Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Misiek Miśka - Początek zabawy - 4D56 + 03-72L, 3D,
Autor Wiadomość
servicemisiekyo 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Olkusz
  Wysłany: 05-11-2017, 02:16   [2.5 TD] Misiek Miśka - Początek zabawy - 4D56 + 03-72L, 3D,

Witam.
Jestem tu nowy i cieszę się, że mogę was powitać w tym moim 1szym poście.

Chce się przedstawić i mojego Miśka.

Łukasz (Misiek), Olkusz serwisant elektroniki, samouk mechanik i Miś: 8)

Wybór pad na Pajero II 1992r., 3d, 2,5TD (99Km) z automatem 03-72L, przekładka anglik, podniesiony, oponki kopia Simexa, wyciągarka Winch 1200lb, rama zdrowa, buda to kosmetyka.

Czemu kupiłem? Bo urzekła mnie jazda nim w terenie i wynegocjowana cena, mimo zastrzeżeń odnośnie działania automatu na asfalcie.

Poprzedni właściciel ledwo co go używał przez ostatnie 2 lata i wiadomo - nie dokładał.

I tutaj zaczynają się pytania do was, bo po im więcej czytam tym jestem... mniej wiem :)
1) W silniku olej czarny (już zlałem) - jaki nalać czy 10W40 czy 15W40 i dlaczego ten? Jakiś konkretny filtr czy obojętnie?
2) W skrzyni zgniła zieleń i tylko 3litry :( (nie czułem spalenizny i nie wiem jak długo jeździł) - jakiej marki polecacie oczywiście ATF IID?
Czy trzeba ściągać mise i coś czyścić wymieniać? Bo misa jest osadzona na białym silikonie, a korek wlewowy na brązowym.
Chciałbym to poprawić i na czym to osadzić?
2a)W terenie działał jak brzytwa, a na asfalcie jakby nie mógł się rozpędzić, tylko do 60. Może to byś wina kół czy raczej skrzynia?
3)Alternator nie ładuje, wyciągnięty (cały zachlapany olejem był) i idzie do regeneracji. Już wiem że nie szczotki - gdzie kupić części żeby nie natknąć się na słabej jakości elementy?
4) Wyciągnąłem alternator, nie demontując pompy wspomagania i odkręciłem pompę vacum (została przy silniku) - kapie z niej olej czy może z niej kapać czy jest uszkodzona?
5) Ogólnie od silnika jest cała skrzynia, aż do reduktora czarna od oleju (przez płyty ochronne nie widziałem tego stanu przy zakupie) - jak zdiagnozować skąd jest wyciek, czym to łatwo wyczyścić?
6)Prędkościomierz nie działa - jeszcze nie znalazłem czy to linka czy czujnik w tym roczniku i co się tam psuje.
7)Nie dział tylna nagrzewnica.Nie wiem od czego zacząć diagnozę, nie mogę jej wykręcić.

Jak się poprawi jazda na tej skrzyni, biorę się od razu za reduktor i mosty.
Chciałem zrobić foto-poradniki, ale od razu po łokcie ubrudzony, a żonka odmówiła pomocy :P .

Jeszcze raz witam wszystkich i z góry dziękuje za pomoc.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-11-2017, 19:23   

Witaj na forum :)
ad 1) chyba raczej 10W40 jest to półsyntetyk->> na takim mój Misiek z 1995 jeździ i jest OK
ad 2) kolor oleju powinien być raczej czerwony i do wyczyszczenia jest na 100% po zdjęciu miski filtr olejowy i wchodzi troszkę więcej oleju niż 3l, ile to mam sklerozę :oops:
ad 2a) a nie masz aby włączonego przycisku A/T Mode - co się wyświetla na desce ??
ad 5) do mycia są specjalne płyny do zakupu w większości sklepów i stacji benzynowych.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
servicemisiekyo 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Olkusz
Wysłany: 21-11-2017, 23:31   

1) Wlałem 15W40 Specol - jak na razie ok
2) Wymieniłem Mobil ATF220, ale z problemami:
- spuściłem olej odkręciłem misę i ją wyczyściłem (misa troszkę zabrudzona, wymienione magnesy na mocniejsze) skapywał z 2 dni.
- było troszkę opiłków na magnesach takie 2 jeżyli, a filtr siateczkowy wyglądał dobrze.
W drugą stronę miałem problem:
zacząłem napełniać korkiem wlewowym ale nie przyjmował zaczęło wypływać po 100ml.
Po konsultacji z kilkoma mechanikami postanowiłem wlać od strony miarki oleju, po 2 litrach zaczął wypluwać olej korkiem od napełniania.
Zgasiłem silnik zakręciłem korek wlewowy i sprawdziłem po jakimś czasie miarką (nic nie pokazała czyli za mało).
Zacząłem wlewać dalej i przy 6 litrach miałem nad stan - i nie schodzi.
Pochodził tak z godzinę i dalej to samo.
Po przejechaniu się na ulicy przez jakieś 10 minut wydawało mi się że jest lepiej, ale potem dalej to samo - w terenie wygląda że jest ok, a na asfalcie mocno przeciąga 3 i 4 bieg.

3) Alternator zrobiony koszt całkowitej regeneracji wyszedł mnie 160zł - ale nie podobają mi się giętkie rury od pompy vacum - są jakieś zamienniki?

5)Wyczyściłem szmatami i jest wyciek z pod wałka rozrządu od strony kabiny z pod takiej połówki koła połączonej z deklem.

6) Mam linkę i była wypięta od strony licznika, ale po wpięciu dalej nie działa. Muszę zajrzeć do reduktora.
 
 
wojnar85 
Nowy Forumowicz

Auto: Montero SR 3,5 V6 '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 12-12-2017, 20:24   

Odnosnie oleju w skrzyni biegów poczytaj tutaj https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1814&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=0dd834948499cf25872a83f348508224

W Mitsu trzeba uzywać ATF SPIII no i trzeba by spróbować dynamicznej wymiany oleju
 
 
galeo1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 29-12-2017, 22:07   

Hej!
Tylną nagrzewnicę można wyciągnąć w całości po odkręceniu (bądź zniszczeniu, w zależności od stanu) śrub mocujących. Na początku od środka pokrywa pod tylnym siedzeniem, linka, wentylator i cała reszta. Od spodu odłączyć węże gumowe i chyba też parę śrub - już nie pamiętam. Ale nie jest to takie straszne jak na początku wygląda. Pzdr!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.