Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Nierówne obroty silnika podczas zatrzymywania
Autor Wiadomość
Griszman 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 06-11-2015, 13:01   [II 2.0 DID] Nierówne obroty silnika podczas zatrzymywania

Witam Wszystkich,

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mitsubishi Outlandera z roku 2010 z silnikiem diesela 2.0 DID. Samochód obecnie ma przejechane 161 tys i jest w stanie praktycznie idealnym.

Niestety, posiada jeden mankament, który nie daje mi spokoju. Otóż, przy dojeżdżaniu na luzie na przykład do świateł, od prędkości ok 10 km/h aż do całkowitego zatrzymania, silnik zaczyna nierówno pracować i czuć delikatne wstrząsy. Mam wrażenie, że wspomniane drgania przenoszą się nawet na pedał hamulca. Po wciśnięciu sprzęgła lub całkowitego zatrzymania się, silnik się uspokaja i chodzi równo. Dodam, że kiedy silnik jest zimny i na ssaniu, problem nie występuje.

Przeczytałem wiele postów na innych forach internetowych dotyczących silnika 2.0 TDI PD i zdarzało się, iż użytkownicy Volkswagenów również mieli taki problem. Niestety, nigdzie nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi co może być przyczyną nierównej pracy podczas zatrzymywania się. Jedni wskazywali na dwumasę, inni na zawór EGR, jeszcze inni na uszkodzony pompowtryskiwacz.

Dlatego, chciałbym zapytać, czy ktoś z użytkowników tego modelu auta z tym konkretnym silnikiem spotkał się z takim problemem i czy udało mu się go rozwiązać?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam!
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 07-11-2015, 22:17   Re: Nierówne obroty silnika podczas zatrzymywania

...a przy dojeżdżaniu z prędkości wyższej od 10 km/h "mankament" nie występuje?
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Griszman 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2015, 23:57   

Możemy przyjąć, że nierówna praca silnika zaczyna się przy prędkości ok 20km/h do całkowitego zatrzymania się. W momencie gdy samochód stoi już w miejscu silnik znów pracuje równo. To samo podczas jazdy z większą prędkością, wrzucając na luz silnik również pracuje bez zarzutu. Problem występuje przy bardzo niskiej prędkości i w momencie, gdy samochód jak gdyby czuje, że zaraz całkowicie się zatrzyma.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 08-11-2015, 12:48   

Z opisu usterki wynika, że problem występuje podczas jazdy na luzie, kiedy to silnik jest mechanicznie odłączony od układu jezdnego. To wyklucza wpływ tego układu na obroty silnika.
Informacje o prędkości jazdy otrzymuje sterownik ECU, więc przyczyny niestabilnej pracy silnika upatrywałbym po stronie "elektrycznej".
Na bazie sygnału VSS większość stosowanych rozwiązań podnosi obroty silnika w algorytmie wyliczonym dla przejściowej fazy schodzenia z prędkości jazdy. Z tego może wynikać obserwowany w naszym przypadku brak zakłóceń biegu jałowego w reżimie ssania.
Ergo - poszczególne komponenty i podzespoły układu zasilania na pewnym etapie zużycia mogą różnie reagować na wymóg podbicia obrotów ze strony ECU. Chodzi m.in. o wtryskiwacze/pompowtryskiwacze, zawory EGR, kierownice strumienia i przepustnice dławiące - jeśli są.
Na początek proponuję wyłączyć z pracy zawór EGR i zobaczyć czy coś się zmieni. Dalej zobaczymy... :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
hucker 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 117
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-11-2015, 19:57   

Witam
Czy udało się zdiagnozować tą usterkę ? Mam taki sam objaw w swoim autku.
 
 
Griszman 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2015, 23:02   

Samochód oddam do mechanika dopiero za ok 2-3 tygodnie i poproszę o sprawdzenie zaworu EGR w pierwszej kolejności idąc za radą Georga. Na pewno dam znać co i jak :)
 
 
misiek767 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 26
Skąd: kraków
Wysłany: 03-07-2016, 22:57   

Mam ten sam problem z miśkiem , czy poradziłeś sobie z tym szarpaniem???????
 
 
Griszman 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2016, 11:34   

Witam, niestety nie poradziłem sobie z problemem. Zawór EGR został odłączony ale nie przyniosło to żadnej poprawy. Póki co nierówna praca silnika nadal występuje i nie bardzo wiem gdzie dalej szukać jej przyczyny. Jeżeli macie jakiekolwiek pomysły to dajcie znać.
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 08-11-2016, 11:42   

podlaczales pod kompa? jesli pojawia sie bledy to juz z gorki.
wymieniales kiedys przepustnice?
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 08-11-2016, 13:10   

Griszman napisał/a:
Jeżeli macie jakiekolwiek pomysły to dajcie znać.

Na próbę pojedź z odłączonym wtykiem od zaworu dławiącego/przepustnicy w pozycji pełnego otwarcie.
 
 
manioMT 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Radom
Wysłany: 24-06-2017, 13:43   

Witam forumowiczów. Od 6-mcy jestem użytkownikiem Outka 2.0 DID.
Czy udało się komuś rozwiązać problem z obrotami. Dodam że u mnie obroty falują po dodaniu gazu na postoju. Silnik nie spada z obrotów równomiernie, tylko w okolicach 1000 obrotów zaczyna się falowanie.
Ustępuje po osiągnięciu obrotów jałowych.
Pozdrawiam
 
 
anmida2 
Forumowicz

Auto: Brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2016
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-10-2017, 13:23   

Też mam taki problem może ktoś zna rozwiązanie.
 
 
hucker 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 117
Skąd: Białystok
Wysłany: 30-11-2017, 20:49   

Czy udało się komuś zdiagnozować co jest przyczyną występowania nierównych obrotów silnika podczas zatrzymywania auta ?
 
 
Grzesiek_o 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 52
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-03-2018, 23:39   

Witam. U mnie też to jest. Na zimnym silniku to się zdarza, na ciepłym - nie.

Z tego co wiem, gdy silnik zimny to na postoju wypalany jest filtr DPF (obroty ok. 1200). Gdy się proces kończy obroty spadają do 800/min. Ale wypalanie jest tylko na postoju (chyba).

I to szarpanie jest wtedy jakby silnik nie mógł się zdecydować czy jedzie czy stoi.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-03-2018, 15:27   

to nie wypalanie tylko grzałki elektryczne jak masz włączone ogrzewanie ,jeszcze raz 2.0 DID NIE MA DPF niech to do was dotrze koledzy ,jest filtr otwarty
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.