[Cari 1.6] Jazda z odpiętą kostką od przepływomierza powietr |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz2912
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 7 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 05-08-2017, 09:41 [Cari 1.6] Jazda z odpiętą kostką od przepływomierza powietr
|
|
|
Witam.
Jestem tu nowy więc proszę o nie złoszczenie się jeśli już taki temat był poruszany. Ale mam taki problem. Zaczną może od początku.
Posiadam Cari z 98 roku, LPG już 11 rok i niedawno miałem pożar pod maską. Rozsadziło mi obudowę filtra powietrza i od tamtej pory mam same problemy z autkiem. Nie idzie ustawić mu obrotów na biegu jałowym (korzystając z instrukcji znalezionych w internecie) na zimnym silniku strasznie szarpie na Pb o LPG już nie wspomnę. No i od dwóch dni jeżdżę z odpiętą kostką od przepływomierza powietrza. Auto nabrało "pazura" nie muli nie szarpie jeździ jak dawniej super. I takie moje pytania bo mam dwa:
1. Czy można jeździć z odpiętą kostką? (podobno więcej pali ale to nie gra roli)
2. Czy jeśli mam przepływomierz z nr. 500 to jest możliwość instalacji innego? Z innym nr. (bo na allegro jest dużo przepływomierzy właśnie od Cari 1.6 ale z innymi nr. czym to się ma? czy chodzi tu o moc silnika?)
Mój misio ma motorek 1.6 16V 66kW to chyba ten najsłabszy 90 konny.
Prosiłbym o rozwianie moich wątpliwości bo uwielbiam te auto ale z tym przepływomierzem nie da się jeździć. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-08-2017, 21:07
|
|
|
Jeśli masz instalację I lub II generacji, bo jeśli był strzał, to pewnie tak, to prawdopodobnie uszkodził się przepływomierz. Troszkę szkoda, że go odpinałeś bo lepiej było w pierwszej kolejności sprawdzić błędy silnika i jeśli był by błąd przepływomierza, to mogło by to potwierdzić jego uszkodzenie. Po odpięciu przepływki też taki błąd się pojawi więc najpierw odepnij akumulator i naucz sterownik wolnych obrotów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=79004 a następnie sprawdź błędy, tu masz opisane jak to wykonać za pomocą kawałka drucika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Po odpięciu przepływomierza sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny przez co jest lepiej niż jak jest podpięty uszkodzony przepływomierz bo pracuje na sztywnych mapach bezpiecznych dla silnika. Tak jak sam zauważyłeś, silnik ma wtedy trochę mniej mocy niż normalnie i spalanie też jest trochę większe. |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 09-08-2017, 18:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomasz2912
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 7 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 06-08-2017, 20:53
|
|
|
Dzięki za podpowiedź ale teraz po odpiętym przepływomierzu auto lata jak szalone!nie dławi się nie przerywa tylko obroty silnika ma wysokie bo ok. 1300 na LPG a jak przełącze na Pb to w granicach 1000. To i tak dużo ale tak jak pisałem nie mam problemu z jazdą nim.
A jeśli chodzi o podpięcie go pod kompa z diagnostyka to gechenna! byłem u 3 mechaników i żaden sprzęt go nie widzi . Mam podejrzenie o przepływomierz że to on robi masakrę ale po rozmowach z mechanikami którzy twierdzą że jakby był padnięty to nie było by reakcji po odpięciu go to już sam zgłupiałem. Wiesz może czym się mają te nr. przepływomierzy?Czy mogę zamontować inny np. 454 lub 449? Czy musi być 500? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-08-2017, 21:26
|
|
|
Nie szukaj żadnych elektryków z kompami bo najczęściej mają uniwersalny sprzęt a starsze Miśki są dość ciężkie w diagnostyce i takim sprzętem się z nimi nie połączy a błędy sprawdzisz jak napisaliśmy wcześniej a sprawdzenie ich to 5 min i będzie jasne co mu dolega.
Jak Ci pasuje jazda uszkodzonym autem to jak najbardziej możesz tak jeździć mnie jednaj by denerwowała ciągle świecąca kontrolka silnika. |
|
|
|
 |
Tomasz2912
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 7 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 06-08-2017, 21:44
|
|
|
Spróbuje tak go sprawdzić to jest jasna sprawa! Mnie też drażni ta świecąca lampka ale narazie tak muszę jeździć . Napiszcie coś odnośnie tych nr przepływomierza jakie to ma znaczenie?????
[ Dodano: 06-08-2017, 21:49 ]
http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62
Taki kabelek się nada do Evoscana? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Tomasz2912
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 7 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 07-08-2017, 05:16
|
|
|
Dzięki plecho1
[ Dodano: 07-08-2017, 06:23 ]
Jeszcze tylko tak się tylko upewnie. Skoro mam odpięty przepływomierz teraz to żeby dokładnie sprawdzić błędy metoda błyskawiczną to muszę rozłączyć aku poczekać podpiąć przepływomierz podłączyć aku poczekać aż zapali mi się lampka check i potem wciskam spinacz i obserwuje. dzisiaj to wykonam i napisze co i jak. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-08-2017, 17:44
|
|
|
Właśnie tak, odpięcie akumulatora kasuje błędy po czym powinny pojawić się te aktualne. |
|
|
|
 |
Tomasz2912
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 7 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 09-08-2017, 07:25
|
|
|
Po rozłączeniu aku, nauce obrotów z podpiętym przepływomierzem wymrugał mi kod 11. Nie wiem czy dobrze odczytałem ale to chyba coś z sondą lambda. A auto na Pb poszarpuje jak się jedzie a na LPG jest straszna porażka. Odpiąłem przepływomierz i auto rakieta! Błędy wymrugał 11,12,13 i 25. Ewidentnie więcej tych błędów ale auto jedzie bardzo dobrze. Co robić????? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 09-08-2017, 09:37
|
|
|
Błedy 12,13,25 są związane z czujnikami przepływomierza. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Tomasz2912
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 7 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 09-08-2017, 11:21
|
|
|
No tak ale po tym eksperymencie wynika że przepływomierz jest sprawny. I teraz gdzie szukać przyczyny złej pracy na Pb i LPG z podpiętym przepływomierzem? |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-08-2017, 11:52
|
|
|
Tomasz2912, kiedy zmieniałeś filtr powietrza na nowy ? zrób test i sprawdź jak się zachowuje samochód w ogóle bez starego filtra |
|
|
|
 |
Tomasz2912
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 66kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2017 Posty: 7 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: 09-08-2017, 12:26
|
|
|
Filtr powietrza wymieniłem jakiś miesiąc temu. No ale tak jak radzisz wyjmę filtr i zobaczę co będzie. |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-08-2017, 12:49
|
|
|
odepnij trąbę słonia od puszki z filtrem, i zobacz czy pomogło, jeśli pomoże to masz coś przytkane w dolocie powietrza, i trzeba popatrzeć co tam się zatkało |
|
|
|
 |
|