Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Problem z dziwnym stukaniem.
Autor Wiadomość
Razorline 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Koluszki
  Wysłany: 30-09-2017, 18:39   [EA5A/W 2.5] Problem z dziwnym stukaniem.

Witam.
Niedługo po kupnie Galanta zwróciłem uwagę na stukot w silniku.
Stukot występuje tylko i wyłącznie przy schodzeniu z obrotów na ciepłym silniku. Jak trzymam na równych obrotach żadnych stuków nie słychać tylko przy schodzeniu w okolicach 2.000/3.000 obrotów.
Pod maską słychać jakby dźwięk pochodził z okolic kolektora.
Dodam że stukot minimalnie zmienia częstotliwość i obroty na których występuje gdy silnik chodzi na benzynie.

Stukot podobny do tego na filmiku: https://youtu.be/HeKd9FUeZj0

Miał ktoś podobny problem?
 
 
marcin13 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V6 24v 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 3
Skąd: Krzywda
Wysłany: 30-09-2017, 20:52   

Mialem podobny problem. Wina poluzowanego kola pasowego na wale.
 
 
bebob 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 70
Skąd: Strzelce Op.
Wysłany: 23-12-2017, 18:33   

Witam.Ja ruwnież zmagam się z takim rzężeniem po dopuszczeniu pedału gazu.Ostatni mechanik sugeruje chydropopychacze.Będę je wymieniał.Dam znać jak się poprawi.
 
 
Razorline 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Koluszki
Wysłany: 26-12-2017, 17:08   

U mnie wszelkie luzy na kole pasowym na wale i jakiekolwiek luzy w rolkach wykluczone, ponieważ wymieniłem rozrząd.
Ciekawią mnie te hydropopychacze. Znajomy też mówił że to może być przyczyną, jak wymienisz to napisz czy pomogło. :evil:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-12-2017, 21:40   

Razorline napisał/a:
U mnie wszelkie luzy na kole pasowym na wale i jakiekolwiek luzy w rolkach wykluczone, ponieważ wymieniłem rozrząd.
Czyli sam to koło ściągałeś, że masz taką pewność?
 
 
bebob 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 70
Skąd: Strzelce Op.
Wysłany: 27-12-2017, 00:07   

Okazało się że na lewej bo tylko tą głowice sprawdziłem popychacze po stronie wydechu te na krzywkach w kształcie litery y były uszkodzone tz. miały wrzery Ale trzymały ciśnienie , zato zawory trochę sklepane na styku z popychaczem.Teraz nie Wiem czy jest sens wymieniać te popychacze bez wymiany zaworów.
 
 
Razorline 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Koluszki
Wysłany: 27-12-2017, 12:35   

Krzyzak napisał/a:
Czyli sam to koło ściągałeś, że masz taką pewność?


Sam nie ściągałem ale kazałem sprawdzić - niby żadnych luzów nie stwierdzili.

bebob napisał/a:
Okazało się że na lewej bo tylko tą głowice sprawdziłem popychacze po stronie wydechu te na krzywkach w kształcie litery y były uszkodzone tz. miały wrzery Ale trzymały ciśnienie , zato zawory trochę sklepane na styku z popychaczem.Teraz nie Wiem czy jest sens wymieniać te popychacze bez wymiany zaworów.


Orientujesz się ile kosztuje taka wymiana ?
 
 
bebob 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 70
Skąd: Strzelce Op.
Wysłany: 27-12-2017, 14:18   

Pewnie spory do wymiany zaworów trzeba demontować głowice więc nowa uszczelka pod głowice , zawory,uszczelniacze zaworów i niewiadomo co z gniazdami zaworowymi.Do tego demontaż i montaż i nowe śróby głowicy.

[ Dodano: 06-01-2018, 16:26 ]
Po wymianie popychaczy bez większych zmian, były twarde ale po stronie wydechowych miały wrzery na styku z trzonkiem zaworu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-01-2018, 19:34   

Zmieniłeś 24 popychacze? czy tylko niektóre? Magistrale dostarczające olej zostały wyczyszczone?
 
 
bebob 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2017
Posty: 70
Skąd: Strzelce Op.
Wysłany: 07-01-2018, 00:26   

Tylko 6 na zaworach wydechowych.Magistrala czyszczona, była drożna.

[ Dodano: 07-01-2018, 00:46 ]
Zastanawia mnie czy przy wymianie rozrządu czegoś nie spartolili.Ale by rzęził też na zimnym , a rzęzi tylko jak się rozgrzeje.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-01-2018, 18:15   

Popychacze najczęściej mają to do siebie, że właśnie na zimnym bardziej je słychać. Stuki na ciepłym to najczęściej sworzeń tłoka - w tym silniku bardzo częsta usterka. U mnie w kombi trochę puka po rozgrzaniu, właśnie sworzeń tłoka jest winny. Ale przejechałem już prawie 100 tys km i nic się nie zmienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.