[EAxx] Złącze elastyczne (plecionka, łącznik) układu wydecho |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-08-2017, 21:01
|
|
|
More Than Explo napisał/a: | Zgodnie z tym obrazkiem, mam rozumieć, że w Galancie 2.5V6 z 2002 roku demontując powyższy zespół muszę odłączyć tylko jedną sondę lambda (przed portkami)? | Tak. More Than Explo napisał/a: | Czy do wykręcenia potrzebuję jakieś specjalne klucze? Czy zwyklym plaskim to odkręcę? | Zwykłym płaskim kluczem 22 bez problemu powinna się odkręcić, ale nie ma sensu jej odkręcać. Wystarczy odpiąć wtyczkę i wyjąć portki razem z sondą. Niech sobie wisi Ja tak robiłem i wszystko gra. More Than Explo napisał/a: | No i pytanie czy powinienem odpiąć aku przed odkręceniem sondy? | Jak planujesz w międzyczasie uruchomić silnik to tak, w przeciwnym wypadku nie trzeba. More Than Explo napisał/a: | czy w kołnierze które przykręcam do kolektorów idą jakieś uszczelki? | Idą Takie: https://motoneo.pl/czesci/uszczelka_rura_wylotowa,740909,fa1_367 Żeby było śmieszniej przednia i tylna wyglądają identycznie, ale różnią się rozstawem otworów albo występuje przesunięcie otworu środkowego. Ta z linka jest akurat do tylnego kolektora (MB687004). Jednak są one bardzo trwałe i myślę, że możesz je wykorzystać ponownie smarując cementem do wydechów. Ja kupiłem nowe w sklepie motoryzacyjnym po nr VIN, firma Bosal lub Walker, koszt kilka pln za sztukę. |
|
|
|
 |
More Than Explo
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 115 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-08-2017, 21:10
|
|
|
Hugo napisał/a: | More Than Explo napisał/a: | Zgodnie z tym obrazkiem, mam rozumieć, że w Galancie 2.5V6 z 2002 roku demontując powyższy zespół muszę odłączyć tylko jedną sondę lambda (przed portkami)? | Tak. More Than Explo napisał/a: | Czy do wykręcenia potrzebuję jakieś specjalne klucze? Czy zwyklym plaskim to odkręcę? | Zwykłym płaskim kluczem 22 bez problemu powinna się odkręcić, ale nie ma sensu jej odkręcać. Wystarczy odpiąć wtyczkę i wyjąć portki razem z sondą. Niech sobie wisi Ja tak robiłem i wszystko gra. More Than Explo napisał/a: | No i pytanie czy powinienem odpiąć aku przed odkręceniem sondy? | Jak planujesz w międzyczasie uruchomić silnik to tak, w przeciwnym wypadku nie trzeba. More Than Explo napisał/a: | czy w kołnierze które przykręcam do kolektorów idą jakieś uszczelki? | Idą Takie: https://motoneo.pl/czesci/uszczelka_rura_wylotowa,740909,fa1_367 Żeby było śmieszniej przednia i tylna wyglądają identycznie, ale różnią się rozstawem otworów albo występuje przesunięcie otworu środkowego. Ta z linka jest akurat do tylnego kolektora (MB687004). Jednak są one bardzo trwałe i myślę, że możesz je wykorzystać ponownie smarując cementem do wydechów. Ja kupiłem nowe w sklepie motoryzacyjnym po nr VIN, firma Bosal lub Walker, koszt kilka pln za sztukę. |
Hugo dzięki wielkie za pomoc
powiedz mi jeszcze, ta konkretna sonda przy portkach ma wtyczkę pod podłokietnikiem czy przy pedale gazu? Jakieś podchwytliwe niespodzianki przy odpinaniu mnie czekają? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-08-2017, 21:24
|
|
|
Ta sonda z obrazka to chyba ma wtyczkę w komorze silnika. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-08-2017, 08:23
|
|
|
Dokładnie, ta sonda ma wtyczkę koło filtra oleju. Dojście poezja |
|
|
|
 |
More Than Explo
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2016 Posty: 115 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-08-2017, 09:43
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Ta sonda z obrazka to chyba ma wtyczkę w komorze silnika. |
Hugo napisał/a: | Dokładnie, ta sonda ma wtyczkę koło filtra oleju. Dojście poezja |
Uff tyle dobrego Dzięki panowie!
[ Dodano: 09-08-2017, 09:32 ]
Tak wygląda mój wydech po demontażu. 2.5v6 2002r
Jeśli kogoś interesuje czy te słynne plecionki z dospawanymi rurkami pasują, to na zdjęciu ma odpowiedź
FOTO
Przy długiej plecionce jest tyle miejsca że bez problemu wszystko podpasi.
Natomiast przy krótkiej jest za mało miejsca. Dodatkową przeszkodą będzie z jednej strony osłona termiczna portek a z drugiej stroony na górnej krawędzi rury od kolektora jest taka mała górka (zgrzew?) którą przysłania ta krótka osłona termiczna. Także krótka plecionka to raczej tylko do spawania
Przy demontażu ukręciłem szpilki katalizatora, z obydwu stron. Jest jakiś lepszy plan naprawy, niż rozwiercić kołnierze pod zwykły zespół śruba-nakrętka z nierdzewki? + może jakaś podkładka sprężysta przeciw odkręcaniu.... |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 17-09-2018, 20:24
|
|
|
Potrzebuję wspawać nową małą plecionkę do Gala 2,5V6 rok 97'...czy wymiary : średnica 55m i długość 100mm będą dobre?? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-09-2018, 21:27
|
|
|
kurak80 napisał/a: | Potrzebuję wspawać nową małą plecionkę do Gala 2,5V6 rok 97'...czy wymiary : średnica 55m i długość 100mm będą dobre?? |
Musisz zmierzyć tą co tam siedzi. Nie wiadomo co ktoś tam kiedyś zamontował,a oryginalna na pewno nie jest |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-09-2018, 21:40
|
|
|
Najwyzej wytnie wiecej lub mniej. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 17-09-2018, 22:04
|
|
|
No tak zmierzenie będzie najpewniejsze...ale w oryginale miała takie wymiary? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-09-2018, 08:12
|
|
|
Chyba 100x60 mm powinna mieć w oryginale. |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 20-09-2018, 21:44
|
|
|
...średnica o której piszemy to średnica zewnętrzna czy wewnętrzna plecionki? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-09-2018, 08:34
|
|
|
Zewnętrzna, wewnętrzna 56 mm. |
|
|
|
 |
|