Galant V6 SportEdition 1999r |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10703 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 18-11-2015, 08:41
|
|
|
TYmi czsciami i naprawami obdzielił by kilka galantów na forum. Piękne upgrady! |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Ksiao
Mitsumaniak Michał 03099/KMM
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 254 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-02-2016, 22:30
|
|
|
hejka
ogólnie był zamiar żeby prowadzić tutaj tylko taka mini książkę serwisowa ale... co do swapa hamulców brembo to co potrzeba to:
- zestaw brembo od evo (hamulce + tarcze) przewody hamulcowe pasują od gala ale miałem tez w zestawie wiec założyłem
- krótsze śruby mocujące zacisk o 10mm (z tego co pamiętam)
- piasty od eclipse 2 generacji - ja brałem od przednionapędówki
- pompa hamulcowa - bez zmian
- osłony przeciwpyłowe - do dorobienia we własnym zakresie lub zakup od evo (tylko przód, tył na dorobienie)
- felga minimum to 17" - słyszałem ze nie wszystkie wchodzą, ja zakładałem 18"x 8"J z et 45 i na tył dawałem dystans 5mm, a na przód 15mm żeby sie zacisk zmieścił (taki rodzaj felgi), przy tym et 30(przód) 40(tył) nic nie obciera i wszystko ładnie mieści sie we wnęce kola
- opony
i to tyle co jest potrzebne do swapa
co do wrażeń z jazdy to MEGA wreszcie czuje i wiem ze jak hamuje to jak docisnę bardziej hamulec to bardziej będzie hamował a nie ze nacisnę hamuje a jak docisnę to jest bez zmian.
Tak z ciekawości mierzyłem drogę hamowania (UKP) to wyszło mi:
- oryginał (przy 25°C, sucho) - 47m
- po swapie (przy 5°C, sucho) - 35m
i teraz tylko czekam na podobne warunki pogodowe a i jeszcze jedno co zauważyłem to ze przy dynamicznej jeździe od świateł do świateł oczywiście "50km/h" to potem mogę nawet ręką dotknąć tarcz |
_________________ Mój misio :]
 |
Ostatnio zmieniony przez Ksiao 22-02-2016, 08:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-02-2016, 22:45
|
|
|
Co się stało z tym paskiem rozrządu, że tak zjechał? |
|
|
|
 |
vrangsinn
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 522 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-02-2016, 23:35
|
|
|
zazdroszczee koledze swapa hamulców, na priv prosze jesli mozna ile to kosztowalo...pytłe mfirme z łodzi która lubuje sie w tego typu przeróbkach to wyszla mi prawie cena auta...^^ |
_________________ Jazda samochodem to dla mnie frajda...
Galant to nie tylko samochód to pewien styl bycia... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-02-2016, 09:07
|
|
|
Ksiao napisał/a: | ogólnie był zamiar żeby prowadzić tutaj tylko taka mini książkę serwisowa ale... co do swapa hamulców brembo to co potrzeba to:
- zestaw brembo od evo (hamulce + tarcze) przewody hamulcowe pasują od gala ale miałem tez w zestawie wiec założyłem
- krótsze śruby mocujące zacisk o 10mm (z tego co pamiętam)
- piasty od eclipse 2 generacji - ja brałem od przednionapędówki
- pompa hamulcowa - bez zmian
- osłony przeciwpyłowe - do dorobienia we własnym zakresie lub zakup od evo (tylko przód, tył na dorobienie)
- felga minimum to 17" - słyszałem ze nie wszystkie wchodzą, ja zakładałem 18"x 8"J z et 45 i na tył dawałem dystans 5mm, a na przód 15mm żeby sie zacisk zmieścił (taki rodzaj felgi), przy tym et 35(przód) 40(tył) nic nie obciera i wszystko ładnie mieści sie we wnęce kola
- opony
i to tyle co jest potrzebne do swapa | Jak ktoś ma auto przed pierwszym liftem to potrzebuje jeszcze zwrotnic do SWAP'a |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-02-2016, 09:34
|
|
|
Właśnie miałem o to pytać. Czyli zaciski z jakiego EVO założyłeś? Rozstaw otworów na jarzma jest taki jak w Galu po lifcie, czyli 158 mm? Czy są zaciski Brembo pod przedliftowy rozstaw 128 mm? |
|
|
|
 |
Ksiao
Mitsumaniak Michał 03099/KMM
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 254 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-02-2016, 11:46
|
|
|
Hugo napisał/a: | Co się stało z tym paskiem rozrządu, że tak zjechał? | właśnie nie mam pojęcia jeździłem normalnie i po uruchomieniu miska, ruszeniu, nagle zgasł i nie moglem go juz odpalic, potem luknelem pod maskę i takie cos zastałem i co dziwne nic nie czułem dziwnego ani nic :/ cale szczęście ze czujnik położenia walu sie połamał wiec koszty niewielkie
Hugo napisał/a: | Właśnie miałem o to pytać. Czyli zaciski z jakiego EVO założyłeś? Rozstaw otworów na jarzma jest taki jak w Galu po lifcie, czyli 158 mm? Czy są zaciski Brembo pod przedliftowy rozstaw 128 mm? | no ja mialem zwrotnice 158mm wiec ten problem mi odpadal hehe |
_________________ Mój misio :]
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-02-2016, 12:15
|
|
|
Ksiao napisał/a: | no ja mialem zwrotnice 158mm wiec ten problem mi odpadal | Ja na razie też, ale już niedługo Z której generacji EVO są te zaciski? Chodzi mi o przednie zaciski. |
|
|
|
 |
Ksiao
Mitsumaniak Michał 03099/KMM
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 254 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-02-2016, 13:30
|
|
|
w evo od 6 do 9 sa te same w 10 dali juz inny rozstaw mocowań tylko nie pamiętam jaki
vrangsinn napisał/a: | zazdroszczee koledze swapa hamulców, na priv prosze jesli mozna ile to kosztowalo...pytłe mfirme z łodzi która lubuje sie w tego typu przeróbkach to wyszla mi prawie cena auta...^^ | koszt hamulców jest w nawiasie w pierwszym poście |
_________________ Mój misio :]
 |
|
|
|
 |
Tomi89
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A + Colciak Cj0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 1280 Skąd: Żerdź/Puławy
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-02-2016, 21:19
|
|
|
Tomi89 napisał/a: | Po drugim lifcie pewnie też jest taki rozstaw otworów? | Tak. |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 21-02-2016, 22:39
|
|
|
Ksiao, te hamulce to coś pięknego w galancie, ale jak zobaczyłem cene, fakt że tam opony felgi piasty... ale trochę mi kopara opadła ;d
Podziwiam i życzę powodzenia w dalszej realizacji założeń ;> |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Ksiao
Mitsumaniak Michał 03099/KMM
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 254 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-09-2017, 21:16
|
|
|
Mały upgrade
 |
_________________ Mój misio :]
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-09-2017, 22:21
|
|
|
Te hamulce... Jak się sprawują? |
|
|
|
 |
Ksiao
Mitsumaniak Michał 03099/KMM
Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 254 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-10-2017, 00:06
|
|
|
bez wydajniejsze pompy hamulcowej hamuje trochę lepiej jak z evo
teraz tylko muszę zmodzic pompę i powinno byc ok
tak dla potomności:
- zaciski przód porsche cayenne/audi Q7/VW touareg 6 tłoczkowe
- tarcze przód audi rs6 (droższa wersja) lub AUDI A6 C7 A7 (tańsza wersja)
- adaptery
- zaciski tył audi Q7 4 tloczkowe
- tarcze tyl lancer evo od 6 do 9
- adaprery |
_________________ Mój misio :]
 |
|
|
|
 |
|