Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Outlander 2.0T miga check engine i nierowno pracuje
Autor Wiadomość
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2017, 17:32   

No więc tak. Podmianki przekaźników nic nie dały. Błąd cały czas P2122
Sprawdziłem wg manuala czujnik pedału gazu i :
pin 2 i 3 reaguje normalnie podczas naciskania pedału, a 8 i 6 już nie (brak reakcji)
Odpinałem klemę (-) w celu zresetowania ECU na 30 min, ale błąd wychwytuję już po przekręceniu kluczyka na pozycję ON.
Czekam aż przyjdzie nowy czujnik i zobaczymy :) Mam nadzieje że to on nawala.
Cena w ASO 2376:D


Edit:

Pytanko, czy może pasować od Galanta 2.4 ? Wizualnie wygląda identycznie. Mogę mieć za grosze sprawną używkę, ale nie wiem czy czegoś nie popsuję :P
_________________

 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 01-07-2017, 21:46   

Sxizo ja mam sprawny potencjometr. Muszę tylko skonsultować się z właścicielem co do jego ceny i myślę że będzie Twój. I na pewno nie będzie to kwota czterocyfrowa.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-07-2017, 12:39   

Czy dobrze rozumiem manuala, że na czas wymiany czujnika między dźwignią a stoperem ma być włożony listek 0,6mm?

[ Dodano: 18-07-2017, 01:18 ]
Problem rozwiązany, winny był czujnik położenia pedału gazu :)
_________________

 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 18-07-2017, 08:18   

Sxizo, zakładałeś nowy? Rozumiem, że to ten przy potencjometrze tak?
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2017, 09:13   

Fragu, Tak, przy potencjometrze. Kupiłem używany (od Space Stara 1.8gdi) za śmieszne pieniądze, bo nie byłem pewny czy to jego wina, z drugiej strony nowy w ASO kosztuje ponad 2tys, a duża część "nowych" tańszych to szajs z alliexpres. Na zagranicznych forach wyczytałem, że to dość powszechny problem ze względu na usytuowanie pod maską, może jakąś dodatkowa ochronę mu walnąć przed wodą/gorącem? :D Albo po prostu będę woził drugą używkę ze sobą :) Wymiana 2 minuty.
_________________

 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 18-07-2017, 09:24   

No popatrz, to ładnie wykombinowałeś! Ja w sumie jeszcze nie wiem czy się uporałem z moim błędem, który również wskazywał na ten czujnik.

Swoją drogą - koszt nowego to jakaś abstrakcja :mrgreen:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
irzo 
Forumowicz


Auto: Lancer X 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-07-2017, 10:21   

Sxizo napisał/a:
No więc tak. Podmianki przekaźników nic nie dały. Błąd cały czas P2122
Sprawdziłem wg manuala czujnik pedału gazu i :
pin 2 i 3 reaguje normalnie podczas naciskania pedału, a 8 i 6 już nie (brak reakcji)
Odpinałem klemę (-) w celu zresetowania ECU na 30 min, ale błąd wychwytuję już po przekręceniu kluczyka na pozycję ON.
Czekam aż przyjdzie nowy czujnik i zobaczymy :) Mam nadzieje że to on nawala.
Cena w ASO 2376:D


Edit:

Pytanko, czy może pasować od Galanta 2.4 ? Wizualnie wygląda identycznie. Mogę mieć za grosze sprawną używkę, ale nie wiem czy czegoś nie popsuję :P


heh miałem identyczny problem, ten sam błą∂. Czujnik gazu jest dostępny w zamienniku za około 150zł. Generalnie po wszystkich analizach, łącznie z przetestowaniem nowego czujnika okazało się, że komputer się zepsuł. Dałem do naprawy. Z tego co się domyślam zimny lut. Działa przez 1,5roku jak na razie. Teraz padł mi przepływomierz ;)
_________________
[Lancer 1.8 CVT], [Outlander Turbo 06]
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 19-07-2017, 10:23   

irzo napisał/a:
okazało się, że komputer się zepsuł. Dałem do naprawy


Dla potomnych napisz gdzie naprawiłeś ECU? U zwykłego elektronika czy w jakimś konkretnym serwisie? :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
irzo 
Forumowicz


Auto: Lancer X 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-07-2017, 16:30   

Fragu napisał/a:
irzo napisał/a:
okazało się, że komputer się zepsuł. Dałem do naprawy


Dla potomnych napisz gdzie naprawiłeś ECU? U zwykłego elektronika czy w jakimś konkretnym serwisie? :wink:


Generalnie oddałem do ctronic we Wrocławiu. Nie jestem zadowolony, cena wiwindowana za diagnostykę, samego komputera nie chcieli naprawić. Z kosztów 300 -500 zł zrobiły się 1500... oddałem im tez "problem" dpf w pajero. 3 poprawki, a silnik nadal chodzi tylko do 3k obrotów.
_________________
[Lancer 1.8 CVT], [Outlander Turbo 06]
 
 
klooz 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-10-2017, 23:30   

Hej,

podczepię się pod
Cytat:
Teraz padł mi przepływomierz

żeby nie zakładać nowego wątku.

irzo, czy mógłbyś napisać coś więcej? Po czym poznałeś, że przepływka uszkodzona? W moim O1T zmagam się ze sporym spalaniem i wyczuwalnym spadkiem mocy (nie jest źle, ale jestem przekonany, że zaraz po zakupie autko lepiej się zbierało; turbina wstawała wcześniej - wyczuwalnie jeszcze przed 3 tys obrotów). Za poradą Biziego, skontaktowałem się z deejay'em, który pomaga mi w rozwikłaniu zagadki. Ostatnio na biegu jałowym pomierzył odczyty z przepływomierza (było coś między 3 a 4 g/s) i teraz chcielibyśmy je porównać z odczytami z innego turbiaka.

irzo, Fragu, Jaro1974, inni: czy ktoś z Was robił i mógłby się podzielić wynikami pomiarów pracy przepływomierza w Outlanderze 2.0T? W sensie.. ile g/s ? :) Wdzięczny będę zwłaszcza za parametry fabryczne - mój O1T nie był podkręcany.

Z góry dzięki
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 10-10-2017, 07:29   

klooz, ktoś mnie kiedyś pytał o te wartości przepływu. Nie powiem Ci z dokładnością do setnych ale w moim turbo też na bank jest coś w okolicy 3,5 g/s na biegu jałowym. Przy pełnym doładowaniu wartość ta przekraczała 200-205 g/s. Co więcej parametry serii u osoby pytającej były takie same więc moje modyfikacje nie mają tu znacznia.

EDIT
Dokopałem się w wiadomościach że to kolega irzo pytał :-D Potwierdzam, 3,5g/s i 206-211 g/s na 3 biegu i but w podłogę.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
klooz 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-10-2017, 23:22   

Dzięki, Bzyk_R1! Jak zwykle można na Ciebie liczyć ;)

Jestem już umówiony na kolejną wizytę w warsztacie, więc zapewne będziemy porównywać odczyty. Chociaż.. w międzyczasie podczas wycieczki poza miasto przy gwałtowniejszym wyprzedzaniu dwa razy strasznie zatrzęsło mi autem (tak jakby na moment zabrakło paliwa, albo coś wybuchło od spodu). Może głupio zabrzmi, ale ucieszyłem się na widok zapalonej kontrolki check engine, która do tej pory nie pojawiała się prawie nigdy (i przez to mechanicy zwykle rozkładali ręce podczas diagnostyki). Sprawdziłem - kod błędu P0033 "Turbocharger or Supercharger Bypass Valve Control Circuit". I to mnie ucieszyło jeszcze bardziej, bo być może okaże się, że moje odczucia były jednak zasadne i faktycznie coś jest nie halo z działaniem turbiny (np. tym zaworem upustowym). Może po prostu coś jest częściowo uszkodzone i jaaakoś działa, ale nie na 100%. To by się idealnie zgadzało z objawami. W ostatnich tygodniach zauważałem, że zazwyczaj na zupełnie zimnym silniku autko bardzo ładnie się zbiera, ale już po kilku minutach jazdy zwykle traci tę zrywność i później jedzie już przeciętnie (pojawia się to późne wstawanie turbiny, brak odczuwalnego doładowania poniżej 4 tys).

To jednak tylko takie moje przypuszczenia. Nie będę się rozpisywał, dopóki nie zweryfikuje ich Fachowiec ;) Dam znać, jeśli pojawi się jakiś przełom.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 17-10-2017, 07:54   

Ja bym rozkręcił węże i poszukiwał nieszczelności. Potem dokładnie poskładać łącznie z małymi od podciśnienia i próba na ciepłym silniku.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Pedrosx 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 t
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Opatów
Wysłany: 11-11-2017, 19:20   

Sprawdź przekażniki w komorze silnika z symbolem "check engigne"
Miałem podobnie i wystarczyło wymienić przekaźnik, odłączyć kleme + 3 min i jeździ jak przeciąg
_________________
Pozdrawiam Pedrosx
 
 
ogrodnikmat 
Forumowicz

Auto: outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2020
Posty: 31
Skąd: skierniewice
Wysłany: 24-11-2020, 22:15   

witam wszystkich i jednocześnie proszę o pomoc w z moim outlanderem 2.0T którego posiadam od sierpnia. 3 tygodnie temu zostało wymienione sprzęgło bo się ślizgało... Gdy mechanik oddawał mi auto silnik już nierówno pracował na to mechanik powiedział ze aku było odłączone i miał problem z adaptacja bo obroty szalały, na skutek czego wyczyścił mi przepustnice. Powiedział że adaptacje zrobił i że trzeba pojeździć to się unormuje. niestety nic takiego się nie stało a silnik klekocze chodzi jakby nie na wszystkich cylindrach... na dzień dzisiejszy mechanik chory i odsyła do innego mechanika że niby przepustnice przez komputer trzeba ustawić a on nie ma programu do mitsubishi. W wolnej chwili wymieniłem świece na ngk igr7ag (stare takie same były), przewody zapłonowe na ngk, cewki ERA zero poprawy, po podmieniałem jeszcze cewki stare z nowymi bez efektu, przekaźnik zamieniłem miejscami z przekaźnikiem od klimy ale bez pożądanego skutku... żadnych błędów nie wywala i nie wywalało... silnik chodzi w całym zakresie obrotów ale jakby słabiej, posiada gaz ale na gazie i benzynie to samo jest. przed wnaprawą sprzęgła było wszystko ok. co sprawdzić, ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.