Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Jazda z odpiętą kostką od przepływomierza powietr
Autor Wiadomość
Tomasz2912 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 05-08-2017, 09:41   [Cari 1.6] Jazda z odpiętą kostką od przepływomierza powietr

Witam.
Jestem tu nowy więc proszę o nie złoszczenie się jeśli już taki temat był poruszany. Ale mam taki problem. Zaczną może od początku.
Posiadam Cari z 98 roku, LPG już 11 rok i niedawno miałem pożar pod maską. Rozsadziło mi obudowę filtra powietrza i od tamtej pory mam same problemy z autkiem. Nie idzie ustawić mu obrotów na biegu jałowym (korzystając z instrukcji znalezionych w internecie) na zimnym silniku strasznie szarpie na Pb o LPG już nie wspomnę. No i od dwóch dni jeżdżę z odpiętą kostką od przepływomierza powietrza. Auto nabrało "pazura" nie muli nie szarpie jeździ jak dawniej super. I takie moje pytania bo mam dwa:
1. Czy można jeździć z odpiętą kostką? (podobno więcej pali ale to nie gra roli)
2. Czy jeśli mam przepływomierz z nr. 500 to jest możliwość instalacji innego? Z innym nr. (bo na allegro jest dużo przepływomierzy właśnie od Cari 1.6 ale z innymi nr. czym to się ma? czy chodzi tu o moc silnika?)
Mój misio ma motorek 1.6 16V 66kW to chyba ten najsłabszy 90 konny.
Prosiłbym o rozwianie moich wątpliwości bo uwielbiam te auto ale z tym przepływomierzem nie da się jeździć.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-08-2017, 21:07   

Jeśli masz instalację I lub II generacji, bo jeśli był strzał, to pewnie tak, to prawdopodobnie uszkodził się przepływomierz. Troszkę szkoda, że go odpinałeś bo lepiej było w pierwszej kolejności sprawdzić błędy silnika i jeśli był by błąd przepływomierza, to mogło by to potwierdzić jego uszkodzenie. Po odpięciu przepływki też taki błąd się pojawi więc najpierw odepnij akumulator i naucz sterownik wolnych obrotów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=79004 a następnie sprawdź błędy, tu masz opisane jak to wykonać za pomocą kawałka drucika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Po odpięciu przepływomierza sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny przez co jest lepiej niż jak jest podpięty uszkodzony przepływomierz bo pracuje na sztywnych mapach bezpiecznych dla silnika. Tak jak sam zauważyłeś, silnik ma wtedy trochę mniej mocy niż normalnie i spalanie też jest trochę większe.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 09-08-2017, 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomasz2912 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 06-08-2017, 20:53   

Dzięki za podpowiedź ale teraz po odpiętym przepływomierzu auto lata jak szalone!nie dławi się nie przerywa tylko obroty silnika ma wysokie bo ok. 1300 na LPG a jak przełącze na Pb to w granicach 1000. To i tak dużo ale tak jak pisałem nie mam problemu z jazdą nim.
A jeśli chodzi o podpięcie go pod kompa z diagnostyka to gechenna! byłem u 3 mechaników i żaden sprzęt go nie widzi :( . Mam podejrzenie o przepływomierz że to on robi masakrę ale po rozmowach z mechanikami którzy twierdzą że jakby był padnięty to nie było by reakcji po odpięciu go to już sam zgłupiałem. Wiesz może czym się mają te nr. przepływomierzy?Czy mogę zamontować inny np. 454 lub 449? Czy musi być 500?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-08-2017, 20:57   

Błędy możesz sprawdzić spinaczem jak napisał plecho1 a podgląd parametrów pracy silnika kablem vag kkl i programem evoscan.
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0

[ Dodano: 06-08-2017, 21:13 ]
Tak na szybko parę znalezionych o numerze 500.
Tylko trzeba porównać ilość pinów i pozostałe numery.
https://allegro.pl/kategoria/motoryzacja?string=E5T08371&order=d&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-aut-1-5-0803
https://xedos.sklep.pl/p/19907/5855/przeplywomierz-mitsubishi-carisma-da1a-1995-1999-1-6-przeplywomierze-elektryka-elektronika-carisma-1995-1999-da1a-mitsubishi.html
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-08-2017, 21:26   

Nie szukaj żadnych elektryków z kompami bo najczęściej mają uniwersalny sprzęt a starsze Miśki są dość ciężkie w diagnostyce i takim sprzętem się z nimi nie połączy a błędy sprawdzisz jak napisaliśmy wcześniej a sprawdzenie ich to 5 min i będzie jasne co mu dolega.
Jak Ci pasuje jazda uszkodzonym autem to jak najbardziej możesz tak jeździć mnie jednaj by denerwowała ciągle świecąca kontrolka silnika.
 
 
Tomasz2912 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 06-08-2017, 21:44   

Spróbuje tak go sprawdzić to jest jasna sprawa! Mnie też drażni ta świecąca lampka ale narazie tak muszę jeździć :( . Napiszcie coś odnośnie tych nr przepływomierza jakie to ma znaczenie?????

[ Dodano: 06-08-2017, 21:49 ]
http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62
Taki kabelek się nada do Evoscana?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-08-2017, 23:55   

Ten powinien być ok http://allegro.pl/vag-kkl...4901320100.html a co do numeru przeplywki to osobiście kupił bym taką jaka była oryginalnie. Tu masz temat o interfejsie i o Evoscanie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 Tylko takim zestawem podejrzysz jedynie parametry pracy silnika a błędy odczytasz jedynie metodą błyskową zwierając piny 1 z 4 w złączu OBD.
 
 
Tomasz2912 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 07-08-2017, 05:16   

Dzięki plecho1

[ Dodano: 07-08-2017, 06:23 ]
Jeszcze tylko tak się tylko upewnie. Skoro mam odpięty przepływomierz teraz to żeby dokładnie sprawdzić błędy metoda błyskawiczną to muszę rozłączyć aku poczekać podpiąć przepływomierz podłączyć aku poczekać aż zapali mi się lampka check i potem wciskam spinacz i obserwuje. dzisiaj to wykonam i napisze co i jak.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-08-2017, 17:44   

Właśnie tak, odpięcie akumulatora kasuje błędy po czym powinny pojawić się te aktualne.
 
 
Tomasz2912 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 09-08-2017, 07:25   

Po rozłączeniu aku, nauce obrotów z podpiętym przepływomierzem wymrugał mi kod 11. Nie wiem czy dobrze odczytałem ale to chyba coś z sondą lambda. A auto na Pb poszarpuje jak się jedzie a na LPG jest straszna porażka. Odpiąłem przepływomierz i auto rakieta! Błędy wymrugał 11,12,13 i 25. Ewidentnie więcej tych błędów ale auto jedzie bardzo dobrze. Co robić????? :(
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-08-2017, 09:37   

Błedy 12,13,25 są związane z czujnikami przepływomierza.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Tomasz2912 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 09-08-2017, 11:21   

No tak ale po tym eksperymencie wynika że przepływomierz jest sprawny. I teraz gdzie szukać przyczyny złej pracy na Pb i LPG z podpiętym przepływomierzem? :shock:
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-08-2017, 11:52   

Tomasz2912, kiedy zmieniałeś filtr powietrza na nowy ? zrób test i sprawdź jak się zachowuje samochód w ogóle bez starego filtra
 
 
Tomasz2912 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 09-08-2017, 12:26   

Filtr powietrza wymieniłem jakiś miesiąc temu. No ale tak jak radzisz wyjmę filtr i zobaczę co będzie.
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-08-2017, 12:49   

odepnij trąbę słonia od puszki z filtrem, i zobacz czy pomogło, jeśli pomoże to masz coś przytkane w dolocie powietrza, i trzeba popatrzeć co tam się zatkało
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.