 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-05-2017, 18:57
|
|
|
blackarth napisał/a: | Druga sprawa, ktoś tu napisał, że jadąc na gazie trzeba jeździć wolniej, no gróra 30 minut.. |
Ja pisałem o tych 30 min, po rozmowie z inżynierem, konstruktorem przekładni z Niemiec, (kolegom z pracy). Czy będzie to 30min, czy 10 min, czy 1h, tego nikt nie powie - bo prawdopodobnie nikt nie robił pomiarów (dostępnych dla nas), a po drugie symulacje metodą elementów skończonych (a w zasadzie kosymulacje) są długotrwałe, złożone i wiążę się z nimi wiele problemów (do tego trzeba być zwyczajnie konstruktorem takich silników).
Sposoby, aby dowiedzieć się czy LPG nadawało się do Lancera, to:
1) statystyka np. z Forum
2) zapytanie konstruktora silników spalinowych o konkretne wyniki pomiarów lub symulacji
3) doświadczenia serwisów.
Reszta zawsze będzie dywagacją.
Prawdą jest natomiast, że silniki (ogólnie silniki) ulegają awariom z dwóch powodów:
1) niepoprawna eksploatacja użytkownika (niestety)
2) uboga mieszanka - nieprawidłowa "zestrojona" instalacja LPG (tu jest taki a la poradnik, który traktuje trochę o problemie) http://lpg-forum.pl/podst...lpg-t32594.html
PS No i trzeci powód to błędy konstrukcyjne (ew. montażowe) lub brak jakości zastosowanych materiałów (ale w Lancerach, w mojej opinii takie problemy nie występują). |
|
|
|
 |
blackarth
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 25 Maj 2017 Posty: 7 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-05-2017, 20:21
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi i poświęcony czas. Fajnie, że się w końcu wyjaśniło. Taki fajny samochód, a tak go nie dopracowali.
Co do korku w uszach, wątpie, żeby był głośniejszy niż mój civic, a pamiętaj, ze brałem pod uwagę tylko wersję ze skrzynią CVT, która ma 6 "biegów"
RalfPi z jakimi prędkośćiami latasz nim po autostradach, bo jak widzę ty jedyny nie masz problemów z głowicą i zaworami. |
Ostatnio zmieniony przez tyku 30-05-2017, 21:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-05-2017, 16:35
|
|
|
Normalnie do pracy jadę kilka kilometrów po "mieście" i potem Autobahn - 120-130km/h.
Jak wracam do Ojczyzny to tak 130-150km/h (w porywach do 160km/h).
Parę razy w roku sprawdzam czy pojedzie te 205km/h na liczniku (zazwyczaj bez problemu i szkoda go dusić dalej).
Wiele osób nie miało problemu z głowicą i z luzami - i zwyczajnie o tym nie pisze.
A chłopaki z serwisu Mitsu mówią , że Lancer to strasznie pancerne i udane auto. |
|
|
|
 |
bastek53
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2017 Posty: 3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-05-2017, 22:28
|
|
|
Witam
mam pytanie... zastanawiałem się nad gazem do swojego mitsu , które kupiłem 2 tygodnie temu 1.8 benzyna rok 2009 ale po waszych opisach i problemach, chyba sobie dam spokój.
Mam przebieg 170 tysięcy zrobione obecnie i jeżeli nie montuje gazu co ile powinienem sprawdzać te zawory czy wogóle powinienem sprawdzać, jeżeli na obecną chwile wszystko chodzi bardzo ładnie...
z góy dziękuje za odpowiedź |
|
|
|
 |
blackarth
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 25 Maj 2017 Posty: 7 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-06-2017, 03:06
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Normalnie do pracy jadę kilka kilometrów po "mieście" i potem Autobahn - 120-130km/h.
Jak wracam do Ojczyzny to tak 130-150km/h (w porywach do 160km/h).
Parę razy w roku sprawdzam czy pojedzie te 205km/h na liczniku (zazwyczaj bez problemu i szkoda go dusić dalej). |
Ostatnie pytanie, bo nie odpowiedziałeś co do instalacji jaką posiadasz, wtryski? Co najistotniejsze czy mimo wzocnionych gniazd, masz założoną lubryfikację?
Im więcej czytam o lubryfikacji, tym bardziej wydaje mi się że tutaj bardzo by pomogła, a jest demonizowana przez wszelkiej maści pseduo forumowych specjalistów i jak to często bywa, większość opini pochodzi od osób, które nigdy tego nie używały. Jedną z koronnych wad przytaczanych na forach to osad w kolektorze wydechowym, jakbym miał wybierać wypalone gniazda czy jakiś osad, to zdecydowanie wolałbym to drugie
Dodam jako ciekawostkę, znajoma ma focusa 1.6 zetec z instalacją gazową, na której ma już przewnie przejeźdżone lekko 60 tys., zł kiedy były sprawdzane luzy, to okazało się, że nic nei trzeba zmieniać. Teraz silnik ma ponad 240 tys. km. Tak silnik ma szklanki, hydrauilikę i podobno bardzo nie znosi gazu, ale ma też lubryfikację.
bastek53 napisał/a: | Witam
mam pytanie... zastanawiałem się nad gazem do swojego mitsu , które kupiłem 2 tygodnie temu 1.8 benzyna rok 2009 ale po waszych opisach i problemach, chyba sobie dam spokój.
Mam przebieg 170 tysięcy zrobione obecnie i jeżeli nie montuje gazu co ile powinienem sprawdzać te zawory czy wogóle powinienem sprawdzać, jeżeli na obecną chwile wszystko chodzi bardzo ładnie...
z góy dziękuje za odpowiedź | Jak mnie pamięć nie myli, to ktoś pisał, że ASO sprawdza co 100 tys. km, więc jeśli do tego czasu samochód był serwisoweany w autoryzowany serwisie, to następna kontrola za 30 tys. km.
Objawy podpartych zaworów to nierówna praca silnika, drgania i falowanie obrotów. Jeśli nie masz nic z tych objawów to moim zdaniem spokojnie możesz jeździć. |
|
|
|
 |
Pytajnik
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2017 Posty: 21 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-06-2017, 08:03
|
|
|
Jeśli można zapytać - co to znaczy "podparty zawór"?
Byłem parę dni temu na sprawdzeniu luzów w ASO i wyszły mi dziwnie podejrzane wartości, wręcz książkowe (oprócz dwóch sztuk):
1.
S0.10 W0.15
S0.20 W0.30
2.
S0.20 W0.30
S0.20 W0.30
3.
S0.20 W0.30
S0.20 W0.30
4.
S0.20 W0.30
S0.20 W0.30
Dlaczego mam wątpliwości?
Mam instalację LPG ale obecnie jeżdżę tylko na benzynie. Auto trochę muli. Jak wrzucam dwójkę to muszę kręcić do ponad 3,5tys. obrotów, bo inaczej na skrzyżowaniu wyprzedzają mnie 80-konne stare benzyniaki. A i tak na takich obrotach samochód nie jest jakiś żwawy. Nie mam co prawda falujących obrotów albo jakichś specjalnych drgań, ale jak na 143 konie to mam wrażenie, że to jakiś żart ;0 Czasem może szarpnie jak mam wciśnięty gaz do dechy no i łapie metaliczny rezonans między 1,5 a 2tys. obrotów. Ogólnie rzecz biorąc - wciśnięcie gazu na maksa nie robi na samochodzie wrażenia. Dopiero powyżej 3,5 tys jest trochę lepiej ale też bez szału.
Zaznaczam, że nigdy wcześniej nie jeździłem japończykami. Samochód mam od zeszłego miesiąca, poprzedni właściciel serwisował w ASO, samochód jest z Polski. Przelatane na gazie 130tys. km (STAG 300).
19-tego znów jadę do ASO i chyba poproszę o sprawdzenie ciśnienia na cylindrach przy okazji wymiany dwóch szklanek wymienionych wyżej.
Stąd powstaje pytanie o te podparte zawory? czy to możliwe, że w moim silniku siedzą już skrajne wartości szklanek i stąd takie wyniki pomiarów luzów? W ASO jakoś tak niespecjalnie chcą dyskutować i sprawdzić co jest nie tak. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-06-2017, 19:04
|
|
|
Pomierz ile przyspiesza do 100 albo 140km/h i wtedy będzie miarodajne, bo tak to ciężko coś powiedzieć. Lancer "muli" do pewnych obrotów. Stosunkowo dobre przyspieszenie jest od około 3800rpm, do powiedzmy 6500 rpm.
Podparty zawór, to luz równy 0 (tzn. w położeniu, w którym dokonuje się pomiaru luzu, krzywka naciska na zawór).
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje39.htm |
|
|
|
 |
maciekmitsu
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB, Carisma 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-07-2017, 20:46
|
|
|
W ASO Wrocław pytałem o usługę regulacji zaworów, silnik 1.8 koszt:
-sprawdzenie luzów 180zł
-oczywiście uszczelka pod pokrywę około 120zł (sa zamienniki w cenie 55zł poza ASO)
-regulacja 600zł
-szklanka 56zł |
|
|
|
 |
Pytajnik
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2017 Posty: 21 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-07-2017, 00:43
|
|
|
Panowie - pytanie na szybko:
czy bezpiecznym jest zeszlifowanie szklanki 3.0 na 2.9? czyli poniżej minimalnej wartości? jaki może byc skutek uboczny lub ryzyko zamontowania takiej szklanki? Nie chcę jeszcze regenerować głowicy bo problem dotyczy tylko jednego zaworu. |
|
|
|
 |
Alufelgi
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X -1.8 LPG - 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-07-2017, 09:23 [CY3A 1.8] Dławienie po mocnym naciśnieniu gazu przy ruszani
|
|
|
Witam, w moim Lancerze 1.8 143KM LPG od pewnego czasu pojawił się problem, mianowicie:
przy mocniejszym szybkim dodaniu gazu ( przy ruszaniu, czy też na postoju na luzie) słychać taki dźwięk "kłiiii" i auto nie wkreca się na obroty, trzeba na początku delikatnie wcisnoć gaz a za chwilę mocniej to wtedy jak osiągnie większe obroty niż obroty biegu jałowego te 800 czy ile on tam ma...to wkręca się okej...
Wkurzające to jest przy ruszaniu pod górkę, puszczam szubko hamulec, noga na gaz z puszczaniem sprzegła a auto do tyłu leci bo się silnik zadławił...;//
Co to może być??? na gazie i benzynie ten sam objaw. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2017, 20:59
|
|
|
Standardowo polecam sprawdzenie luzów zaworowych jeśli nie były sprawdzane dłużej niż przez 20kkm jazdy na LPG |
_________________
 |
|
|
|
 |
Alufelgi
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X -1.8 LPG - 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-07-2017, 08:05
|
|
|
hmmm..luzy zaworowe...myślisz, ze to przez to?? i wystarczy wyregulować zawory ?? jaki to koszt ?? |
|
|
|
 |
lurek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan'08 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 422 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-07-2017, 13:44
|
|
|
Pytanie, czy ktoś regulował luzy zaworowe przy samochodzie bez LPG? (nie sprawdzał, tylko faktycznie miał do poprawy) |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-07-2017, 06:42
|
|
|
miał, przy 95tys. nie pamiętam nicka. trzeba przesledzic watek |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
filip555
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-08-2017, 19:43
|
|
|
Rozumiem że model Lancer Sedan 2010 1.8 MIVEC 143 KM, ma regulacje luzów zaworowych manualną a nie hydrauliczną? |
|
|
|
 |
|
|