Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
metaliczny dzwiek przy hamowaniu
Autor Wiadomość
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 19-08-2017, 12:28   metaliczny dzwiek przy hamowaniu

Witam wszystkich,

Wczesniej wszystko bylo ok, natomiast podczas czwartkowej jazdy zauwazylem, ze podczas hamowania slychac jest dzwiek jakby ocierania sie matalu o metal (mam wrazenie, ze dobiega z obydwu przednich kol). Czym mocniej hamuje tym glosniejszy jest dzwiek.

Pierwsza mysl to klocki hamulcowe, choc byly wymieniane calkiem niedawno i to na markowe ATE, a ja robie raczej nieduze przebiegi roczne wiec wydalo mi sie to dziwne.

Dla pewnosci sprawdzilem jeszcze stan plynu hamulcowego i jest wzorowy.

Takze odkrecilem kola i widze, ze klocki na przodzie maja grubosc 5 mm. Niby nie jakos duzo natomiast czytalem, ze wymienia sie dopiero przy ok 1-2 mm grubosci. Tak sie zastanawiam czy jest mozliwe, ze klocki sie wytarly do jakiegos dziwnego materialu i jak sie zetra dalej to to przejdzie. Jest to w ogole mozliwe?

A moze jakies inne pomysly co moze powodowac taki gluchy, metaliczny dzwiek podczas hamowania? Dodam tylko, ze nie odczulem zadnego pogorszenia hamulcow, samochod zwalnia tak samo dobrze.


Dzieki za pomoc.
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-08-2017, 18:36   

A tarcze jakie grube ? Kiedy były zmieniane ?

Ps jeśli robisz małe przebiegi to może to być rdza ?

Ja bym podlewarował samochód i kręcił kołem, może to nie od hamulców a od jakiejś zardzewiałej osłony ?
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-08-2017, 19:43   

klocki już cienkie, pewnie od wewnątrz są bardziej wytarte i do wymiany tarcze. Granica klocka to 3mm. (chociaż miałem też przypadki, że klienci przyjeżdżali hamując już tłoczkami :lol: )Wymień od razu też płyn hamulcowy, powinno się go wymieniać co 2 lata lub 60tys km.
 
 
 
Luq 
Forumowicz

Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 120
Skąd: TM
Wysłany: 19-08-2017, 20:40   

mpoplaw napisał/a:
A tarcze jakie grube ? Kiedy były zmieniane ?


Szczerze mowiac nie mierzylem tarcz natomiast byly wymieniane wraz z ostatnia wymiana klockow (2 albo 3 lata temu, nie pamietam dokaldnie).

mpoplaw napisał/a:
Ps jeśli robisz małe przebiegi to może to być rdza ?


Ta opcje raczej wykluczam. Przebiegi robie moze i male ale za to systematyczne (tj. na poczatku tyg 100 km do miasta do pracy a w piatki powrot wiec drugie 100 km). Takze nie ma tu miejsca na jakies dluzsze, 2-3 tygodniowe postoje samochodu...

Saqu napisał/a:
Wymień od razu też płyn hamulcowy, powinno się go wymieniać co 2 lata lub 60tys km.


Dzieki Saqu. Nie zaszkodzi wymienic mimo wszystko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.