  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		TomchuckGarage | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 tomchuck  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: FTO, RVR, Elise 111R 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-07-2017, 23:20   TomchuckGarage
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Długo myślałem nad założeniem tematu, po prostu nie chciało mi się. Funkcjonowałem bardziej na coltmanii. Ale cóż w końcu trzeba sie za to zabrać   
 
 
Temat będzie ogólny, przedstawiające moje samochody, jak i te przy których miałem okazję pracować.
 
 
Na początek trochę historii.
 
Moim pierwszym samochodem zakupionym za ciężko zarobione pieniądze był Galant e54 z 96roku. Fajne auto, które dało wiele wrażeń, niestety w posiadaniu tylko przez rok. Później całkiem przypadkowo pojawiło się volvo s40 97r, z szatańskim 1.6 pod maską    perfekcyjny stan nie pozwolił mi go sprzedać przez 5 lat, ale ciągle czegoś brakowało... Dlatego w końcu pojawił się colt cj4a    
 
Kupiony jako seria. ale po paru zmianach wyszło coś takiego. 
 
 
 
 
Jednak było to auto codzienne, a rozrywkę dostarczał inny pojazd.
 
Kilka lat temu zakupiłem fto znane sporej części mitsumaniaków.
 
Silnik 6a12 dohc mivec, skrzynia f5m42 z lsd oraz fd4.3
 
Moc; 200KM
 
Służy jako auto do zabawy, używany tylko w sezonie letnim.Obecnie na czarnych ori felgach. 
 
 
 
 
Tyle z zabawy, na co dzień jeździłem coltem Cj4a, ale cięgle czegoś mi brakowało... Tutaj narodził się temat zbudowania fto do użytku codziennego. Tym razem padło na słabszą wersję, czyli GR. Prace trwały pół roku. W ich trakcie został rozebrany, do ostatniej śrubki, odrestaurowany,przełożony,pomalowany i zakonserwowany.Oryginalnie był w automacie, ale wpadła tez manualna skrzynia    Oczywiście została też zamontowana sekwencyjna instalacja lpg
 
również rocznik 1995
 
silnik 6a12 dohc, skrzynia f5m42 z fd 3.7
 
Moc: 170KM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zafascynowany opowieściami o legnumach vr4, zakupiłem galanta vr4, pojeździłem trochę i stwierdziłem że to strasznie przereklamowane auto, które jest po prostu w miare szybkim sedanem, a ze sportem ma mało wspólnego. Miałem go niecały rok.
 
 
 
 
później powiększyła mi się rodzina... przyjechał transport prosto z UK, a w nim...
 
Mitsubishi RVR Hyper Sport Gear Z   
 
Co prawda szukałem wersji "R", ale to i tak biały kruk, a turbo zawsze można dołożyć   
 
Rok 1997
 
Pod maską 4g63, niestety 7 bolt, ale 160KM
 
Napęd oczywiście 4wd, bez zbędnej elektroniki
 
Buda bardzo zdrowa, bez dziur, tylko delikatny nalot rudej pod podłogą bagażnika
 
Jaki plan na to auto...? Jeszcze nie wiem, grunt że już jest u mnie   
 
 
 
 
 
 
 
 
Kupiłem też auto do którego miałem lekką awersję i nie rozumiałem kultu tego wynalazku.
 
Wszystko się zmieniło po wycieczce z kumplem jego e6 na zlot Elbetreffen 2016. Stwierdziłem ze evo jest niesamowite   
 
No i cóż ja miałem zrobić... Kupiłem e6    Nie jest to moje wymarzone auto, ale traktuje je jako inwestycję na przyszłość    
 
 
 
 
A tym czasem pokaże coś innego... Co prawda nie moje ale dobre pół roku go szukałem no i musiałem trochę przy nim popracować po zakupie. A jest to Pajero Pinin. Auto kupione i zrobione dla rodziców. 
 
Założenia były proste, ma być wysokie, zwinne, krótkie i czteropędne    Co innego mogłem szukać...
 
Niestety 90% pajero pinin jest w GDI, z pozostałych 10-ciu znowu 90% jest zgnite, a więc szansa na zdrowe pinin mpi to 1% lub mniej. Ale udało się, znalazłem ciekawa ofertę i wystarczyło mi otwarcie maski żeby stwierdzić... Kupuję    Niestety musiałem wstawić poszycie dachu i prawego tylnego błotnika, bo pinin kulnął się ze skarpy, ale były tylko wgniecenia poszyć, bez uszkodzeń konstrukcji auta, więc drobnostka.
 
 
A teraz do konkretów:
 
Rok 2003
 
silnik 4g93 sohc
 
skrzynia automatyczna Full Time 4wd 
 
Przebieg skromne 124tys    
 
 
 
Poszycie dachu czarne i z oryginalną warstwą lakieru...A to ciekawostka    
 
 
 
 
 
No i wspomniana komora. Wszystkie blaszki, uchwyty itp które były fabrycznie w żółtym ocynku, nadal są żółte i fabryczne    Pierwszy raz widziałem pinina w takim stanie więc grzechem byłoby nie kupić    
 
 
 
 
Szare fto zmieniło właściciela, a ja z braku czasu na budowę RVRa musiałem poszukać inne auto do codziennej jazdy. Cóż to mogło być innego jak nie colt    
 
Także znalazł się Ca1 w wersji bieda edition, w sumie to ma tylko podusze kierowcy i wspomaganie    
 
Przebieg 124tys, według zużycia kierownicy, pedałów i foteli wydaje się realny, pierwsza rejestracja 12.1995
 
Miał dwóch właścicieli w DE z czego jeden przez 19lat od nowości. 
 
Nie jest idealny bo ruda wyszła na nadkolach,przedni zderzak do spasowania bo miał niegroźną przygodę ale cała reszta zdrowa    A do tego technicznie bez zarzutów   
 
 
 
 
 
 
 
 
Od galanta e54 zaczęła się cała moja przygoda z mitsubishi więc przyszła pora żeby znów przywitać w moich skromnych progach galanta siódmej generacji. A żeby tradycji stało się za dość, to oczywiście z kierownicą z prawej strony    
 
 
 
 
 
Nawet ma recaro    A bałagan w środku i luźne plastiki gdyż musiałem go reanimować, bo nie chciał odpalić.
 
 [/quote]
 
I na koniec najlepsze w tym wszystkim    
 
 
 
 
Trochę czasu minęło, nowy właściciel fto zapragnął mocy dlatego wybór padł na 6a13tt ;]
 
nastąpiło pierwsze odpalenie po swapie    Spora rzeźba w wiązce skrzyni i silnika zakończona powodzeniem. pracuje poprawnie i nie ma błędów.skrzynia f4a42 z galanta.
 
 
 
 
 
A tu druga nowina
 
Pod wpływem impulsu wsiadłem w autolawetę (bo nie było z kim jechać) padło 1100km i zawitało u mnie coś takiego   
 
Sprawne jeżdżące, ale wymaga trochę pracy. Colt zmienia właściciela. Wędruje w ręce siostry   
 
 
 
 
Przyszedł czas na pracę przy zielonym.
 
6a12 mivec został w końcu zastąpiony zwykłym dohc, ale na słupku o pół litra większym    
 
 
 
 
Wszystko ładnie, pięknie... Pierwsze testy pozytywnie, lepsza elastyczność i dostępność momentu już z niskich obrotów,
 
Ale...
 
...
 
...ale chyba przesadziłem trochę z testowaniem i dzisiaj rano po małym pałowaniu pojawiło się jakieś "puk, puk" w silniku    
 
Oczywiście obstawiam najgorsze. Cóż, słupek z niewiadomego pochodzenia, nie poddany inspekcji chyba się odgryzł...
 
Ale najbardziej w tej sprawie wkurza mnie to że nie zdążyłem pojechać na hamownie.
 
 
 
Na ten moment koniec opowieści. Jest jeszcze sporo do opisania ale to zostawię na kolejny post    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Fragu  		  
		 
         Mitsumaniak Łukasz
  
  
                  Auto: jest 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-07-2017, 08:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nareszcie opisales tę swoją jaskinie niezwyklosci   
 
Same cuda...ale ten RVR chyba wygrywa!
 
 
Jest jeszcze jakies auto z Mitsu, o ktorym marzysz?    | 
             
						
				_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
 
_______________________________________
 
 
FIESTA ST150 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-07-2017, 10:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nareszcie     FTO z 6A13TT chyba lata, a nie jeździ, co?
 
 
To Diamante piękne! | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 ELIOT  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
  
                  Auto: Evo V 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 04 Lip 2017 Posty: 22 Skąd: Torun 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-07-2017, 11:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               o kuźwa co za mitsuświr ;p
 
 
props za e6    | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Lancer Evolution V 
 
 400HP/600NM
 
Kliknij tutaj!
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 tomchuck  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: FTO, RVR, Elise 111R 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-07-2017, 10:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki    Evo niestety musze doprowadzić do odpowiedniego stanu bo miało drobną przycierkę prawą stroną, a szukanie części do e5/6 jest coraz trudniejsze...
 
 
 	  | Hugo napisał/a: | 	 		  Nareszcie     FTO z 6A13TT chyba lata, a nie jeździ, co?
 
 
To Diamante piękne! | 	  
 
Fto z tym silnikiem w końcu jedzie tak jak wygląda    Automat zawsze trochę zamula, ten ma długie fd, ale za to wbrew pozorom nie ma dużych problemów z trakcją ;] 
 
 
 	  | Fragu napisał/a: | 	 		  Nareszcie opisales tę swoją jaskinie niezwyklosci   
 
Same cuda...ale ten RVR chyba wygrywa!
 
 
Jest jeszcze jakies auto z Mitsu, o ktorym marzysz?    | 	  
 
 
RVR to mój ulubieniec, ale jakoś od dwóch lat nie mogę znaleźć czasu żeby go przełożyć. Nie mam też jeszcze pomysłu na silnik, bo 160KM to trochę mało na taką budę. Także może turbo, albo stroker, albo jedno i drugie    
 
 
Jest jeszcze wiele mitsu o których marzę, ale brak miejsca i funduszy   
 
A sa to choćby pajero evolution, i e9 wagon ;] 
 
 
 
Ogólnie to wybaczcie bardzo zgrubny i niepełny opis aut, ale ciężko opisać swoje ostatnie 4 lata życia w jednym poście    A to jeszcze nie wszystko, bo były jeszcze przekładki, swapy, nie wspominając już o bieżących serwisach samochodów całej mojej najbliższej rodziny. Ale o tym później    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 MATTNATTS  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: v6 ];-> 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 302 Skąd: Opole 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2017, 23:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a jednak sie wychyliles na MM    - dobrze, tylko duzo dystansu polecam na tym forum    
 
Swoimi projektami jeszcze mozesz sie pochwalic.    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-08-2017, 21:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Prawdziwy mitsuswir! 
 
 
Szacunek za mody! | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 areksz121  		  
		 
         Mitsumaniak Elektronik
  
                  Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-08-2017, 20:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                              
 
 
Niezła stajenka     Mnie najbardziej interesują losy 6A12TT    Masz go jeszcze czy to już historia? | 
             
						
				_________________ POMOGŁEM?   kliknij "pomógł" ->  Bóg zapłać   
 
 
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA, 
 
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest!    '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku   
 
Carisma '99 4G92 BRAT    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
 
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
 
EA5A 98' TRZECI BRAT | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 tomchuck  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: FTO, RVR, Elise 111R 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-08-2017, 23:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gala oczywiście mam. kilka lat na takiego polowałem więc nie oddam    Tylko nie wiem jeszcze co z nim zrobię... zastanawiam się nad odbudową jako rhd lub przekładką. Ale chyba pozostanie w oryginale ;] 
 
 
Miałem rozpocząć leczenie, ale się nie udało...
 
Moja obsesja zaowocowała nowym członkiem rodziny    
 
Fto GPvR Aero. Podobno wyprodukowali tylko 370szt, z czego tylko 38 w kolorze czerwonym    
 
Wersja z automatem, ale w sumie dobrze bo takiego jeszcze nie miałem. 5 biegów + lsd    
 
 
 
 
A że kolega kiedyś obiecał synkowi że pokaże mu zygzaka McQueen'a, to fto pojechało do szczecina do warsztatu DPJ i wyjechało w takiej odsłonie... ;] 
 
  | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-08-2017, 08:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jasny gwint, pokazałem synowi i też takiego chce     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Wszyc  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: ------> 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-08-2017, 13:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ooooo E74A!!! koneser    ... i jakieś tam inne parchy        | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 
Mitsubishi Galant E88A '93
 
Mitsubishi Eclipse D22A '92
 
Honda CB500 PC32 '97
 
 
By mjsystem;
 
 
papamitsu napisał/a:	
 
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.     | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 areksz121  		  
		 
         Mitsumaniak Elektronik
  
                  Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-08-2017, 21:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Poproszę więcej szczegółów odnośnie 7G...ECS widzę, że chyba ma, a jak z 4WS? Działa wszystko? | 
             
						
				_________________ POMOGŁEM?   kliknij "pomógł" ->  Bóg zapłać   
 
 
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA, 
 
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest!    '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku   
 
Carisma '99 4G92 BRAT    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
 
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
 
EA5A 98' TRZECI BRAT | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 tomchuck  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: FTO, RVR, Elise 111R 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 104 Skąd: Śrem 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-08-2017, 22:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zygzak budził spore zainteresowanie. Ludzie robili zdjęcia kręcili nawet filmiki mijając mnie na drodze. Ale to tylko chwilowy wygląd, bo jak przyjdzie czas na odbudowę to wróci w pełni do oryginału. 
 
 
Co do e84 to za dużo nie jestem w stanie powiedzieć. 
 
Dostałem auto niesprawne. Nie odpalał. Wyrzuciłem zbędną dokładaną elektronikę, wymieniłem pompę paliwa, wyczyściłem zbiornik i ożył. 
 
Zrobiłem tylko krótką jazdę testową i trafił na magazyn. 
 
Ecs obecnie niesprawny. założone są zwykłe amortyzatory, ale udało mi się znaleźć komplet. co do samego systemu to jest dosyć rozbudowany bo ma potencjometry odczytujące położenie wahaczy. Nie pamiętam czy e88 też tak miał czy nie. 
 
4ws nie wiem czy działa. Będę sprawdzał to wszystko jak przyjdzie na niego czas. 
 
Grunt że jest u mnie i ma sprawny silnik, napęd i dyfer z lsd    No i buda jest zdrowa ;] | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 volve  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Colt CZC 1.5T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-08-2017, 10:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tomchuck napisał/a: | 	 		  |  to fto pojechało do szczecina do warsztatu DPJ i wyjechało w takiej odsłonie... ;]  | 	  
 
 
Chciałem tylko skromnie napisać, że byłeś w Szczecinie i się nie odezwałeś ??      Chyba, że jazzman czegoś mi nie powiedział...    | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance   
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-08-2017, 18:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W E88 ecs chyba jakoś inaczej działał. Nie zauważyłem żadnych potencjometrów przy wahaczach. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |