check engine pajero 3.2 |
Autor |
Wiadomość |
tomaszkk20
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 11-07-2017, 00:18 check engine pajero 3.2
|
|
|
Witam. Posiadam swoje Pajero od roku. Dzisiaj wyskoczyła mi pomarańczowa kontrolka silnika. Auto ma moc nic się nie dzieje. Zauważyłem tylko że trochę dłużej silnik gaśnie przy przekręceniu stacyjki i jest odczuwalne na końcu szarpnięcie silnika. Stało się to przy normalnej jeździe pod wzniesienie po asfalcie. Zatankowałem go dzisiaj na BP. Na codzień tankuje go na niefirmowej stacji w mojej miejscowości. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrolka świeci nadal. Jest to Pajero z 2007 r 3.2 DID. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-07-2017, 12:39 Re: check engine pajero 3.2
|
|
|
tomaszkk20 napisał/a: | Witam. Posiadam swoje Pajero od roku. Dzisiaj wyskoczyła mi pomarańczowa kontrolka silnika. Auto ma moc nic się nie dzieje. Zauważyłem tylko że trochę dłużej silnik gaśnie przy przekręceniu stacyjki i jest odczuwalne na końcu szarpnięcie silnika. Stało się to przy normalnej jeździe pod wzniesienie po asfalcie. Zatankowałem go dzisiaj na BP. Na codzień tankuje go na niefirmowej stacji w mojej miejscowości. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrolka świeci nadal. Jest to Pajero z 2007 r 3.2 DID. |
Zawór EGR so wymiany. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tomaszkk20
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 11-07-2017, 18:48
|
|
|
Dziękuję za podpowiedz. Jutro w drodze powrotnej z wczasów mam zamiar podjechac do serwisu w Krakowie żeby wpieli go w komputer. Dzisiaj zauważyłem że kontrolka nie gaśnie po teście kontrolek i świeci gdybym nawet nie odpalił odrazu auta dlatego myślałem ze problem jest bardziej elektryczny. Jeżeli wykaże że egr jest walnięty to czy warto zakładać jakąś używkę? |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 11-07-2017, 19:05
|
|
|
Loteria jeden posłuży długo ,drugi zdechnie szybko. Lepiej elektronicznie wyciąć, tak żeby nie wywalało chek engine i żeby był w pozycji zamkniętej. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-07-2017, 13:37
|
|
|
tomaszkk20 napisał/a: | Dziękuję za podpowiedz. Jutro w drodze powrotnej z wczasów mam zamiar podjechac do serwisu w Krakowie żeby wpieli go w komputer. Dzisiaj zauważyłem że kontrolka nie gaśnie po teście kontrolek i świeci gdybym nawet nie odpalił odrazu auta dlatego myślałem ze problem jest bardziej elektryczny. Jeżeli wykaże że egr jest walnięty to czy warto zakładać jakąś używkę? |
A jak założysz używkę i dalej będzie Check, to co? Będziesz pewny, ze używka jest dobra? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tomaszkk20
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 12-07-2017, 20:20
|
|
|
Jest tak jak Pan pisał. Zawór EGR. Dokładnie w serwisie wyskoczył taki błąd PO403 Obwód sterowania EGR. Mówili że silniczek krokowy który steruje EGR. Jutro u was go zamawiam. Tylko że po drodze powrotnej zaczeła migać kontrolka DPF. Auto straciło moc. Przejechałem tak około 100km. Podejrzewam że EGR był cały czas otwarty i za dużo spalin szło do kolektora i DPF się zapchał. Jest możliwość wyczyścić go przez komputer?
[ Dodano: 13-07-2017, 08:45 ]
Dzwoniłem dzisiaj do firmy zajmującej się dpf. Zaproponowali mi wycięcię dpf i zaślepienie EGR. Czy jest to dobry pomysł? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-07-2017, 18:34
|
|
|
tomaszkk20 napisał/a: | Jest tak jak Pan pisał. Zawór EGR. Dokładnie w serwisie wyskoczył taki błąd PO403 Obwód sterowania EGR. Mówili że silniczek krokowy który steruje EGR. Jutro u was go zamawiam. Tylko że po drodze powrotnej zaczeła migać kontrolka DPF. Auto straciło moc. Przejechałem tak około 100km. Podejrzewam że EGR był cały czas otwarty i za dużo spalin szło do kolektora i DPF się zapchał. Jest możliwość wyczyścić go przez komputer?
[ Dodano: 13-07-2017, 08:45 ]
Dzwoniłem dzisiaj do firmy zajmującej się dpf. Zaproponowali mi wycięcię dpf i zaślepienie EGR. Czy jest to dobry pomysł? |
Dla nich bardzo dobry
Dla ciebie zły
wypal EGR jada stała prędkością. chyba że już się skończył. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tomaszkk20
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 3.2 2007r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2016 Posty: 11 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 13-07-2017, 21:41
|
|
|
Wcześniej nie było problemu z dpf, ani razu nawet kontrolka się nie zapaliła. Czy jak założę nowy EGR to jest szansa że jeszcze dpf się wypali bez podpinania komputera? Gdy odpalę auto kontrolka dpf miga i auto jest w trybie awaryjnym nawet nie będzie za bardzo możliwości żeby go przegonić. |
|
|
|
 |
|