Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Witam, Nowa na forum z problemem
Autor Wiadomość
GOŚKA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 26 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 26-10-2017, 11:34   [Cari 1.8 GDI] Witam, Nowa na forum z problemem

Mam Miśka (Carisma 1.8 GDI 98r.) od kilku lat. Wszystko było dobrze do teraz.
Dwa dni temu przestał działać nawiew ciepłego powietrza (leci tylko zimne). Wnętrze bardzo szybko paruje a klima nie odparowuje nagle tego mimo ustawienia nawet na maxa na przednią szybę. Do tego wczoraj w czasie jazdy (w trasie) przy dużej prędkości wyłączył się silnik. Nie będę pisać co się dzieje jak wszystko się blokuje a samochód sam jedzie beż możliwości jakiejkolwiek kontroli nad nim. Po przekręceniu kluczyka prąd dochodził bo włączały się kontrolki ale nie odpalał. Dopiero po jakiś 10-15 minutach udało się go odpalić i jakby nigdy nic jechał dalej. Dodam tylko, że przed samym zgaśnięciem silnika przy naciskaniu pedała gazu było słychać ciche "chrobotanie" czy "stuki".
No i moje pytania:
1. Co to może być?
2. Czy nie znacie może kogoś kto zajmuje się Miśkami w Koszalinie?

Dodam tylko, że jestem kobietą i niestety sama nie zajmę się naprawą. Ale wolałabym wiedzieć co to może być udając się do mechanika. Wiadomo, kobiecie można wszystko wcisnąć. Trochę poczytałam na tym forum o występujących problemach ale takiego przypadku nigdzie nie znalazłam.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-10-2017, 11:38   

Sprawdź czy jest płyn chłodniczy w samej chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym. Napisz też co się działo podczas próby odpalania jak Ci zgasł silnik, czy rozrusznik kręcił normalnie a auto nie odpalało czy może rozrusznik nie dał rady przekręcić silnikiem?
 
 
GOŚKA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 26 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 26-10-2017, 11:43   

Podczas odpalania rozrusznik nie zaskakiwał. Nic a nic. Dopiero potem wszystko normalnie zaskoczyło, odpalił i normalnie jechał, ale tylko kawałek bo nie chciałam ryzykować.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-10-2017, 14:21   

Jeśli przekręcając kluczyk nie było żadnej reakcji czyli nie było słychać działania rozrusznika i tylko przygasały kontrolki to najprawdopodobniej uciekł płyn chłodniczy przez jakąś nieszczelność i mogło dojść do przegrzania silnika i jego zablokowania. Ale nie mam pewności bo niezbyt jasno się wyraziłaś co do próby odpalania zaraz po zgaśnięciu silnika. Nie rozumiem co oznacza że rozrusznik nie zaskakiwał, czy normalnie się obracał tylko silnik nie odpalał czy też rozrusznik nie był w stanie obrócić silnikiem.
Jeśli doszło by do przegrzania a teraz silnik normalnie pracuje oraz nie zaczęło jakoś bardzo ubywać oleju w silniku to możliwe, że z silnikiem nic się nie stało jedynie trzeba naprawić nieszczelność przez którą uciekł płyn.
 
 
GOŚKA 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 26 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 26-10-2017, 14:56   

Dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście, na samym początku, kiedy silnik był gorący, rozrusznik nie był w stanie obrócić silnikiem. Potem, po ostudzeniu silnika, normalnie zapalił i wszystko gra. Dzisiaj sprawdzę poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym, a w razie braku doleję i sprawdzę gdzie cieknie. Mam nadzieję, że silnik nie ucierpiał.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-10-2017, 16:05   

Jeśli silnik normalnie odpala to może nic mu nie będzie. Najlepiej było by sprawdzić kompresję co pozwoli stwierdzić czy pierścienie nie są zapieczone. W najgorszym wypadku mogły dostać pierścienie i tłoki oraz głowica.
 
 
Piotrekxx84 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 Gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 1
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-11-2017, 17:44   

plecho1 napisał/a:
Jeśli silnik normalnie odpala to może nic mu nie będzie. Najlepiej było by sprawdzić kompresję co pozwoli stwierdzić czy pierścienie nie są zapieczone. W najgorszym wypadku mogły dostać pierścienie i tłoki oraz głowica.
A jak dużo przejechałas?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.