[CA1A 1.3] Czarne świece |
Autor |
Wiadomość |
ZAC [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2007, 17:20 [CA1A 1.3] Czarne świece
|
|
|
Witam wszystkich!
Dziś wykręciłem świece, chciałem sobie je tak obejrzeć profilaktycznie i co się okazało? Świece są czarne Na tych świecach przejechałem dopiero 3kkm Dodatkowo zauważyłem, że mają wilgotne gwinty ale nie był to raczej olej. Dodam, iż kable też mam nowe.
Co może być tego przyczyną Co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Z góry dzięki za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 20:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-05-2007, 18:18
|
|
|
Jakie trasy ostatnio pokonujesz? Jakie jest średnie spalanie? |
|
|
|
 |
ZAC [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2007, 19:31
|
|
|
Pokonuję krótkie trasy Do 50 km na ogół . A o spalaniu już kiedyś pisałem -10l i mimo wielu zabiegów i wymian nie mogę sobie z tym poradzić Dla porównania w aucie rodziców, którym jeżdżą w ogóle rzadko świece są wręcz białe. Najgorsze jest to spalanie, bo auto chodzi bez zarzutu a pali jak oszalałe |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-05-2007, 20:06
|
|
|
Czarne świece to zbyt bogata mieszanka i/lub spalanie oleju. ZAC napisał/a: | A o spalaniu już kiedyś pisałem -10l i mimo wielu zabiegów i wymian nie mogę sobie z tym poradzić | Napewno sondę lambda już wymieniłeś. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-05-2007, 21:51
|
|
|
ZAC, sonda dobrze podłączona? Po wymianie sprawdzona za pomocą Palma/Laptopa/przyrządu pomiarowego? |
|
|
|
 |
ZAC [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2007, 00:42
|
|
|
Tak Wymieniona i sprawdzona Wszystko z nią OK Sprawdziłem miernikiem analogowym bo palma nie mogę u siebie odpalić. A oleju nie bierze Cały czas tyle samo ile wlałem. |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2007, 10:29
|
|
|
A jak z kątem wyprzedzenia zapłonu? Ustawiony poprawnie (ze zmasowanym złączem)?
Jeśli masz poprawnie ustawiony kąt, to wg mnie wtryski ci leją... (ale ja się nie znam )
W każdym razie na pewno masz za dużą ilość paliwa w mieszance i ono się niedopala... |
|
|
|
 |
ZAC [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2007, 11:46
|
|
|
Wtryski mam podobno ok Tak mówił mechanik Ja mogę tylko tyle powiedzieć, że ich oporność wynosi 15,2 na każdym. Natomiast z zapłonem to nie wiem Nie wiem jak go ustawić a nigdzie nie mogę znaleźć procedury na forum. To elektroniczny zapłon więc chyba ustawianie nie polega na regulowaniu przerwy na palcu i kąta wyprzedzenia kopułką Nie wiem, w tej kwestii akurat beton jestem |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2007, 13:35
|
|
|
sprawdzenie uzwojenia wtrysku nie gwarantuje jego 100prc sprawnosci - nie da sie tego zrobic inaczej niz przez podmiane na sprawne. |
|
|
|
 |
ZAC [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2007, 14:02
|
|
|
No tak z tym, że miałem kiedyś niesprawny jeden( zapieczony ) i mechanik naprawił wszystko . Mówił że pozostałe są ok. Nie wiem tylko czy ustawiał zapłon a raczej czy zrobił to fachowo (zmasował łącze). |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 05-05-2007, 20:07
|
|
|
mam podobny problem z tym że nie sprawdzałem swiec ale osad z rury pozostawia na palcu czarny slad obr ustawione swiece nowe ngk chodzi raczej dobrze odpala super tylko to spalanie ponad 9l przy naprawde spokojnej jezdzie probowałem też troche agresywniej ale dalej to samo zastanawia mnie czy problemem może być czujnik te,peratury silnika ale nie mogę nic na ten temat na forum znależc może istnieje jakaś procedura jego sprawdzenia bo może informować ecu że silnik jest cały czas zimny i na okrągło będzie pracował jak na ssaniu |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 09:40
|
|
|
ZAC napisał/a: | Nie wiem tylko czy ustawiał zapłon a raczej czy zrobił to fachowo |
To naprawdę bardzo ważne. Bez poprawnego ustawienia nie masz nawet co ruszać inne rzeczy wg mnie.
Mi jeden mechanik twierdził że ustawił, i proponował wymieanę uszczelki pod głowicą
Ja wymieniałem potem po kolei różne rzeczy i nic nie pomagały. Aż w końcu wziąłem sięponownie za kąt, ustawiłem i gra gitara. Koszt żaden (a nie kilka stów i rozbebeszanie silnika)...
A z wtryskami nie jest tak łatwo. Możesz sprawdzić jego uzwojenie, fakt ale to tyle. Drożność to chyba tylko poprzez podmianę... |
|
|
|
 |
ZAC [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 13:14
|
|
|
Najlepiej gdybym mógł ustawić zapłon sam ale nie bardzo wiem jak. Pojadę chyba do mechanika tylko najgorsze jest to , że u mnie w okolicy to fachowcy są, ale od opla i VW a jak widzą colta to takie wrażenie jak by to był jedyny egzemplarz w Europie. Chyba muszę podjechać gdzieś dalej , albo sam próbować |
|
|
|
 |
polls
Forumowicz

Auto: Colt CA1A 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-08-2007, 20:30
|
|
|
Hmm ja jakoś też nie mogę znaleźć łopatologicznego opisu ustawienia zapłonu może ktoś napisać ewentualnie podać link do takiego opisu ??
Wiem że znajduje się w manualu 11 na 14 stronie ale jakos to do mnie nie trafia . |
_________________ Colt CA0 |
Ostatnio zmieniony przez polls 15-12-2008, 21:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-08-2007, 21:03
|
|
|
jak mozna naprawic zapeiczony wtryskiwacz wtryskiwacze??? |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
|