  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[E33A 2.0] Sprężanie | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 07-05-2007, 16:07   [E33A 2.0] Sprężanie
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie mam taki problem w Galu E33 silnik 2.0 8V przebieg 331 tyś.Więc zaczne od tego : robiłem remont silnika przy przebiegu 298 tyś jak go kupiłem , a kupiłem go z przegżanym silnikiem czyli uszczelka pod głowicą a co za tym idzie także pierścienie bo powiginały się jak" makaron" i także zrobiłem kompletnie głowice zawory, uszczelniacze prowadnice docieranie tzn. komplet pojeżdziłem jakieś 12 tyś i zaczeły się problemy z odpalaniem zaczeło go zalewać wiec sprawdziłem kompresje a tu padaka 1 cyl. 7,2 bar , 2 cyl. 8,4 bar , 3 cyl 9 bar , 4 cyl 8,5 bar { a norma jest w granicach 13 bar } . Więc głowica w góre i znowu zmieniłem pierścienie i zaczełem obserwować co się dzieje i jak to wszystko sie dociera i kontrolowałem kompresje co 1000 km i cały czas powoli rosła z przebiegiem aż doszła do stanu ok. 11,5 bar w miare równo na 4 cylindrach więc nie jest  tak żle pomyślałem . Ale z czasem znowu zaczeły się probłemy z odpalaniem , i właśnie dzisiaj znowu zmierzyłem ciśnienie a tam jeszcze gorzej niż ostatnio     czyli 1 cyl. 6,5 bar 2 cyl. 8,2 bar 3 cyl. 11 bar i 4 cyl. 8 bar. i sie załamałem już niewiem co może być przyczyną podejrzewam jeszcze że od tego przegrzania mogły sie porobić "jajowate" cylindry?. Czy ktoś z was ma jakies porady lub pomysł gdzie szukać objawów tego problemu , dodam że silnik był docierany bardzo spokojnie nie przekraczając 3 tyś  obr/min | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 18:16, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Matejko  		  
		 
         Mitsumaniak Macho Paczo
  
  
                  Auto: IS220D 
                  Kraj/Country: Australia 
                  Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2007, 17:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a skad czesci brales ?? i jakich firm ?? | 
             
						
				_________________ Mateusz <Matejko>
 
Nissan Juke
 
Mazda 2
 
Lexus IS220D
 
Calish4nia
 
 
 
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 07-05-2007, 17:54   Spreżanie
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jesli chodzi o pierścienie to mam zaufany sklep tylko z częściami do Japońców pierścienie  Amerykańskiej firmy Hastings bo z JC nie polecam a innych w ofercie jak narazie nie ma, a na orginał mnie nie stać nawet niewiem ile kosztuje ? Tak na marginesie jestem mechanikiem z zawodu i wiem co kupuje w tym sklepie i że lipy mi nie sprzedadzą. A głowice daje też sprawdzonej firmie która także lipy nie odstawia. 
 
 
[ Dodano: 07-05-2007, 18:57 ]
 
dodam jeszcze że oleju to ani grama nie bierze od wymiany do wymiany pełny stan tylko te cholerne sprężanie co może być nie tak ????    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2007, 19:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a proba olejowa co dala? bo moze to nie pierscienie, ale wlasnie cos z glowica (jak zawory podparte, to tez ucieka kompresja)
 
i faktycznie - ponizej 8-9 atm. w tym silniku to juz smierc...
 
a pierscienie polecane byly Goetze, ponadto dobrze zauwazyles - trzeba bylo sprawdzic tuleje w cylindrach (gladz, jajowatosc)
 
 
a co do oleju - to przeciez od niego jest pierscien olejowy a nie te od kompresji | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 07-05-2007, 19:27   spreżanie
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Próbe olejową robiłem i cisnienie  wzrosło o 90% czyli pierścienie   niestety     
 
A jeśli chodzi o pierścienie firmy Goetze to szczerze powiem nie słyszałem i mam pytanie do Krzyżaka ile kosztują ? A z tymi gładziami to po tym przegrzaniu to gładzie były minimalnie porysowane po bokach , czyli tłoki lekko złapały,  ale tego to nie ruszmałem chociarz mogłem papierem 2000 przeszlifować na mokro na oleju to mój błąd ! Ale co sadzisz pytanie do Krzyżaka czy wina jest po stronie gładzi i bez szlifu i nowych tłoków się nie obejdzie ? czekam na odp. dzieki | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Simones [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2007, 19:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | bartekdeejay napisał/a: | 	 		  | to po tym przegrzaniu to gładzie były minimalnie porysowane po bokach | 	  
 
Zalej go ceramizerem, w tym przypadku nawet dwoma, mysle ze ladnie by zalatwil sprawe jezeli chodzi o scianki cylindrow. Wiem, ze to 100PLN ale roboty duzo mniej. Jezeli pierscienie jeszcze zyja to nie bedziesz musial tam predko zagladac. Poczytaj tez moje przygody z tym srodkiem i zmiany kompresji po zastosowaniu     http://www.mitsubishi-gra...?t=2762&start=0 | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2007, 19:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czyli wskazuje to jednak na pierscienie...
 
odpowiadajac na pytania, to skoro sa wzery, to widze niestety szlif (chociaz naprawde cylindry w tych silnikach sa pancerne i nie wiem jak bedzie po ich lekkim rozhartowaniu) i nadwymiarowe pierscienie (nowych tlokow bym nie dawal) - tylko trzeba wszystko dokladnie pomierzyc
 
a pierscienie Goetze to koszt jakies 250 zl | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 gondoljerzy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2007, 22:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli po drugiej naprawie potrafiło dojść do 11,5 kompresji to raczej wielkich rys na cylindrach nie ma, ale dla porównania mój silnik, prawie taki sam,  po tulejowaniu pod stare tłoki i 40tyś przejechanych na tym miał ponad 13 na wszystkich garach (muszę sprawdzić jak jest teraz, przejechane ponad dwa razy tyle ale osłabienia nie czuję). 
 
Ciekawe jakie jest ogólne zużycie cylindrów i tłoków? Przy 300tyś przebiegu i używaniu dobrego oleju powinny być dobre, przy lichym oleju to już będzie blado.
 
Czy nowe pierścienie były wyższe niż nominały i czy przetaczano rowki w tłokach pod pieścienie?  Jak wyglądały pierścienie z drugiego kompletu przy wymianie? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 08-05-2007, 17:37   sprężanie
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za odpowiedzi , ale mam jeszcze pytanie czy może byc to wadą materiału  z którego sa zrobieone pierscienie ? dodam jeszcze że takiej samej firmy pierścienie zakładałem do Nissana Praire 2.0 i niebyło z nim żadnych problemów i jeżdzi do dziś bez zarzutu i to na LPG ! a jeśli chodzi o rowki w tłokach to ich nie przetaczałem tylko wszystko zostało dobrze wyczyszczone i zostały załorzone nominalne pierścienie . Jak narazie to spróbuje zalać ceramizer tak jak Simones poleca i zobaczymy co pomorze oby coś dało     
 
 
[ Dodano: 10-08-2007, 23:31 ]
 
Witajcie i wkońcu chodzi silniczek  tak jak trzeba     zrobiłem pełną kapitalkę razem ze szlifami  motor chodzi idealnie     a oto kilka fotek z tego http://www.fotosik.pl/moje_obrazki.php | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |