Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C68A 1.8] Rozrzad pytanie
Autor Wiadomość
kilwap 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 15
Skąd: Łódż
Wysłany: 07-06-2017, 16:03   [C68A 1.8] Rozrzad pytanie

Witam jestem w trakcie wymiany rozrządu w moim mitsu i napotkał mnie taki problem ze nie mogę ściągnąć koła pasowego wału korbowego. Po zdjęciu jednej łapy silnika ta przy rozrządzie opuściłem go maksymalnie w dół i dalej koło nie chce zejść... czy musze całkiem silnik opuścić na wszystkich łapach czy jest na to jakiś patent? gorąca prośba o pomoc.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-06-2017, 22:02   

pewnie się zapiekło na wale - trzeba użyć ściągacza albo delikatnie pukać od wewnątrz w różnych miejscach po okręgu
 
 
kilwap 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 15
Skąd: Łódż
Wysłany: 07-06-2017, 23:15   

Nie nie chodzi mi o to ze juz jest odkrecone ale nie moge sie zmiescic miedzy nadkolem a rura walu zeby je zdjac na zewnatrz a sruby od walu za cholere nie idzie odkrecic
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-06-2017, 08:33   

zrób zdjęcie bo chyba nie rozumiem
koło pasowe po odkręceniu powinno się bez problemu zmieścić między podłużnicą a silnikiem - zresztą ponad połowa tego koła wystaje dołem nawet bez odkręcania poduszki, więc tu problemu nie ma
a jeśli nie możesz odkręcić śruby na wale to zawsze polecam zdjąć zaślepkę na skrzyni biegów (od dołu) i zablokować koło zamachowe przez włożenie między nie (wieniec) a obudowę skrzyni jakiegoś imbusa 6mm
może śruba jest na klej i stąd problem ze zdjęciem
klucze udarowe sobie nie radzą?
 
 
kilwap 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 15
Skąd: Łódż
Wysłany: 09-06-2017, 01:37   

Wlasnie chodzi o to ze nie mam tyle miejsca zeby wyciagnac miedzy podluznica a silnikiem bo przeszkadza mi sruba od walu i nie moge wykombinowac jak to zdjac....
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-06-2017, 08:25   

odkręcić śrubę na wale? :) - i tak musisz, inaczej nie zmienisz uszczelniacza na wale
i nie mów, że nie cieknie, bo może za 100km zacząć i wtedy znów będziesz zdejmować?
praktyka mówi, żeby zrobić raz i porządnie
 
 
kilwap 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 15
Skąd: Łódż
Wysłany: 12-06-2017, 16:15   

Znalazłem ta zaslepke wsadziłem tam imbus ale dalej nie chce pójść ta śruba choć bałem się mocno krecić kleczem co by się imbus nie złamał bo dopiero by był kłopot.... a klucza udarowego nie mam niestety na wyposażeniu swego garażu:/ ale jutro dalej będę kombinował.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-06-2017, 09:39   

musisz wsadzić tak, żeby się zaparło o obudowę skrzyni i śmiało kręć - nic się nie stanie
jest to najlepszy i najpewniejszy sposób gdy śruba na wale jest montowana na klej (a tak pewnie jest)
 
 
kilwap 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 15
Skąd: Łódż
Wysłany: 17-06-2017, 15:05   

Witam ponownie udało mi się odkrecic ta srube od walu i wyjac wszystko ale niestety moim oczon ukazał się nieprzyjemny widok.. n akole zębatym walu jest uszczerbiony zabek:(( i teraz pytanie czy musi być pod konkretny silnik i model to koło czy z innych pasują???
Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-06-2017, 21:16   

masz na myśli ząb koła na zewnątrz czy może klin pod kołem zębatym? - bo w C68 się zdarzało zniszczenie tej zębatki od wewnątrz
zębatka pasuje od kilku silników - na pewno da się dopasować, byle miała tą samą ilość zębów, średnicę, szerokość itd.
tam nie ma zespolonej tarczy kodowej od czujnika wału (prawda?) więc próbuj od od Galanta, Colta z podobnych lat, Eclipse na 99% też, nie wiem jak inne; celowałbym od razu w silniki DOHC
 
 
kilwap 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 15
Skąd: Łódż
Wysłany: 17-06-2017, 21:50   

chodzi mi o zab na zewnątrz jeden zabek się podłamał i już przeszukuje neta w poszukiwaniach i chyba znalazłem ... wiec czekamy na dostawe i składamy:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-06-2017, 09:24   

pasek będzie dobrze chodził i bez tego zęba bo koło jest nim owinięte na 3/4 obwodu
ale doskonale rozumiem, że chcesz mieć jak należy - dobra robota
 
 
kilwap 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer c68a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 15
Skąd: Łódż
Wysłany: 28-06-2017, 22:02   

Wiadomo że chce mieć jak należy ale to z myślą o nowym właścicielu bo zamierzam po wszystkich zabiegach go sprzedać dlatego trochę schodzi mi na odremontowanie go a mam na to niestety mało czasu wciągu tygodnia a już trochę porobione zostało.

[ Dodano: 17-11-2017, 22:16 ]
Witam odgrzebie troszkę temat otóż już jestem jakiś czas po złożeniu samochodu i jeździe próbnej teraz upiększam go z zewnątrz. Mianowicie problem polega na dziwnym dzwieku który wydobywa się z okolic rozrządu jak się silnik nagrzeje poniżej podaje link do filmiku i proszę o jakies podpowiedzi. Z góry dziekuje


https://megawrzuta.pl/download/d7cab7d5e470eadafa4a6f8212057634.html

[ Dodano: 17-11-2017, 22:25 ]
A oto efekty mojej pracy na zewnątrz samochodu:)


https://www.fotosik.pl/zdjecie/e57b02394f8f475b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b90e480e055fbe80
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7290048f8587f1e9
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 12-12-2017, 22:08   

Cytat:
https://megawrzuta.pl/download/d7cab7d5e470eadafa4a6f8212057634.html



[ Dodano: 17-11-2017, 22:25 ]

A oto efekty mojej pracy na zewnątrz samochodu:)





https://www.fotosik.pl/zdjecie/e57b02394f8f475b

https://www.fotosik.pl/zdjecie/b90e480e055fbe80

https://www.fotosik.pl/zdjecie/7290048f8587f1e9


Zapraszam do opisania auta w "Nasze Miśki" C68A jest bardzo mile widziany :mrgreen:
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.