Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Czas do setki - 12 sekund
Autor Wiadomość
Misiu213 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-08-2017, 18:39   

plecho1 napisał/a:
Może najpierw pojeździj na samej benzynie tak z 30 - 50 km i znów przetestuj przyspieszenie. Możliwe, że instalacja niedomaga lub jest źle wyregulowana co powoduje, że na gazie osiągi są niższe a to powoduje rozjeżdżanie się adaptacji w sterowniku benzynowym przez co i na benzynie jest gorzej.

A wiesz, że to bardzo możliwe... Odpinałem aku po wymianie lambdy i na benzynie nie jeździłem, więc ECU pewnie sie nie zaadaptowało. Dzisiaj i jutro pojeżdże na benzynie. :)

Cytat:
Poza aspektem technicznym, jesteś pewien, że Twój start nie ucina tych 2 sekund? Bo start to w sumie najważniejsza część przy przyspieszaniu

Start idealny pewnie nie jest, ale na jedynce koła nie boksują, ani nie ruszam też za wolno. Nie mam pomysłu jak zrobić miarodajny pomiar.
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-08-2017, 21:11   

Misiu213 napisał/a:
Nie mam pomysłu jak zrobić miarodajny pomiar.

Zacznij od hamowni 8)
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-08-2017, 21:20   

W sumie nawet tragiczny start nie powinien dać 2 sekund straty... Przegoń go na autostradzie z 50km na benzynie. Potem zrób pomiar.
 
 
Misiu213 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-08-2017, 13:13   

Zmierzyłem czasy ponownie. Pomiary mi wychodziły bardzo podobnie, nawet identycznie.

Benzyna - 11,03
LPG - 11,85

W weekend wymienie kolano za kolektorem wydechowym, bo mam nieszczelne. Bede sie zastanawiał nad remontem głowicy i nad wymianą sprzęgła.

Ta rozbieznosc wynika ze źle ustawionej instalacji?
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-08-2017, 20:04   

a tak z ciekawosci to czym mierzysz te czasy?
_________________

 
 
Misiu213 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-08-2017, 06:31   

abdul napisał/a:
a tak z ciekawosci to czym mierzysz te czasy?

Narzeczoną. Wystarczająco dokładne urządzenie. :twisted:
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 25-08-2017, 08:29   

Misiu213 napisał/a:
Ta rozbieznosc wynika ze źle ustawionej instalacji?

przeważnie na gazie jest ok. sekundy wolniej u mnie dla przykładu na gazie 9.0-9.5 na PB 7.8-8.3
czasy mierzone UKP
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-08-2017, 17:32   

Panowie jak chcecie się nabijać itp. to idźcie na FB lub do pubu.
Chłopak zadaje konkretne pytanie, a większośćswój brak wiary w siebie i auto wywleka na gościa, który zadaje merytoryczne pytanie - nie ukrywam, że wg mnie moderatorzy powinni wypieprzyć wszystkie te posty i zostawić tylko te na temat.

Misiu213, nie jestem mechanikiem ale jak padła sugestia to przede wszystkim sprawdź ciśnienie na cylindrach jak koledzy sugerowali. Dodatkowo może warto zrobić analizę spalin, czy przez uszczelniacze zaworowe coś nie ucieka ... wówczas pewnie też na mocy straci.

Nie mierz czasu do setki z pasażerem bo na pewno tak nie mierzono w fabryce (pomijając, że producenci potrafią zaklejać każdą szczelinę aby poprawić wyniki, gdyż jak czytałem nie ma norm, które nakazywały by w takich, czy innych warunkach dokonywać pomiarów).

Teoretycznie (nie znam się) ale nalepiej jakby jakiś komputerek był wpięty np. do OBD mierzący prędkość i np. jakaś kamerka, która to nagrywa - wówczas chyba wynik najbardziej byłby miarodajny.

Sam jestem ciekaw ile mój ma do setki dziś. Nigdy nie ma weny by sprawdzić ... może to kwestia tego, że boję się wyniku ;) Mi wystarcza, że na długiej prostej 200 osiąga.
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Misiu213 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-08-2017, 17:07   

To ciśnienie będe musial sprawdzic, ciekawe ile za to sobie policzą mechanicy. Pewnie taniej wyjdzie kupić zestaw do mierzenia i sprawdzić samemu.

Co do tego czasu to wiadomo, że jest mnòstwo zmiennych. Nie mierzyłem na bardzo ròwnej powierzchni, jest lekka gòrka, ale lepsze to niż ucinanie sekund jadac w dol. No i pasażer faktycznie był. Co nie zmienia faktu że troszkę brakuje mu wigoru i w stauszka mam zamiar inwestować by poprawic osiagi.

Ostatnio wymieniłem rure za kolektorem wydechowym i w kabinie zrobiło sie bardzo cicho, aż chce sie jechac w trase. Na minus dźwiek Ultera, wczesniej brzmial lepiej, ale metal sie jeszcze nie przepalil, a sadze nie osadzily i to pewnie wplywa na barwe dzwieku.
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26-08-2017, 17:18   

Na allegro 46 zł.
Jeśli masz ochotę się bawić przy aucie i przyszłym to lepiej sobie kupić i mieć własne.
Chyba, że podjedziesz do warsztatu, pożyczą Ci swój i dam sobie wsio zrobisz
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-08-2017, 08:24   

Sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu bo przestawiony o jeden ząbek może też podobnie się zachowywać. Odpalał będzie normalnie i jeździł praktycznie też ale odczuwalnie będzie trochę brakowało i spalanie przy przestawionym rozrządzie może być odrobinę większe. Jakbyś mógł podpiąć się pod LPG i podać wartość podciśnienia mierzonego przez czujnik instalacji to też mogło by podpowiedzieć problem z rozrządem, na rozgrzanym silniku na biegu jałowym powinno być około 0,28 - 0,32 bara. Jakby było więcej tak do około 0,4 bara to też mogło by wskazywać na przestawiony rozrząd. Albo ustaw po prostu koło wału na znak i zdejmij górną osłonę rozrządu i sprawdź czy koło wałka rozrządu zgrywa się ze znakiem głowicy.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 27-08-2017, 09:10   

Odnośnie przyspieszenia jest dużo przyczyn zacznij od najprostszych -ciśnienie w oponach, rozmiar opon , blokowane koła opory klocki tarcze , w gorące dni też straci na mocy
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Shockwave 
Mitsumaniak

Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 181
Skąd: Bestwinka
Wysłany: 27-08-2017, 19:28   

A mi się wydaje za wynik ok 11s jest jak najbardziej ok.
Napisałeś ze pomiar wykonujesz na drodze lekko pod górkę. masz pasażera i mierzycie to telefonem.
Nigdy nie wiesz jak dużym błędem jest obarczony Twój wynik.
Ja sam próbowałem aplikacjami na telefon które tez maja swój błąd, raz udało mi sie uzyskać wynik w okolicy 10s czasem 11 itp itd
i Stwierdziłem ze szkoda samochodu na takie zabawy. Twój galant ma prawie 20 lat. Cudów nie oczekuj po tak wiekowym samochodzie.
Może być tak ze kasę która planujesz wpakować w remont w głowicy i przywracaniu tych katalogowych sekund w sprincie do 100km/h lepiej zainwestować w hamulce., zawieszenie czy blacharkę(tu to na pewno)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.