Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Akumulator, alternator... problemy
Autor Wiadomość
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 27-10-2017, 04:56   

usterka zdiagnozowana, jak przypuszczałem jeden a właściwie to już dwa kabelki ze stojana odlutowały się stądten nagły zanik ładowania :D niby ufff......ale ewidentnie była to moją wina, pierwszy raz miałem lutownicę w rękach jak widać wymaga to pewnego doświadczenia :P
dzisiaj się biorę za to :)
teraz pytanie, przyczyną mogłą być źle dobrana cyna ?
chodzi mi o to, czy w alternatorach stosuję się jakąś inną o podwyższonej temp. topnienia czy zwykły drucik 0.2mm cyna z kalafonią załatwia sprawę, a poprostu kabelki odlutały się z mojego niedbalstwa ?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-10-2017, 08:36   

ja lutuję zwykłą
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 27-10-2017, 08:39   

bialyjayz napisał/a:
czy zwykły drucik 0.2mm cyna z kalafonią załatwia sprawę,

Do podłączenia ledów na pewno wystarczy. Niestety do lutowania urządzeń elektrycznych powinno się stosować twardszą cynę,oraz inny topnik. Jeśli nie lutowałeś nigdy wcześniej,to lepiej niech to zrobi ktoś,kto ma o tym pojęcie. Lut musi być w odpowiednich proporcjach z topnikiem.
_________________

 
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 28-10-2017, 09:08   

jacek11 napisał/a:
Lut musi być w odpowiednich proporcjach z topnikiem.

tzn w jakich?
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-10-2017, 09:20   

Nie potrafię Ci tego wytłumaczyć.Po prostu lut musi być odpowiednio nasycony.Trzeba trochę praktyki,i sam do tego dojdziesz.Ale nie polecam tego praktykować na altku.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-10-2017, 12:31   

ja lutuję zwykłą cyną z marketu - no może z tą różnicą, że mam drut 1mm a nie 0.2
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-10-2017, 23:00   

Lut się musi świecić a nie być taki jakby zimny. Ja jak nie miałem kalafoni to nawet pasta do miedzi robiłem.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-10-2017, 23:13   

Marcino napisał/a:
Ja jak nie miałem kalafoni to nawet pasta do miedzi robiłem.

Taką do lutowania rur miedzianych :?: Jak najbardziej można. O ile pamiętam,to taką też się używało do lutowania rynien blaszanych.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-10-2017, 10:54   

Marcino napisał/a:
Lut się musi świecić
jak ma dużą domieszkę ołowiu to nie będzie
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 29-10-2017, 23:39   

po raz już któryś rozbierałem i składałem alternator, w związku z tym, że miałem nie małe problemy aby 4 wychodzące ze stojana kable zlutować z regulatorem postanowiłem wyciąć parę żeberek z obudowy, od razu dodam, że dojście do lutowanych kabli poprawiło się :)
jednak efekt końcowy jak zawsze ten sams, na początku ładowanie 14.6 nawet później po kolei załączane światła, klimatronic, tylnia szyba aż zeszło poniżej 12,5 V :( nie mam pomysłu co już robić, w wyciąganiu i wsadzaniu alternatora osiąnąłem chyba poziom mistrzowski wczoraj wyjęcie zajęło mi 25minut a wsadzenie 40minut 8)
wymienienione; regulator i łożysko, a ładowania odpowiedniego brak! co może być nie tak? Jakieś plusy, minusy ? diody? gdzie tego szukać jak to sprawdzić?
Mam drugi alternator używany rozebrany, oddać do regeneracji? jaki to koszt?

DZisiaj z rana podpiełem miernik i heja lecimy:
-auto odpalone na postoju bez świateł 13.8V czyli jak na galanta super
- po kolei światła spada o ok. 0.7V
-ogrzewanie znów w dół 12,6 V
- lpg znów w dół 12,2V
Co zauważyłem:
podczas jazdy na obrotach powyżej 3000obr/min ładowanie ładne nawet pod obciążeniem.
Kolega mi podpowiedział, żebym sprawdził naciąg paska, dodam, że jak ostatnimi czasy kilkukrotnie wyciągałem alternator, napinacza nigdy nie ruszałem, zakładałem od tak poprostu.
Aha na postoju po dodaniu gazu także, ładowanie jest
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-10-2017, 09:16   

bialyjayz napisał/a:
podczas jazdy na obrotach powyżej 3000obr/min ładowanie ładne nawet pod obciążeniem.
i tak ma być, olej kwestię - u mnie jest tak samo, mam ten sam akumulator od 7 lat i nic się nie dzieje...
w drugim rekinie zmieniłem akumulator po 8 latach tylko dlatego, że musiałem stary do renówki przerzucić... ładowanie dokładnie takie samo jak u ciebie
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 30-10-2017, 17:05   

Krzyzak napisał/a:
i tak ma być, olej kwestię - u mnie jest tak samo, mam ten sam akumulator od 7 lat i nic się nie dzieje...
w drugim rekinie zmieniłem akumulator po 8 latach tylko dlatego, że musiałem stary do renówki przerzucić... ładowanie dokładnie takie samo jak u ciebie

czyli ślicznie :)
na dniach podam krok po kroku jak wydostać alternator w czasie poniżej godziny,podobno niektórzy mają z tym problem, ten element mam opanowany do perfekcji :D
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-10-2017, 19:42   

E tam ja mam zawsze powyżej 13 v co bym nie włączył.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
arkadiuszW 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 10
Skąd: Bytom
Wysłany: 05-12-2017, 21:35   

Czy ktoś może potwierdzić bo na intercarsie piszą, że do galanta 2.5 podejdzie alternator z Hyundaia Lantra, Pony silnik 1.5, oraz mitsubishi Lancer, Colt 1.5. Czy ktoś coś wie na ten temat?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-12-2017, 08:31   

nie potwierdzę a wręcz zaprzeczę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.