 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
metaliczny dzwiek przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
Luq
Forumowicz
Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 120 Skąd: TM
|
Wysłany: 19-08-2017, 12:28 metaliczny dzwiek przy hamowaniu
|
|
|
Witam wszystkich,
Wczesniej wszystko bylo ok, natomiast podczas czwartkowej jazdy zauwazylem, ze podczas hamowania slychac jest dzwiek jakby ocierania sie matalu o metal (mam wrazenie, ze dobiega z obydwu przednich kol). Czym mocniej hamuje tym glosniejszy jest dzwiek.
Pierwsza mysl to klocki hamulcowe, choc byly wymieniane calkiem niedawno i to na markowe ATE, a ja robie raczej nieduze przebiegi roczne wiec wydalo mi sie to dziwne.
Dla pewnosci sprawdzilem jeszcze stan plynu hamulcowego i jest wzorowy.
Takze odkrecilem kola i widze, ze klocki na przodzie maja grubosc 5 mm. Niby nie jakos duzo natomiast czytalem, ze wymienia sie dopiero przy ok 1-2 mm grubosci. Tak sie zastanawiam czy jest mozliwe, ze klocki sie wytarly do jakiegos dziwnego materialu i jak sie zetra dalej to to przejdzie. Jest to w ogole mozliwe?
A moze jakies inne pomysly co moze powodowac taki gluchy, metaliczny dzwiek podczas hamowania? Dodam tylko, ze nie odczulem zadnego pogorszenia hamulcow, samochod zwalnia tak samo dobrze.
Dzieki za pomoc. |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-08-2017, 18:36
|
|
|
A tarcze jakie grube ? Kiedy były zmieniane ?
Ps jeśli robisz małe przebiegi to może to być rdza ?
Ja bym podlewarował samochód i kręcił kołem, może to nie od hamulców a od jakiejś zardzewiałej osłony ? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-08-2017, 19:43
|
|
|
klocki już cienkie, pewnie od wewnątrz są bardziej wytarte i do wymiany tarcze. Granica klocka to 3mm. (chociaż miałem też przypadki, że klienci przyjeżdżali hamując już tłoczkami )Wymień od razu też płyn hamulcowy, powinno się go wymieniać co 2 lata lub 60tys km. |
|
|
|
 |
Luq
Forumowicz
Auto: ?? 1,8 GDI ??
Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 120 Skąd: TM
|
Wysłany: 19-08-2017, 20:40
|
|
|
mpoplaw napisał/a: | A tarcze jakie grube ? Kiedy były zmieniane ? |
Szczerze mowiac nie mierzylem tarcz natomiast byly wymieniane wraz z ostatnia wymiana klockow (2 albo 3 lata temu, nie pamietam dokaldnie).
mpoplaw napisał/a: | Ps jeśli robisz małe przebiegi to może to być rdza ? |
Ta opcje raczej wykluczam. Przebiegi robie moze i male ale za to systematyczne (tj. na poczatku tyg 100 km do miasta do pracy a w piatki powrot wiec drugie 100 km). Takze nie ma tu miejsca na jakies dluzsze, 2-3 tygodniowe postoje samochodu...
Saqu napisał/a: | Wymień od razu też płyn hamulcowy, powinno się go wymieniać co 2 lata lub 60tys km. |
Dzieki Saqu. Nie zaszkodzi wymienic mimo wszystko. |
|
|
|
 |
|
|