 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E33A 2.0] Sprężanie |
Autor |
Wiadomość |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-05-2007, 17:07 [E33A 2.0] Sprężanie
|
|
|
Witajcie mam taki problem w Galu E33 silnik 2.0 8V przebieg 331 tyś.Więc zaczne od tego : robiłem remont silnika przy przebiegu 298 tyś jak go kupiłem , a kupiłem go z przegżanym silnikiem czyli uszczelka pod głowicą a co za tym idzie także pierścienie bo powiginały się jak" makaron" i także zrobiłem kompletnie głowice zawory, uszczelniacze prowadnice docieranie tzn. komplet pojeżdziłem jakieś 12 tyś i zaczeły się problemy z odpalaniem zaczeło go zalewać wiec sprawdziłem kompresje a tu padaka 1 cyl. 7,2 bar , 2 cyl. 8,4 bar , 3 cyl 9 bar , 4 cyl 8,5 bar { a norma jest w granicach 13 bar } . Więc głowica w góre i znowu zmieniłem pierścienie i zaczełem obserwować co się dzieje i jak to wszystko sie dociera i kontrolowałem kompresje co 1000 km i cały czas powoli rosła z przebiegiem aż doszła do stanu ok. 11,5 bar w miare równo na 4 cylindrach więc nie jest tak żle pomyślałem . Ale z czasem znowu zaczeły się probłemy z odpalaniem , i właśnie dzisiaj znowu zmierzyłem ciśnienie a tam jeszcze gorzej niż ostatnio czyli 1 cyl. 6,5 bar 2 cyl. 8,2 bar 3 cyl. 11 bar i 4 cyl. 8 bar. i sie załamałem już niewiem co może być przyczyną podejrzewam jeszcze że od tego przegrzania mogły sie porobić "jajowate" cylindry?. Czy ktoś z was ma jakies porady lub pomysł gdzie szukać objawów tego problemu , dodam że silnik był docierany bardzo spokojnie nie przekraczając 3 tyś obr/min |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 19:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 07-05-2007, 18:18
|
|
|
a skad czesci brales ?? i jakich firm ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-05-2007, 18:54 Spreżanie
|
|
|
Jesli chodzi o pierścienie to mam zaufany sklep tylko z częściami do Japońców pierścienie Amerykańskiej firmy Hastings bo z JC nie polecam a innych w ofercie jak narazie nie ma, a na orginał mnie nie stać nawet niewiem ile kosztuje ? Tak na marginesie jestem mechanikiem z zawodu i wiem co kupuje w tym sklepie i że lipy mi nie sprzedadzą. A głowice daje też sprawdzonej firmie która także lipy nie odstawia.
[ Dodano: 07-05-2007, 18:57 ]
dodam jeszcze że oleju to ani grama nie bierze od wymiany do wymiany pełny stan tylko te cholerne sprężanie co może być nie tak ???? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-05-2007, 20:06
|
|
|
a proba olejowa co dala? bo moze to nie pierscienie, ale wlasnie cos z glowica (jak zawory podparte, to tez ucieka kompresja)
i faktycznie - ponizej 8-9 atm. w tym silniku to juz smierc...
a pierscienie polecane byly Goetze, ponadto dobrze zauwazyles - trzeba bylo sprawdzic tuleje w cylindrach (gladz, jajowatosc)
a co do oleju - to przeciez od niego jest pierscien olejowy a nie te od kompresji |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-05-2007, 20:27 spreżanie
|
|
|
Próbe olejową robiłem i cisnienie wzrosło o 90% czyli pierścienie niestety
A jeśli chodzi o pierścienie firmy Goetze to szczerze powiem nie słyszałem i mam pytanie do Krzyżaka ile kosztują ? A z tymi gładziami to po tym przegrzaniu to gładzie były minimalnie porysowane po bokach , czyli tłoki lekko złapały, ale tego to nie ruszmałem chociarz mogłem papierem 2000 przeszlifować na mokro na oleju to mój błąd ! Ale co sadzisz pytanie do Krzyżaka czy wina jest po stronie gładzi i bez szlifu i nowych tłoków się nie obejdzie ? czekam na odp. dzieki |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2007, 20:40
|
|
|
bartekdeejay napisał/a: | to po tym przegrzaniu to gładzie były minimalnie porysowane po bokach |
Zalej go ceramizerem, w tym przypadku nawet dwoma, mysle ze ladnie by zalatwil sprawe jezeli chodzi o scianki cylindrow. Wiem, ze to 100PLN ale roboty duzo mniej. Jezeli pierscienie jeszcze zyja to nie bedziesz musial tam predko zagladac. Poczytaj tez moje przygody z tym srodkiem i zmiany kompresji po zastosowaniu http://www.mitsubishi-gra...?t=2762&start=0 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-05-2007, 20:55
|
|
|
czyli wskazuje to jednak na pierscienie...
odpowiadajac na pytania, to skoro sa wzery, to widze niestety szlif (chociaz naprawde cylindry w tych silnikach sa pancerne i nie wiem jak bedzie po ich lekkim rozhartowaniu) i nadwymiarowe pierscienie (nowych tlokow bym nie dawal) - tylko trzeba wszystko dokladnie pomierzyc
a pierscienie Goetze to koszt jakies 250 zl |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2007, 23:16
|
|
|
Jeśli po drugiej naprawie potrafiło dojść do 11,5 kompresji to raczej wielkich rys na cylindrach nie ma, ale dla porównania mój silnik, prawie taki sam, po tulejowaniu pod stare tłoki i 40tyś przejechanych na tym miał ponad 13 na wszystkich garach (muszę sprawdzić jak jest teraz, przejechane ponad dwa razy tyle ale osłabienia nie czuję).
Ciekawe jakie jest ogólne zużycie cylindrów i tłoków? Przy 300tyś przebiegu i używaniu dobrego oleju powinny być dobre, przy lichym oleju to już będzie blado.
Czy nowe pierścienie były wyższe niż nominały i czy przetaczano rowki w tłokach pod pieścienie? Jak wyglądały pierścienie z drugiego kompletu przy wymianie? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-05-2007, 18:37 sprężanie
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi , ale mam jeszcze pytanie czy może byc to wadą materiału z którego sa zrobieone pierscienie ? dodam jeszcze że takiej samej firmy pierścienie zakładałem do Nissana Praire 2.0 i niebyło z nim żadnych problemów i jeżdzi do dziś bez zarzutu i to na LPG ! a jeśli chodzi o rowki w tłokach to ich nie przetaczałem tylko wszystko zostało dobrze wyczyszczone i zostały załorzone nominalne pierścienie . Jak narazie to spróbuje zalać ceramizer tak jak Simones poleca i zobaczymy co pomorze oby coś dało
[ Dodano: 10-08-2007, 23:31 ]
Witajcie i wkońcu chodzi silniczek tak jak trzeba zrobiłem pełną kapitalkę razem ze szlifami motor chodzi idealnie a oto kilka fotek z tego http://www.fotosik.pl/moje_obrazki.php |
|
|
|
 |
|
|