Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:15 |
Co Cię irytuje w Outlanderze I generacji ? |
Autor |
Wiadomość |
spooner25
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 79 Skąd: płońsk
|
Wysłany: 20-10-2017, 20:59 Co Cię irytuje w Outlanderze I generacji ?
|
|
|
Panowie, na tym forum w zdecydowanej większości piszemy o różnych problemach z Outlanderami. Wypowiedzcie się co Was irytuje i denerwuje w Waszych O1.
Ja powiem, że miałem już sporo samochodów. Idealny nie był żaden. Outlander też nie jest Wybitnie w moim egzemplarzu drażnią mnie 2 sprawy:
Po pierwsze, dość głośnie zawieszenie, przy szybszym ruszaniu i gwałtowniejszych zmianach biegów pukanie z tyłu oraz skrzypienie w zawieszeniu jakby było z drewna
Po drugie, rudy... Karoseria jest w miarę ok ale to co dzieje się pod maską doprowadza mnie do szału ! Zresztą co tu pisać, sami popatrzcie.
 |
Ostatnio zmieniony przez Bzyk_R1 17-11-2017, 22:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 20-10-2017, 21:56
|
|
|
Hehe fajny temat Michał, może być ciekawie przeniosę to do forum ogólnego, bo techniczny nie za bardzo do tego się nadaje.
A co do Twoich drażliwych spraw to rzeczywiście zawieszenie pozostawia wiele do życzenia, jest twarde i jeździ się jak wozem drabiniastym, co do stukania przy zmianie biegów to skutecznie leczą to poliuretanowe tuleje, rudy pod maską no cóż...każdy egzemplarz jest inny. U Ciebie dosyć dużo tego ale wszystko można ładnie wyleczyć. Osłonę możesz pomalować farbą odporną na wysokie temperatury, mocowanie amortyzatorów wyciągnąć otruć rudego, i pomalować potem konserwację na to, łapy i inne rzeczy możesz potraktować jakimś reaktywnym i komora cacy.
Mnie i pewnie innych denerwują małe tarcze z przodu, brak tempomatu, słabe wyciszenie, brak reperaturek tylnich nadkoli, przesadzone ceny części tylko dlatego że pasuje do turbo i jeszcze pewnie parę innych rzeczy. Jak sobie przypomnę to dopiszę. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
nahar
Forumowicz

Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 126 Skąd: Targówek
|
Wysłany: 21-10-2017, 00:14
|
|
|
Dostępność części - w szczególności w ASO. Nie mają drobiazgów od ręki a zamówienie czegoś to jakiś koszmar. Sprzedawcy mają do dyspozycji program napisany przez jakiegoś oszołoma. Nic z niego nie wynika, nie są w stanie odpowiedzieć na najprostsze pytania - ile i jakie spinki mam kupić aby zamocować osłonę dolną lewą silnika. Nie wiedzą i w programie nie mają takich informacji.
Schowki - mało i jakieś takie niezbyt ergonomiczne. Brak schowków w drzwiach, a schowek w kolumnie centralnej jest bezużytecznych bo przy hamowaniu wszystko wylatuje.
Długie - zamiast mrugać włączają się. Jakoś nie mogę załapać jak to robić. A często mrugam....jak wpuszczam kogoś.
Rdzę w komorze częściowo zwalczyłem, jeszcze muszę pozdejmować nakładki na progi i zobaczyć co tam jest. Moja komora podobnie wyglądała jak kolegi spoonera25. Trochę to przesada poprzednio miałem Toyotę i było o niebo lepiej.
U mnie jeszcze ciężko wchodzą 1 i 2, co mnie trochę irytuje. Wybierak był wymieniany w ASO mniej więcej po 5 latach od daty produkcji (teraz auto ma 10 lat - jakieś ostatki O1 z 2007 mi się trafiły).
Z mniej irytujących spraw, a takich które mogłyby być lepiej ogarnięte ale są do przeżycia.
6 bieg, przy tej mocy przydałby się, szczególnie w Turbo. Ja mam 4000 rpm przy 160 na liczniku - skrzynia chyba jest zestrojona wysoko.
Lepszy nawiew klimy na tył. |
|
|
|
 |
spooner25
Forumowicz
Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 79 Skąd: płońsk
|
Wysłany: 21-10-2017, 19:44
|
|
|
Bzyk_R1 masz rację z tym 6 biegiem i tempomatem. Tego na prawdę brakuje na dłuższych trasach.
nahar u mnie 1 i 2 też wchodzą z lekkim oporem. Nie wymieniałem jeszcze wybieraków więc nie wiem czy będzie poprawa.
Jeżeli chodzi o rdzę to powiem tak. Wcześniej miałem Hondę Prelude 1997 r z jedynym słusznym motorem Outlandera mam z 2007 roku. Między autami było 10 lat różnicy a z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić że Honda blachy zewnętrzne ma gorsze od Mitsubishi ale podwozie jest na znacznie lepszym poziomie a komora silnika na trochę lepszym. |
|
|
|
 |
Pawel1988
Mitsumaniak

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 316 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 21-10-2017, 21:41
|
|
|
Również brak tempomatu
Słabe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
Za słabe hamulce - przynajmniej do wersji turbo mogli dam coś większego
I jak dla mnie przełożenia skrzyni - ciut dłuższa dwójka, tak aby do osiągnięcia 100 nie trzeba było zapinac 3 biegu. 6 też by się przydała. |
_________________ TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 21-10-2017, 23:16
|
|
|
U mnie denerwuje zwłaszcza 2 bieg ale to tylko przy niskich temperaturach. Zwyczajnie w O1 wchodzi topornie. Jeździłem paroma sztukami i po prostu ten typ tak ma. Sprawy nie rozwiązuje nowe sprzęgło, nowe oleje ani jak czytam nowe wybieraki. Objaw całkowicie zanika u mnie po kilku kilkunastu kilometrach, kiedy olej nieco się nagrzeje wtedy wchodzi płynnie. Radzę sobie z tym tak że dwójkę wbijam po nieco większym rozpędzeniu na jedynce. Sprawdźcie to u siebie, lepiej wchodzi jak bujniecie.
Fotel kierowcy jest wygodny ale boczne poduszki są tak wykonane że szybko skóra się na nich marszczy od wsiadania/wysiadania.
Brakuje otworów rewizyjnych do tylnych nadkoli. Żeby tam zakonserwować trzeba rozebrać wnętrze bagażnika.
Bagażnik mógłby być głębszy.
Nikt nie produkuje gotowych kitów do modyfikacji. Trzeba rzeźbić FMIC, adaptery do zacisków hamulcowych, wieloklin do kierownicy EVO. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 21-10-2017, 23:30
|
|
|
Ależ skrzynię 6b można sobie założyć bez problemu. Mnie kiedyś taką oferował Mariusz Stec - skrzynia za skrzynię i montaż w gratisie. A skrzynia z E9 mniej trwała niż nasze. Co do dostępności części - niestety nie było to popularne auto jak każdy VW nie wiem jak Wam, ale mnie ASO wszystko w ciągu 3 dni jest w stanie ogarnąc - oczywiście jeśli nie mają na miejscu |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 25-10-2017, 21:36
|
|
|
Będę Was powtarzał:
Brak tempomatu, dwójka ciężko wbija, twarde zawieszenie (w moim egzemplarzu szczególnie), przyspieszona korozja |
|
|
|
 |
nahar
Forumowicz

Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 126 Skąd: Targówek
|
Wysłany: 26-10-2017, 21:26
|
|
|
Twarde zawieszenie ma swoje zalety. Na trasie mój się trzyma drogi jak przyklejony. Ale w mieście - racja tyłek może odpaść. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 26-10-2017, 21:41
|
|
|
nahar napisał/a: | Dostępność części - w szczególności w ASO. Nie mają drobiazgów od ręki a zamówienie czegoś to jakiś koszmar. Sprzedawcy mają do dyspozycji program napisany przez jakiegoś oszołoma. Nic z niego nie wynika, nie są w stanie odpowiedzieć na najprostsze pytania - ile i jakie spinki mam kupić aby zamocować osłonę dolną lewą silnika. Nie wiedzą i w programie nie mają takich informacji. |
ale bzdura... Schematy czytelne, spinki ze wskazaniem, ilość, rysunek - chyba zmień "ASO", albo sposób zadawania pytań |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 27-10-2017, 09:09
|
|
|
1) Fatalne zawieszenie! Zbyt twarde, łomoczące, głośne (!!!!!!)
2) Korozja
3) Zbyt krótka skrzynia i/lub brak 6 biegu.
4) Hamulce |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 27-10-2017, 10:23
|
|
|
ja tylko dodam że auto jest bardzo przewidywalne,psuje się to samo we wszystkich i brak systemów wspomagających takich jak asc i tym podobnych to dla mnie też zaleta |
|
|
|
 |
kabe30
Forumowicz
Auto: O III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2016 Posty: 31 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 27-10-2017, 13:26
|
|
|
Podnoszenie/ opuszczanie szyby kierowcy, mam wrażenie, że całe drzwi się odkształcają:evil: |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 27-10-2017, 15:04
|
|
|
kabe30, rozmawiamy tutaj o outlanderze I generacji. Wiesz ten taki prawdziwy z Japonii nie to co teraz robią
[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 27-10-2017, 15:37 ]
Może warto dodać w temacie, że chodzi o OI . |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|