[EA5A/W 2.5] Akumulator, alternator... problemy |
Autor |
Wiadomość |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 27-10-2017, 04:56
|
|
|
usterka zdiagnozowana, jak przypuszczałem jeden a właściwie to już dwa kabelki ze stojana odlutowały się stądten nagły zanik ładowania niby ufff......ale ewidentnie była to moją wina, pierwszy raz miałem lutownicę w rękach jak widać wymaga to pewnego doświadczenia
dzisiaj się biorę za to
teraz pytanie, przyczyną mogłą być źle dobrana cyna ?
chodzi mi o to, czy w alternatorach stosuję się jakąś inną o podwyższonej temp. topnienia czy zwykły drucik 0.2mm cyna z kalafonią załatwia sprawę, a poprostu kabelki odlutały się z mojego niedbalstwa ? |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-2017, 08:36
|
|
|
ja lutuję zwykłą |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 27-10-2017, 08:39
|
|
|
bialyjayz napisał/a: | czy zwykły drucik 0.2mm cyna z kalafonią załatwia sprawę, |
Do podłączenia ledów na pewno wystarczy. Niestety do lutowania urządzeń elektrycznych powinno się stosować twardszą cynę,oraz inny topnik. Jeśli nie lutowałeś nigdy wcześniej,to lepiej niech to zrobi ktoś,kto ma o tym pojęcie. Lut musi być w odpowiednich proporcjach z topnikiem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-10-2017, 09:20
|
|
|
Nie potrafię Ci tego wytłumaczyć.Po prostu lut musi być odpowiednio nasycony.Trzeba trochę praktyki,i sam do tego dojdziesz.Ale nie polecam tego praktykować na altku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2017, 12:31
|
|
|
ja lutuję zwykłą cyną z marketu - no może z tą różnicą, że mam drut 1mm a nie 0.2 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-10-2017, 23:00
|
|
|
Lut się musi świecić a nie być taki jakby zimny. Ja jak nie miałem kalafoni to nawet pasta do miedzi robiłem. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-10-2017, 23:13
|
|
|
Marcino napisał/a: | Ja jak nie miałem kalafoni to nawet pasta do miedzi robiłem. |
Taką do lutowania rur miedzianych Jak najbardziej można. O ile pamiętam,to taką też się używało do lutowania rynien blaszanych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2017, 10:54
|
|
|
Marcino napisał/a: | Lut się musi świecić | jak ma dużą domieszkę ołowiu to nie będzie |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 29-10-2017, 23:39
|
|
|
po raz już któryś rozbierałem i składałem alternator, w związku z tym, że miałem nie małe problemy aby 4 wychodzące ze stojana kable zlutować z regulatorem postanowiłem wyciąć parę żeberek z obudowy, od razu dodam, że dojście do lutowanych kabli poprawiło się
jednak efekt końcowy jak zawsze ten sams, na początku ładowanie 14.6 nawet później po kolei załączane światła, klimatronic, tylnia szyba aż zeszło poniżej 12,5 V nie mam pomysłu co już robić, w wyciąganiu i wsadzaniu alternatora osiąnąłem chyba poziom mistrzowski wczoraj wyjęcie zajęło mi 25minut a wsadzenie 40minut
wymienienione; regulator i łożysko, a ładowania odpowiedniego brak! co może być nie tak? Jakieś plusy, minusy ? diody? gdzie tego szukać jak to sprawdzić?
Mam drugi alternator używany rozebrany, oddać do regeneracji? jaki to koszt?
DZisiaj z rana podpiełem miernik i heja lecimy:
-auto odpalone na postoju bez świateł 13.8V czyli jak na galanta super
- po kolei światła spada o ok. 0.7V
-ogrzewanie znów w dół 12,6 V
- lpg znów w dół 12,2V
Co zauważyłem:
podczas jazdy na obrotach powyżej 3000obr/min ładowanie ładne nawet pod obciążeniem.
Kolega mi podpowiedział, żebym sprawdził naciąg paska, dodam, że jak ostatnimi czasy kilkukrotnie wyciągałem alternator, napinacza nigdy nie ruszałem, zakładałem od tak poprostu.
Aha na postoju po dodaniu gazu także, ładowanie jest |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-10-2017, 09:16
|
|
|
bialyjayz napisał/a: | podczas jazdy na obrotach powyżej 3000obr/min ładowanie ładne nawet pod obciążeniem. | i tak ma być, olej kwestię - u mnie jest tak samo, mam ten sam akumulator od 7 lat i nic się nie dzieje...
w drugim rekinie zmieniłem akumulator po 8 latach tylko dlatego, że musiałem stary do renówki przerzucić... ładowanie dokładnie takie samo jak u ciebie |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 30-10-2017, 17:05
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | i tak ma być, olej kwestię - u mnie jest tak samo, mam ten sam akumulator od 7 lat i nic się nie dzieje...
w drugim rekinie zmieniłem akumulator po 8 latach tylko dlatego, że musiałem stary do renówki przerzucić... ładowanie dokładnie takie samo jak u ciebie |
czyli ślicznie
na dniach podam krok po kroku jak wydostać alternator w czasie poniżej godziny,podobno niektórzy mają z tym problem, ten element mam opanowany do perfekcji |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 30-10-2017, 19:42
|
|
|
E tam ja mam zawsze powyżej 13 v co bym nie włączył. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
arkadiuszW
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2016 Posty: 10 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 05-12-2017, 21:35
|
|
|
Czy ktoś może potwierdzić bo na intercarsie piszą, że do galanta 2.5 podejdzie alternator z Hyundaia Lantra, Pony silnik 1.5, oraz mitsubishi Lancer, Colt 1.5. Czy ktoś coś wie na ten temat? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-12-2017, 08:31
|
|
|
nie potwierdzę a wręcz zaprzeczę |
|
|
|
 |
|