instalacja gazowa |
Autor |
Wiadomość |
pawel513
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 65 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 05-09-2017, 17:43 instalacja gazowa
|
|
|
Witam
Mam pytanie odnośnie instalacji gazowej czy się opłaca zakładać?
Mam lancera sedan z 2005 1.6 98km i 192tys przebiegu. Planuje założyć instalacje gazową i Cchciałbym się dowiedzieć czy to jest opłacalne i czy nie zniszczy samochodu. W tydzień pokonuje mniej więcej 250-300 km. |
|
|
|
 |
kgebczyk
Forumowicz
Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 121 Skąd: Radom
|
Wysłany: 05-09-2017, 20:53
|
|
|
Szukać się nie chciało?
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=62050
W wielkim skrócie: jest tanio i bezproblemowo. Znajdź tylko porządnego gazownika.
Co do kosztów to sam musisz to policzyć. Są w Internecie kalkulatory opłacalności LPG. Przyjmij spalanie gazu o 15 procent większe niż Pb. Do tego 300m (lato) do 3km (mroźna zima) na jazdę na benzynie zanim przyłączy się na gaz. No i jeszcze przegląd okresowy nieco droższy + koszty dodatkowych filtrów. Te ostatnie są w moim odczuciu pomijalne. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-09-2017, 22:00
|
|
|
Po około 15 - 20 tys km instalacja wychodzi na 0 więc jak planujesz jeździć więcej to jak najbardziej się opłaca. Tylko szukaj dobrego gazownika który zdejmie kolektor ssący do nawiertów aby wióry z wiercenia i gwintowania nie dostały się do silnika i który wystroi instalację podczas jazdy z wykorzystaniem korekt i sądy AFR. |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 07-09-2017, 18:35
|
|
|
Lancer z silnikiem 4G18 jest bardzo dobry pod instalację LPG o ile silnik jest w dobrej kondycji.
U siebie instalację zakłądałem przy przebiegu 100 tyś. km - aktualnie mam przelatane 210 tyś z tego 110 tyś. na LPG i nie ma problemów, auto śmiga tak samo dobrze jak 30 miesięcy temu
U mnie jest STAG Q-Basic , wtryskiwacze Barracuda, raduktor STAG AC R01, wlew pod klapką tam gdzie benzyna +100zł w sumie zapłaciłem równe 3 tyś. butla 48l ustawiona aby wchodziło 40-42l wskaźnik ustawiony co 80-100 km znika jedna dioda, 40l starcza mi na 430-480km.
Temperatura przełączania na gaz mam 45 stopni, latem przełącza się maksymalnie po przejechaniu 1km a zimą ok 3-5km. Na LPG częściej zmieniaj świece i kable wysokiego napięcia, ja zmieniam świece co 20-25 tyś. km a kable co 40-50 tyś. km. Oleje i filtry co 10 tyś. km tylko kabinowy co 20-30 tyś. km. Świece używam rekomendowane - NGK a kable zamienniki za 60zł firmy Tesla dobra jakość i cena - i kolor czerwony |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-09-2017, 21:48
|
|
|
A czemu tak wysoka temperatura przełączania, gazownikowi nie chciało się ustawiać korekt? U siebie mam przełączanie ustawione na 20 stopni i w lecie na gazie jadę po około 300m a w zimie max po około 1km. Przejechałem tak już około 70 tys km i wszystko jak najbardziej ok. Jedynym problemem wynikającym z takiej temperatury przełączania może być szybsze zasyfienie się reduktora ale po przejechaniu około 50 tys km sprawdzałem i nie trzeba było nic czyścić. |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-09-2017, 12:54
|
|
|
plecho1 napisał/a: | A czemu tak wysoka temperatura przełączania |
ja tak chciałem żeby mi ustawił bo za szybko się na LPG przełączał , na ssaniu wolę aby auto chodziło na benzynie, akurat jak jest powyżej 45 stopni to obroty spadają na biegu jałowym poniżej 1000 i wtedy mi przełącza się na LPG, jeżdżę tak od początku i wychodzi że i tak za mało na benzynie bo tylko 5% a gazownik zalecał aby było ok 10% jazdy na benzynie |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-09-2017, 17:43
|
|
|
Jak kto woli ale jedynie mogą przez to ucierpieć wtryskiwacze benzynowe chociaż jeszcze nigdy nie miałem z nimi problemu w żadnym aucie a przebiegi na gazie były dość znaczne. Jeśli instalacja jest dobrze ustawiona to czy na ssaniu jedziesz na benzynie czy na gazie to dla silnika nie ma najmniejszego znaczenia. |
|
|
|
 |
Balon
Forumowicz Balon
Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2015 Posty: 136 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 11-09-2017, 18:06
|
|
|
niby tak - ale lepiej jak się silnik nagrzeje na benzynie a potem wskoczy na LPG - zwłaszcza zimą, tak jak pisałem mimo że mam ustawione na 45 stopni to i tak tylko 5% wychodzi że jeżdżę na benzynie a według gazownika powinno być przynajmniej 10% na benzynie aby szanować wtryskiwacze benzynowe |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-09-2017, 21:04
|
|
|
Moja żona jeździ 3km do pracy więc czym szybciej na gazie tym lepiej. Czy jedziesz na zimnym gazie czy na zimnej benzynie to silnikowi nie robi różnicy jedynie ważne aby dawka była odpowiednia a do tego trzeba ustawić dodatkowe korekty od temperatury gazu czego wielu gazownikom nie chce się robić bo auto musi zostać u nich w zimę na noc aby rano to ustawić na całkiem zimnym silniku więc wciskają ludziom nieprawdę... |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 370 Skąd: z PL
|
Wysłany: 12-12-2018, 20:53
|
|
|
plecho1 napisał/a: | A czemu tak wysoka temperatura przełączania, gazownikowi nie chciało się ustawiać korekt? U siebie mam przełączanie ustawione na 20 stopni i w lecie na gazie jadę po około 300m a w zimie max po około 1km. Przejechałem tak już około 70 tys km i wszystko jak najbardziej ok. Jedynym problemem wynikającym z takiej temperatury przełączania może być szybsze zasyfienie się reduktora ale po przejechaniu około 50 tys km sprawdzałem i nie trzeba było nic czyścić. |
20 stopni to calkiem dobra temperatura, czujnik rozumiem w parowniku. Jak ustawiacie przełączanie z beny na gaz jeśli chodzi o obroty - przy wzroście np. >2tys czy przy spadku np. <2tys ?
Jakie ma znaczenie średnica przewodów do gazu 6 lub 8mm ? Jak dam Baracudy to jakie zastosować dysze do 4G63 2.0 DOHC ? |
_________________ Go MitsuGo |
Ostatnio zmieniony przez MitsuGo 12-12-2018, 21:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-12-2018, 21:46
|
|
|
W instalacjach sekwencyjnych obroty przełączania na LPG ustawia się po niżej minimalnych biegu jałowego aby instalacja przełączała się także na jałowych. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 370 Skąd: z PL
|
Wysłany: 12-12-2018, 21:53
|
|
|
plecho1 napisał/a: | W instalacjach sekwencyjnych obroty przełączania na LPG ustawia się po niżej minimalnych biegu jałowego aby instalacja przełączała się także na jałowych. |
To jest dla mnie zupełnie nowa wiedza, dzięki. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-12-2018, 22:06
|
|
|
Sekwencję montuje się i reguluje tak aby była jak najbardziej kopią zasilania benzyną. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 370 Skąd: z PL
|
Wysłany: 12-12-2018, 22:47
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Sekwencję montuje się i reguluje tak aby była jak najbardziej kopią zasilania benzyną. |
Czyli dobierając przewody gazowe i dysze zwrca się uwagę na rurki paliwowe i wtryskiwacze paliwowe i robi jakby kopię z układu benzynowego dla zasilania LPG ?
Wiele tematów już przewertowalem dotyczących LPG w miśkach z 4G63 i o ile wtryskiwacze mają być szybkie to nie do końca wiem jak to jest z przewodami i dyszami. W postach były kiedyś zdjęcia ale czas swoje robi i nie ma po nich śladu a to wiele pomaga dla nowych użytkowników forum mitsumaniaki. W każdym razie dziękuję plecho1 za zainteresowanie moimi pytaniami i szybkie odpowiedzi. Instalkę mam zakladać na dniach i dobrze byłoby wiedzieć jak najwięcej. Twoje podpowiedzi i wszystkich Kolegów, ktorzy wniesli już swój wkład w forum pisząc cenne uwagi i informacje są dla mnie kolejnym diamentem. Dziękuję Mitsumaniacy. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-12-2018, 23:11
|
|
|
Chodzi o to aby dawka była tak samo kaloryczna w każdym zakresie obrotów i obciążeń jak na benzynie.
W Miśkiu lepiej aby były szybkie wtryski gazowe bo wtryski benzynowe są bardzo wydajne przez co czasy wtrysku benzyny są dość krótkie więc aby nie było problemów z dawką i na biegu jałowym i przy max bucie to wtryski muszą dawać odpowiednio mało gazu na biegu jałowym i odpowiednio dużo kiedy ma być dużo. Jednak w obecnych czasach dobre wtryski to nie problem i nie ma potrzeby się tym za bardzo martwić, te warunki spełniają Barracudy i ACW03 i jeszcze kilka innych ale osobiście polecam te da typy. Dobrze jak wtryski będą w wersji pojedynczej bo będzie można je wtedy zamontować możliwie jak najbliżej wkrętek wkręconych w kolektor. Najlepiej aby wężyki łączące wtryski z wkrętkami były max 10cm i wszystkie miały jednakową długość aby dawka gazu była taka sama dla każdego cylindra i aby docierała w takim samym czasie. Do zamontowania wkrętek kolektor powinien być zdjęty aby otwory pod wkrętki powiercić jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych i aby wióry powstałe podczas wiercenia i gwintowania nie dostały się do silnika. |
|
|
|
 |
|