Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-08-2017, 09:33   

Zawsze istnieje możliwość, że coś się skrzywiło. Ale skrzywienie raczej nie powinno mieć wpływu na wypadanie zapłonu i to na jednym cylindrze, na drgania tak.
Z tego co czytałem ludzie spryskują kolektor różnymi specyfikami od wody z ludwikiem po benzynę. Pisali, że najbezpieczniej sprawdzać plakiem, trzeba psikać w miejsca łączenia kolektora z głowicą przy twoim drugim cylindrze, bo jakby było wypadanie w innych cylinrach to sprawdzić całość, aczkolwiek nie zaszkodzi sprawdzić całości bo przecież to nie wielkość kontenera tylko szerokość kolektora. Jak zmienią się obroty przy psikaniu to znaczy, że ssie ci lewe powietrze.
Tutaj poczytaj sobie o metodach sprawdzania http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1369300.html
Napisałeś, że na zimnym silniku drga a na ciepłym już nie więc w grę wchodzi kurczenie się i rozszerzanie materiału, gdy się rozszerzy to nieszczelność się likwiduje.
Uszczelka pod głowicą dobrze założona i dokręcona? Dokręcałeś później uszczelkę?
Sprawdź jeszcze ten kolektor.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-08-2017, 13:57   

Jutro sprawdze kolektor, uszczelki nie dokręcałem drugi raz założona jest na pewno dobrze bo robiłem to nie pierwszy raz ale tak szczerze to nigdy drugi raz nie dokrecalem glowicy a glowice robilem juz w kilkunastu autach
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-08-2017, 17:27   

U mnie w Carismie po naprawie głowicy zaczął po jakimś czasie uciekać płyn, jak się okazało nie dokręcona śruba w głowicy.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-08-2017, 22:17   

Dzisiaj sprawdzilem plakiem szczelnosc pryskalem ale silnik nie zmienial swoich obrotow.
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-08-2017, 13:34   

To już nie wiem co może być? :banghead: Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł.
Szkoda by było jeszcze raz wyrywać głowicę aby sprawdzić co tam się dzieje. Może to ma związek z tą podkładką pod świece co pisałeś, że była. Szczelność głowicy miałeś sprawdzaną? Może jakieś pęknięcie niewidoczne gołym okiem.
banger95 napisał/a:
zauważyłem że jak mu coś odbije to potrafi ładnie chodzić

banger95 napisał/a:
Ale ostatnio jechałem 70 km i przed trasą skasowałem błąd, nie pojawił się jadąc w jedną i drugą strone czyli razem 140 km, ale silnik drgał dalej na wolnych obrotach.
banger95 napisał/a:
zauważyłem że jak mu coś odbije to potrafi ładnie chodzić
z tego wnioskuje, że nie ma jakiegoś konkretnego warunku przy którym to wypadanie zapłonu występuje.
banger95 napisał/a:
tłok miał delikatny ślad uderzenia ale był sprawdzany korbowód czy się nie skrzywił (był ok).
który to był tłok, ten na drugim cylindrze. :?: Masz jakieś zdjęcie tego tłoka.

[ Dodano: 31-08-2017, 13:47 ]
Ile teraz kosztuje taki silnik jak twój?
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-09-2017, 19:43   

To był właśnie ten 2 tłok on najbardziej ucierpiał na innych nie było nawet śladu dlatego się nad tym zastanawiam a ceny silników to sie wahają od 800 do 2000 zł a nigdy nie wiadomo co sie znowu trafi.
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-09-2017, 14:23   

Prawdę mówiąc to ten tłok powinien być wymieniony a z tego co zrozumiałem ty go zostawiłeś. Skoro elektronika wykluczona to zostaje mechanika. Trudno coś wyrokować bez rozebrania silnika. Zostaje ci jazda z tą "anomalią" lub rozebranie i sprawdzenie co się dzieje. Zostaje życzyć ci powodzenia bo już pomysły się skończyły. Daj znać co tam wymyśliłeś.

[ Dodano: 03-09-2017, 17:03 ]
Daj ogłoszenie w dziale kupię, może ma ktoś 4g63 do sprzedania. Ewentualnie zobacz na FB jest dział sprzedam kupię do miśków. Możesz trafić naprawdę coś konkretnego. Tylko kupuj cały silnik bo podobno lepiej nie składać dołu i głowicy z różnych silników.Podobno nie do końca spasujesz. :mrgreen:
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
banger95 
Nowy Forumowicz


Auto: Space Wagon N83W 2.0 16v B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-09-2017, 23:30   

A moze masz pomysl bo zauważyłem ostatnio ze wypadanie zaplonu wystepuje tylko na zimnym silniku oraz przy gwaltownym ruszaniu na cieplym ale nie zawsze moze to troche rozjasni sytuacje.
_________________

 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-09-2017, 08:47   

Może trzeba jeszcze sprawdzić sondy lambda.

[ Dodano: 06-10-2017, 18:09 ]
Przyszło mi jeszcze jedno do głowy. Trzeba zmierzyć napięcia na cewce, te na wtyczce która wchodzi do cewki dla świecy 1 i 2. bo na tej cewce jest pewnie sterowanie dla tych dwóch świec. Jedyny minus, że najlepiej zmierzyć w momencie gdy będzie trzęsiawka.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.