 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 03-06-2007, 23:52 |
[CK1A 1.3] Hamulce......... |
Autor |
Wiadomość |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 21:03 [CK1A 1.3] Hamulce.........
|
|
|
Przyszedł czas na zajęcie sie układem hamulcowym jakoże od kupienia auta ( 9 miesięcy jeszcze sie tym nie zajmowałem-okres zimowy a hamulce działają dobrze )
Niedawno wymieniałem ukręconą szpilke i przy okazji obejrzałem jak wszystko wygląda......
Na początku :
1. Jakie klocki hamulcowe polecacie do tego auta - firma
2. Jakie tarcze - firma ( dodam ze sprawdziłem te co mam i mają 15,4 mm a w manualu przeczytałem ze powinny mieć wiecej )
3. Jak dobrać klocki do tarcz ta sama firma klocków i tarcz gwarantuje "dopasowanie"
4. Klocki hamulcowe od strony wewn są bardziej wytarte niż po stronie zewn. - co to może oznaczać???? nierówną prace układu??? tłoczek sie nie cofa???
5. Czy można gdzies dokupić zamieszczone na zdjęciu niżej gumki Czy to jest wymienialne
6. Czy przy okazji jest coś jeszcze na co zwrócić uwage-przetrzeć,przesmarować itd.... (Wiem ze polecany płyn hamulcowy to DOT3 lub DOT4 - na dniach podjadę i sprawdze ten co mam jakiej jest jakości.) |
Ostatnio zmieniony przez akbi 29-05-2007, 22:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-05-2007, 21:16
|
|
|
dm17 napisał/a: | 2. Jakie tarcze - firma ( dodam ze sprawdziłem te co mam i mają 15,4 mm a w manualu przeczytałem ze powinny mieć wiecej ) |
dm17 sprawdź grubość tarcz które są zamontowane , jeżeli nie są wyjechane to bardziej się opłaca przetoczyć (ale na autku , bez demontażu)niż kupić nowe.
dm17 napisał/a: | 5. Czy można gdzies dokupić zamieszczone na zdjęciu niżej gumki Czy to jest wymienialne |
Qrcze gdzieś się spotkałem z zestawem naprawczym ale nie pamiętam gdzie
Nie wiem czy nie Inter Cars
dm17 napisał/a: | 3. Jak dobrać klocki do tarcz ta sama firma klocków i tarcz gwarantuje "dopasowanie"
|
Dobrze jest , ale nie muszą być tej samej firmy , ja używam ATE ale z tego co wiem Ferrodo też są dobre
Pozdrav |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 21:33
|
|
|
Cytat: | dm17 sprawdź grubość tarcz które są zamontowane , jeżeli nie są wyjechane to bardziej się opłaca przetoczyć (ale na autku , bez demontażu)niż kupić nowe.
|
Cytat: | dodam ze sprawdziłem te co mam i mają 15,4 mm |
Mają juz rowki, kanty i nie sądze ze coś efektywnego da sie z nimi zrobić.......... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-05-2007, 21:37
|
|
|
tarcze ATE, klocki Lucas - mam w Galancie, jest super
ta gumka sie zdejmuje i wymienia |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 21:45 Re: Hamulce.........
|
|
|
dm17 napisał/a: |
1. Jakie klocki hamulcowe polecacie do tego auta - firma
2. Jakie tarcze - firma ( dodam ze sprawdziłem te co mam i mają 15,4 mm a w manualu przeczytałem ze powinny mieć wiecej )
3. Jak dobrać klocki do tarcz ta sama firma klocków i tarcz gwarantuje "dopasowanie" |
Kupuj firmowe produkty, ostatnio też przerabiałem u siebie zmiane tarcz na nowe.
Nie kupuj nic z JC i 4max i innego badziewia sprzedawanego czesto też na allegro ! Jak już chcesz tanio to polskie MIKODA.
Jak chcesz dobre na dłuzej to conajmniej ATE lub TRW Lucas. (Ja sie skusiłem na TRW).
Brembo też są ok ale nie najniższa seria bo ta jest do bani.
Co do klocków to takie jakie Ci pasują tzn tez dobrej firmy żeby się nie przypalały.
Ferodo, ATE, Textar, TRW ... (nie koniecznie w tej kolejności)
Przez pierwsze 200km jazdy hamuj BARDZO delikatnie, żeby się ułozyły nowe tarcze i klocki ! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-05-2007, 21:48
|
|
|
w Colcie mam klocki Ferodo Premier - piszcza
juz ich nigdy nie kupie (nawet Kashiyama nie piszczala...) |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 22:47
|
|
|
Martwi mnie jeszcze "zardzewienie" tych części - czy wyczyścić tą całą rdzę Pomalować jak tak to co polecacie na malowanie tego typu części
Wyglądają jak na zdjęciu wyżej oraz.........................
Na ostatnim zdjęciu widać trochę tarcze i jak jest "wyjechana" |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-05-2007, 22:57
|
|
|
Tarcza minimum 16,4mm w CK1, a co do zacisku chcesz wyglądać jak dres? Z przodu czerwone zaciski z tyłu bębny? Ja też mam zardzewiałe, ale oskrobane z nalotu. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 23:08
|
|
|
Wichura- zwariowałeś poprostu chciałem to jakoś zabezpieczyć i sie pytam czy ma sens (ewentualnie myślałem o jakiejs czarnej farbie )
Ale jak nie trzeba to ładnie wyklepie i bedzie dobrze
Cytat: | Tarcza minimum 16,4mm |
No właśnie wiem a ja mam 15,4 , dlatego nie ma zmiłuj trzeba wymienić |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2007, 23:14
|
|
|
No tarcze masz zjechane ostro, co do klocków to ostatnio wymieniłem na Kashayama czy coś takiego i dla mnie jest ok, hamują równo i nic nie piszczy, do tego są tanie i podobno japońskie:) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-05-2007, 23:40
|
|
|
dm17 napisał/a: | Mają juz rowki, kanty i nie sądze ze coś efektywnego da sie z nimi zrobić.......... | dm17, tarcze masz w tragicznym stanie. Ja bałbym się na takich jeździć. Widać to na pierwszej fotce, którą zamieściłeś. Od wewnątrz cienka jak żyletka dm17 napisał/a: | Klocki hamulcowe od strony wewn są bardziej wytarte niż po stronie zewn. - co to może oznaczać???? nierówną prace układu??? tłoczek sie nie cofa??? | To całkiem normalne zużycie. We wszystkich autach jakie miałem okazję "serwisowac" tak wyglądało zużycie klocków. dm17 napisał/a: | Martwi mnie jeszcze "zardzewienie" tych części | U mnie wyglądały tak samo. wichura1 napisał/a: | a co do zacisku chcesz wyglądać jak dres? Z przodu czerwone zaciski z tyłu bębny? | Bez przesady kolego. Ja w ramach nazwijmy to "przesadnej dbałości o auto" wyczyściłem zaciski i bębny z rdzy przy użyciu szczotki drucianej na wiertarce oraz papieru ściernego i przy okazji pomalowałem to na żółto. Do czerwonego pasuje fajnie. Całość dobrze się komponuje i nie wygląda to napewno "dresiarsko". |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2007, 00:24
|
|
|
Cytat: | dm17, tarcze masz w tragicznym stanie. Ja bałbym się na takich jeździć. Widać to na pierwszej fotce, którą zamieściłeś. Od wewnątrz cienka jak żyletka |
Jak pisałem niecały rok temu kupiłem auto-hamowało dobrze, była zima wiec sie nie bawiłem-ale teraz chce to zrobić
Cytat: | To całkiem normalne zużycie. We wszystkich autach jakie miałem okazję "serwisowac" tak wyglądało zużycie klocków. |
I to mnie bardzo cieszy
Cytat: | U mnie wyglądały tak samo |
I to również cieszy...........
Cytat: | Bez przesady kolego. Ja w ramach nazwijmy to "przesadnej dbałości o auto" wyczyściłem zaciski i bębny z rdzy przy użyciu szczotki drucianej na wiertarce oraz papieru ściernego |
Dokładnie tak wyczyszcze i myśle ze to starczy-zreszta mozna zauwazyc na wielu autach ze po jakims czasie farba zaczyna wyglądać badziewiaście-mozliwe ze to zalezy od wykonania.
Wkleje fotki jak zrobie
Myśle ze najwiecej bede miał zabawy z szukaniem tych gumek |
|
|
|
 |
Optic
Mitsumaniak 00693/KMM :)

Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 149 Skąd: bardziej na południe
|
Wysłany: 07-05-2007, 12:48
|
|
|
I tu, tradycyjnie, pojawia sie moje pytanie:
tarcze okala metalowa oslona w ksztalcie litery C. Coz, u mnie przerdzewiala i pewnego popoludnia odpadla i zagrzechotala wewnatrz felgi. Zjechalem na pobocze, wydlubalem ja , wrzucilem do bagaznika i odjechalem. Potem o niej zapomnialem...
Oslona jak oslona - wiadomo do czego sluzy, ale uwazacie, ze konieczne jest zalozenie nowej?
PS: Swietnie widac ja na przedostatnim zdjeciu dm17.
PS2: A, pytam, bo mnie sie akurat druga obrywa. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Optic 07-05-2007, 16:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2007, 13:51
|
|
|
Optic,
tak, wypadałoby, jako tymczasowe rozwiązanie można
jeździć krótko bez osłony, ale radzę poszukać na jakimś
szrocie za grosze i zamontować żeby potem nie było niespodzianek.
dm17,
z tego co widzę w katalogu to masz ten sam
model tarcz przednich w Lancerze co ja w Carismie
średnica 236
grubość 18
śruby 4x100
tylko inne klocki, prawie o połowę tańsze |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2007, 14:18
|
|
|
Tarcze i wszystko zostało juz namierzone - znam ceny itd........................problem jest (jak słusznie przewidywałem) w owych gumkach zaznaczonych na zdjeciu w pierwszym wpisie. Obdzwoniłem dzis mase miejsc -- na koncu zadzwoniłem tez do Mitsubishi w Gdansku i pan wklepał wszystkie dane, numer nadwozie itd...........................i usłyszałem " przykro mi ale do tego modelu juz sie ich nie robi"
Wiec chyba będę musiał poprzestać na wymianie tarcz i klocków a reszta musi zostać tak jak jest........ |
|
|
|
 |
|
|