamy:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-06-2017, 09:24
|
|
|
pasek będzie dobrze chodził i bez tego zęba bo koło jest nim owinięte na 3/4 obwodu
ale doskonale rozumiem, że chcesz mieć jak należy - dobra robota |
|
|
|
 |
kilwap
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 15 Skąd: Łódż
|
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 12-12-2017, 22:08
|
|
|
Zapraszam do opisania auta w "Nasze Miśki" C68A jest bardzo mile widziany |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
|