nie pali na jeden gar po wymianie świec |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-11-2017, 12:31
|
|
|
Chodzi o komputer silnika którego obwód zasilający zabezpiecza bezpiecznik który się przepala. przewody to określenie dość szeroki więc mogą to być i przewody zasilające odbiorniki napięciem 12V jak i również przewody wysokiego napięcia łączące cewki ze świecami. U Ciebie jest zwarcie do masy albo przed sterownikiem silnika albo w samym sterowniku albo po miedzy sterownikiem i zasilanymi przez niego odbiornikami i czujnikami albo w samych tych odbiornikach - czujnikach. Odpięcie sterownika pozwoli wykluczyć bądź potwierdzić zwarcie przed sterownikiem. Jak to nic nie da to odpinaj po kolei wszystko co zasila sterownik. |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 15-11-2017, 13:25
|
|
|
Gaz też jest jak widzę na zdjęciu... Może tam gdzieś coś jest nie halo. Zobacz dokładnie wszystkie przewody na silniku. Przekaźnik pod deską zasila większość podzespołów razem z wtryskiem na silniku, ale też i pompkę w zbiorniku. Zrzucił bym kanapę i spróbował odłączyć samą pompkę, żeby wykluczyć jedyne możliwe zwarcie, które może nastąpić z tyłu samochodu. |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 15-11-2017, 14:49
|
|
|
Odlaczalem komputer , zwarcia nie było , gdy podłączam sam komputer po odpięciu przekaźnika, też nie pali bezpiecznika, dopiero po podłączeniu przekaźnika bezpiecznik się pali , odrazu po przekręceniu stacyjki . Przekaźnik (relay) z czerwonym kablem w wiązce przełącznik
Dodam jak już wspomniałem wcześniej że jak zaparkowałem już auto po przejechaniu kilku km było prawie że siwo i śmierdziało w kabinie , z okolic radia , i tunel środkowy był ciepły aż |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2017, 15:43
|
|
|
plecho1 napisał/a: | odpinaj po kolei wszystko co zasila sterownik | znaczy odwrotnie - odepnij wszystko co jest zasilane z przekaźnika i sterownika (czyli też pompę paliwa) i po kolei podpinaj i zobacz czego włączenie spali bezpiecznik |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 15-11-2017, 18:41
|
|
|
Szukam schematu instalacji do 2.0 Benz i nie mogę znaleźć , ma może ktoś typowo pod ten silnik ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-11-2017, 19:13
|
|
|
W dziale download http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 15-11-2017, 22:15
|
|
|
Dzięki za pomoc, Galant odpala.... co dokładnie było nie jestem w stanie powiedzieć... Odłączyłem większość wtyczek pod maską do silnika. Do momentu odłączenia czujnika położenia wałka rozrządu co chwilę palił bezpiecznik. Dodam że na początku odłączyłem także pompę paliwa.... po odłączeniu czujnika położenia wałka nie spaliło bezpiecznika, podłączyłem czujnik położenia, nie spaliło, podłączyłem resztę, nie spaliło, i auto odpaliło. Więc według mnie coś nie tak było z czujnikiem położenia wałka rozrządu. A spalenizna - zapach pochodził z uniwersalnej centralki zamka na pilota którą przykleiłem blisko podłogi tunelu środkowego, który był gorący od spalanego paliwa w wydechu. Usterka usunięta, GALANT pali, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez KrissLca 15-11-2017, 23:51, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2017, 22:17
|
|
|
wstawiłem linka do działu Downloads stronę temu - czy czytasz nasze wypociny z uwagą? |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 15-11-2017, 22:19
|
|
|
czytałem z uwagą, jednak jak napisałem w tych schematach nie mogłem znaleźć schematu od ECU do silnika 2.0 , zlokalizowałem jedynie od silnika 2.4 gdzie kolory kabli w wiązce były inne. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-11-2017, 07:26
|
|
|
Pinout ECU znajduje sie w manualu głownym w pliku 13.pdf,
Pełna rozpiska poszczególnych obwodów to już encyklopedia pod hasłem Wiring Diagrams
Grunt, że samochó odpalił, kto wie co bylo przyczyna, może wilgoć w jakiejś kostce |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2017, 12:32
|
|
|
Ten czujnik wałka rozrządu bardzo często się w 2.0 kończy, więc zacznij szukać drugiego. Na forum raportowali, że zamienniki są nic nie warte.
Jak auto nie odpala na gorącym silniku albo odpala i gaśnie to będziesz wiedział, że czujnika trzeba szukać na wczoraj. |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 16-11-2017, 16:36
|
|
|
auto odpala na zimnym, na ciepłym podobnie. Ale wezmę pod uwagę wymianę tego czujnika. Dzięki za pomoc jeszcze raz. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2017, 21:09
|
|
|
KrissLca napisał/a: | Odłączyłem większość wtyczek pod maską do silnika. |
Krzyzak napisał/a: | Najczęściej przyczyna jest pod maską |
chciałoby się napisać - a nie mówiłem |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 16-11-2017, 22:51
|
|
|
Hehe 😁 dokładnie , ale czasami trzeba rozebrać pół auta żeby okazało się że przyczyną jest na wyciągnięcie ręki |
|
|
|
 |
|