Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Złącze elastyczne (plecionka, łącznik) układu wydecho
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-08-2017, 21:01   

More Than Explo napisał/a:
Zgodnie z tym obrazkiem, mam rozumieć, że w Galancie 2.5V6 z 2002 roku demontując powyższy zespół muszę odłączyć tylko jedną sondę lambda (przed portkami)?
Tak.
More Than Explo napisał/a:
Czy do wykręcenia potrzebuję jakieś specjalne klucze? Czy zwyklym plaskim to odkręcę?
Zwykłym płaskim kluczem 22 bez problemu powinna się odkręcić, ale nie ma sensu jej odkręcać. Wystarczy odpiąć wtyczkę i wyjąć portki razem z sondą. Niech sobie wisi :wink: Ja tak robiłem i wszystko gra.
More Than Explo napisał/a:
No i pytanie czy powinienem odpiąć aku przed odkręceniem sondy?
Jak planujesz w międzyczasie uruchomić silnik to tak, w przeciwnym wypadku nie trzeba.
More Than Explo napisał/a:
czy w kołnierze które przykręcam do kolektorów idą jakieś uszczelki?
Idą :D Takie: https://motoneo.pl/czesci/uszczelka_rura_wylotowa,740909,fa1_367 Żeby było śmieszniej przednia i tylna wyglądają identycznie, ale różnią się rozstawem otworów albo występuje przesunięcie otworu środkowego. Ta z linka jest akurat do tylnego kolektora (MB687004). Jednak są one bardzo trwałe i myślę, że możesz je wykorzystać ponownie smarując cementem do wydechów. Ja kupiłem nowe w sklepie motoryzacyjnym po nr VIN, firma Bosal lub Walker, koszt kilka pln za sztukę.
 
 
More Than Explo 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 115
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-08-2017, 21:10   

Hugo napisał/a:
More Than Explo napisał/a:
Zgodnie z tym obrazkiem, mam rozumieć, że w Galancie 2.5V6 z 2002 roku demontując powyższy zespół muszę odłączyć tylko jedną sondę lambda (przed portkami)?
Tak.
More Than Explo napisał/a:
Czy do wykręcenia potrzebuję jakieś specjalne klucze? Czy zwyklym plaskim to odkręcę?
Zwykłym płaskim kluczem 22 bez problemu powinna się odkręcić, ale nie ma sensu jej odkręcać. Wystarczy odpiąć wtyczkę i wyjąć portki razem z sondą. Niech sobie wisi :wink: Ja tak robiłem i wszystko gra.
More Than Explo napisał/a:
No i pytanie czy powinienem odpiąć aku przed odkręceniem sondy?
Jak planujesz w międzyczasie uruchomić silnik to tak, w przeciwnym wypadku nie trzeba.
More Than Explo napisał/a:
czy w kołnierze które przykręcam do kolektorów idą jakieś uszczelki?
Idą :D Takie: https://motoneo.pl/czesci/uszczelka_rura_wylotowa,740909,fa1_367 Żeby było śmieszniej przednia i tylna wyglądają identycznie, ale różnią się rozstawem otworów albo występuje przesunięcie otworu środkowego. Ta z linka jest akurat do tylnego kolektora (MB687004). Jednak są one bardzo trwałe i myślę, że możesz je wykorzystać ponownie smarując cementem do wydechów. Ja kupiłem nowe w sklepie motoryzacyjnym po nr VIN, firma Bosal lub Walker, koszt kilka pln za sztukę.


Hugo dzięki wielkie za pomoc :)

powiedz mi jeszcze, ta konkretna sonda przy portkach ma wtyczkę pod podłokietnikiem czy przy pedale gazu? Jakieś podchwytliwe niespodzianki przy odpinaniu mnie czekają? :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-08-2017, 21:24   

Ta sonda z obrazka to chyba ma wtyczkę w komorze silnika.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-08-2017, 08:23   

Dokładnie, ta sonda ma wtyczkę koło filtra oleju. Dojście poezja :D
 
 
More Than Explo 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 115
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-08-2017, 09:43   

Bizi78 napisał/a:
Ta sonda z obrazka to chyba ma wtyczkę w komorze silnika.


Hugo napisał/a:
Dokładnie, ta sonda ma wtyczkę koło filtra oleju. Dojście poezja :D


Uff tyle dobrego :) Dzięki panowie!

[ Dodano: 09-08-2017, 09:32 ]
Tak wygląda mój wydech po demontażu. 2.5v6 2002r

Jeśli kogoś interesuje czy te słynne plecionki z dospawanymi rurkami pasują, to na zdjęciu ma odpowiedź :)

FOTO

Przy długiej plecionce jest tyle miejsca że bez problemu wszystko podpasi.

Natomiast przy krótkiej jest za mało miejsca. Dodatkową przeszkodą będzie z jednej strony osłona termiczna portek a z drugiej stroony na górnej krawędzi rury od kolektora jest taka mała górka (zgrzew?) którą przysłania ta krótka osłona termiczna. Także krótka plecionka to raczej tylko do spawania :)

Przy demontażu ukręciłem szpilki katalizatora, z obydwu stron. Jest jakiś lepszy plan naprawy, niż rozwiercić kołnierze pod zwykły zespół śruba-nakrętka z nierdzewki? + może jakaś podkładka sprężysta przeciw odkręcaniu....
 
 
kurak80 
Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 106
Skąd: Strzegom
Wysłany: 17-09-2018, 20:24   

Potrzebuję wspawać nową małą plecionkę do Gala 2,5V6 rok 97'...czy wymiary : średnica 55m i długość 100mm będą dobre??
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-09-2018, 21:27   

kurak80 napisał/a:
Potrzebuję wspawać nową małą plecionkę do Gala 2,5V6 rok 97'...czy wymiary : średnica 55m i długość 100mm będą dobre??

Musisz zmierzyć tą co tam siedzi. Nie wiadomo co ktoś tam kiedyś zamontował,a oryginalna na pewno nie jest :wink:
_________________

 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 17-09-2018, 21:40   

Najwyzej wytnie wiecej lub mniej.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
kurak80 
Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 106
Skąd: Strzegom
Wysłany: 17-09-2018, 22:04   

No tak zmierzenie będzie najpewniejsze...ale w oryginale miała takie wymiary?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-09-2018, 08:12   

Chyba 100x60 mm powinna mieć w oryginale.
 
 
kurak80 
Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 106
Skąd: Strzegom
Wysłany: 20-09-2018, 21:44   

...średnica o której piszemy to średnica zewnętrzna czy wewnętrzna plecionki?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-09-2018, 08:34   

Zewnętrzna, wewnętrzna 56 mm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.