 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] Misiek Miśka - Początek zabawy - 4D56 + 03-72L, 3D, |
Autor |
Wiadomość |
servicemisiekyo
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 3 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 05-11-2017, 02:16 [2.5 TD] Misiek Miśka - Początek zabawy - 4D56 + 03-72L, 3D,
|
|
|
Witam.
Jestem tu nowy i cieszę się, że mogę was powitać w tym moim 1szym poście.
Chce się przedstawić i mojego Miśka.
Łukasz (Misiek), Olkusz serwisant elektroniki, samouk mechanik i Miś:
Wybór pad na Pajero II 1992r., 3d, 2,5TD (99Km) z automatem 03-72L, przekładka anglik, podniesiony, oponki kopia Simexa, wyciągarka Winch 1200lb, rama zdrowa, buda to kosmetyka.
Czemu kupiłem? Bo urzekła mnie jazda nim w terenie i wynegocjowana cena, mimo zastrzeżeń odnośnie działania automatu na asfalcie.
Poprzedni właściciel ledwo co go używał przez ostatnie 2 lata i wiadomo - nie dokładał.
I tutaj zaczynają się pytania do was, bo po im więcej czytam tym jestem... mniej wiem
1) W silniku olej czarny (już zlałem) - jaki nalać czy 10W40 czy 15W40 i dlaczego ten? Jakiś konkretny filtr czy obojętnie?
2) W skrzyni zgniła zieleń i tylko 3litry (nie czułem spalenizny i nie wiem jak długo jeździł) - jakiej marki polecacie oczywiście ATF IID?
Czy trzeba ściągać mise i coś czyścić wymieniać? Bo misa jest osadzona na białym silikonie, a korek wlewowy na brązowym.
Chciałbym to poprawić i na czym to osadzić?
2a)W terenie działał jak brzytwa, a na asfalcie jakby nie mógł się rozpędzić, tylko do 60. Może to byś wina kół czy raczej skrzynia?
3)Alternator nie ładuje, wyciągnięty (cały zachlapany olejem był) i idzie do regeneracji. Już wiem że nie szczotki - gdzie kupić części żeby nie natknąć się na słabej jakości elementy?
4) Wyciągnąłem alternator, nie demontując pompy wspomagania i odkręciłem pompę vacum (została przy silniku) - kapie z niej olej czy może z niej kapać czy jest uszkodzona?
5) Ogólnie od silnika jest cała skrzynia, aż do reduktora czarna od oleju (przez płyty ochronne nie widziałem tego stanu przy zakupie) - jak zdiagnozować skąd jest wyciek, czym to łatwo wyczyścić?
6)Prędkościomierz nie działa - jeszcze nie znalazłem czy to linka czy czujnik w tym roczniku i co się tam psuje.
7)Nie dział tylna nagrzewnica.Nie wiem od czego zacząć diagnozę, nie mogę jej wykręcić.
Jak się poprawi jazda na tej skrzyni, biorę się od razu za reduktor i mosty.
Chciałem zrobić foto-poradniki, ale od razu po łokcie ubrudzony, a żonka odmówiła pomocy .
Jeszcze raz witam wszystkich i z góry dziękuje za pomoc. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-11-2017, 19:23
|
|
|
Witaj na forum
ad 1) chyba raczej 10W40 jest to półsyntetyk->> na takim mój Misiek z 1995 jeździ i jest OK
ad 2) kolor oleju powinien być raczej czerwony i do wyczyszczenia jest na 100% po zdjęciu miski filtr olejowy i wchodzi troszkę więcej oleju niż 3l, ile to mam sklerozę
ad 2a) a nie masz aby włączonego przycisku A/T Mode - co się wyświetla na desce ??
ad 5) do mycia są specjalne płyny do zakupu w większości sklepów i stacji benzynowych. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
servicemisiekyo
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 3 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 21-11-2017, 23:31
|
|
|
1) Wlałem 15W40 Specol - jak na razie ok
2) Wymieniłem Mobil ATF220, ale z problemami:
- spuściłem olej odkręciłem misę i ją wyczyściłem (misa troszkę zabrudzona, wymienione magnesy na mocniejsze) skapywał z 2 dni.
- było troszkę opiłków na magnesach takie 2 jeżyli, a filtr siateczkowy wyglądał dobrze.
W drugą stronę miałem problem:
zacząłem napełniać korkiem wlewowym ale nie przyjmował zaczęło wypływać po 100ml.
Po konsultacji z kilkoma mechanikami postanowiłem wlać od strony miarki oleju, po 2 litrach zaczął wypluwać olej korkiem od napełniania.
Zgasiłem silnik zakręciłem korek wlewowy i sprawdziłem po jakimś czasie miarką (nic nie pokazała czyli za mało).
Zacząłem wlewać dalej i przy 6 litrach miałem nad stan - i nie schodzi.
Pochodził tak z godzinę i dalej to samo.
Po przejechaniu się na ulicy przez jakieś 10 minut wydawało mi się że jest lepiej, ale potem dalej to samo - w terenie wygląda że jest ok, a na asfalcie mocno przeciąga 3 i 4 bieg.
3) Alternator zrobiony koszt całkowitej regeneracji wyszedł mnie 160zł - ale nie podobają mi się giętkie rury od pompy vacum - są jakieś zamienniki?
5)Wyczyściłem szmatami i jest wyciek z pod wałka rozrządu od strony kabiny z pod takiej połówki koła połączonej z deklem.
6) Mam linkę i była wypięta od strony licznika, ale po wpięciu dalej nie działa. Muszę zajrzeć do reduktora. |
|
|
|
 |
wojnar85
Nowy Forumowicz
Auto: Montero SR 3,5 V6 '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 2 Skąd: Oświęcim
|
|
|
|
 |
galeo1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2,5TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-12-2017, 22:07
|
|
|
Hej!
Tylną nagrzewnicę można wyciągnąć w całości po odkręceniu (bądź zniszczeniu, w zależności od stanu) śrub mocujących. Na początku od środka pokrywa pod tylnym siedzeniem, linka, wentylator i cała reszta. Od spodu odłączyć węże gumowe i chyba też parę śrub - już nie pamiętam. Ale nie jest to takie straszne jak na początku wygląda. Pzdr! |
|
|
|
 |
|
|