[CJ0] Problem z aparatem zapłonowym po raz kolejny |
Autor |
Wiadomość |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 13-10-2017, 16:37 [CJ0] Problem z aparatem zapłonowym po raz kolejny
|
|
|
Witam,
Posiadam CJ0 z 98r polift. Padł mi wcześniej ap. zapłonowy więc kupiłem używkę, wszystko było oki tylko budą trzęsło na jałowym biegu ale się przyzwyczaiłem. Natomiast teraz pojawił się problem z odpaleniem o poranku, wiadomo wilgoć itp. podobny jakiś czujnik Hala jest uszkodzony czy coś w tym stylu.
Ale do rzeczy, nie chce wydawać 100-150zł znowu aby pochodził 3-4 miesiące. Może ktoś zna człowieka który to regeneruje porządnie. Będę wdzięczny za jakikolwiek namiar, najlepiej mazowieckie ale nie upieram się. Mam 2 aparaty więc mogę 1 wysłać.
Czy od innych modeli typu Spacestar czy lancer podejdą te aparaty?
Mój ma oznaczenie T2T59...A RV, może da się kupić inny który nie będzie miał takiej wady???
Serdecznie Pozdrawiam,
Tomek
[ Dodano: 14-10-2017, 16:06 ]
Dzwoniłem do Magika z Krakowa który to regeneruje i ma za 250zł zregenerowane aparaty. Natomiast powiedział mi że nie chce mnie naciągać na kasę i robi to już tylko po godzinach. Ale jego tajemnicą było to, że kupował aparaty zapłonowe mazdy M1,M4 które chodzą po 50-80zł i przekładasz cewkę i elektronikę(są takie same), i podobno one w ogóle się nie psuły i nie wracały na gwarancji. Zamówiłem 1 sztukę zobaczymy czy to prawda ale jeśli tak to jest to alternatywa na wieczność naszych Miśków
Pozdrawiam,
Tomek
[ Dodano: 17-10-2017, 23:57 ]
Wymieniłem, wszystko plug@play i o dziwo działa.
Kto mi podpowie, dlaczego Colt tylko na maksymalnie przyszpieszonym zapłonie chodzi jako tako, tzn przyszpiesza i jeżdzi ale telepie go na niskich obrotach. Czy chodzi tutaj o nie prawidłowe ustawienie palca względem 1 tłoka? |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-10-2017, 07:41
|
|
|
Sprawdź czy rozrząd jest dobrze zsynchronizowany |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-10-2017, 21:58
|
|
|
Rozrząd ustawiony na znak T, 1 Tłok w najwyższej pozycji, paluch ustawiony na 4 cylinder, nie da się inaczej ustawić gdyż paluch podchodzi tylko w 1 pozycji na pstryknięcie(powinno być metalową blaszką w kierunku maski prawda czy fałsz?). Czyli to jest najprawdopodobniej źle ustawiony rozrząd? Mechanik się tłumaczy że gdyby tak było to by nie palił i zawory byłyby pogięte itd.
Wszystko to się stało po tym jak mi poszła uszcz. pod głowicą(Podejrzewam że przeskoczył wtedy rozrząd czego wynikiem 2 tyg później mogła być uszczelka pod głowicą.)
Jakie są teraz objawy:
-na jałowym trzęsie budą, na kierownicy jest to mocno odczuwalne
-Nie równo wkręca się na obroty
-przy odcince się dławi ale nie zawsze
Pomóżcie Koledzy |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-10-2017, 22:09
|
|
|
Obróc wałem korbowym raz jeszcze, pozycja wałka rozrzadu zgadza sie raz na 2 obroty wału |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-10-2017, 22:23
|
|
|
Dzięki za info, jutro sprawdzę i dam znać. Powiedz mi na którym zobaczeniu ma być wcięcie na kole? |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-10-2017, 23:25
|
|
|
Wcięcie ma wskazywać T |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 19-10-2017, 23:05
|
|
|
Warto zmierzyć kompresję. 1.3 w porównaniu z 1.6 nie są zbyt rewelacyjne wg mnie. Ubytki kompresji na którymś cylindrze mogą świadczyć nawet o wypalonym zaworze. Skoro robiona była UPG, to ciekawe czy luzy zaworowe były sprawdzone- najtańsza opcja -> podparte jeden lub więcej zaworów. |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 21-10-2017, 09:30
|
|
|
Głowica w Grudniu była kompletnie regenerowana włącznie z regeneracją zaworów. Na chwilę obecną mechanik stwierdził że aparat zapłonowy ma przebicie...
[ Dodano: 22-10-2017, 20:25 ]
Mechanik dał Ciała, zmienił świecę wsadził stary aparat i zadowolony... Zapłon nadal ustawiony na maksymalnym przyspieszeniu.
Pomimo 2 krotnego obrócenia kołem zamachowym palec nadal w tej samej pozycji czyli skierowany w dół tą blaszką(Sam tego nie widziałem, Mechanik tak mi przekazał)
Luzy zaworowe(czyli wsadzanie tych cienkich blaszek pod pokrywać zaworów było robione jakieś 60Kkm), czy to może powodować taki problem? Powtarzam że to się wydarzyło po wydmuchaniu uszczelki(Możliwe że przeskoczył rozrząd) |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-10-2017, 08:22
|
|
|
georgekaskader napisał/a: | Luzy zaworowe(czyli wsadzanie tych cienkich blaszek pod pokrywać zaworów było robione jakieś 60Kkm) | powinno się je sprawdzać co 15 tkm i regulować w miarę potrzeb |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 24-10-2017, 18:42
|
|
|
Ale czy mogą być takie objawy?
[ Dodano: 24-10-2017, 18:46 ]
Zrobię relację wideo jak to wygląda pod kopułką i jak samochód się zachowuje. Sory, że się tak długo schodzi ale cholerna praca zajmuje mi dużo czasu którego i tak jest za mało. |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-10-2017, 20:36
|
|
|
georgekaskader napisał/a: | stało po tym jak mi poszła uszcz. pod głowicą | wg mnie kwalifikuje to rozrząd do sprawdzenia i ustawienia
zawory najczęściej mają to do siebie, że zmiana luzu na plus jest słyszalna (klepanie) a na minus powoduje np. gaśnięcie na gorącym a na zimnym jest OK (lub odwrotnie)
wg mnie masz źle złożony rozrząd |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-11-2017, 08:41
|
|
|
Po aparacie nie poznam. Trzeba zdjąć górną obudowę od rozrządu a wał ustawić na T a nie na 5° przed nim. |
|
|
|
 |
georgekaskader
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 37 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 14-11-2017, 21:02
|
|
|
Ok, postaram się w sobotę zrobić wideo relację.
Odkryłem, że przewody maja przebicie. Spryskałem je w nocy i widać iskierki więc jak jest wilgotno może chyba nie palić. Jutro zmienię kopułkę oraz kable i zobaczymy co będzie. |
_________________ Zawsze na odpowiednim biegu |
|
|
|
 |
|