[EA5A/W 2.5] Problem z dziwnym stukaniem. |
Autor |
Wiadomość |
Razorline
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 30-09-2017, 18:39 [EA5A/W 2.5] Problem z dziwnym stukaniem.
|
|
|
Witam.
Niedługo po kupnie Galanta zwróciłem uwagę na stukot w silniku.
Stukot występuje tylko i wyłącznie przy schodzeniu z obrotów na ciepłym silniku. Jak trzymam na równych obrotach żadnych stuków nie słychać tylko przy schodzeniu w okolicach 2.000/3.000 obrotów.
Pod maską słychać jakby dźwięk pochodził z okolic kolektora.
Dodam że stukot minimalnie zmienia częstotliwość i obroty na których występuje gdy silnik chodzi na benzynie.
Stukot podobny do tego na filmiku: https://youtu.be/HeKd9FUeZj0
Miał ktoś podobny problem? |
|
|
|
 |
marcin13
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V6 24v 99'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 3 Skąd: Krzywda
|
Wysłany: 30-09-2017, 20:52
|
|
|
Mialem podobny problem. Wina poluzowanego kola pasowego na wale. |
|
|
|
 |
bebob
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 70 Skąd: Strzelce Op.
|
Wysłany: 23-12-2017, 18:33
|
|
|
Witam.Ja ruwnież zmagam się z takim rzężeniem po dopuszczeniu pedału gazu.Ostatni mechanik sugeruje chydropopychacze.Będę je wymieniał.Dam znać jak się poprawi. |
|
|
|
 |
Razorline
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 26-12-2017, 17:08
|
|
|
U mnie wszelkie luzy na kole pasowym na wale i jakiekolwiek luzy w rolkach wykluczone, ponieważ wymieniłem rozrząd.
Ciekawią mnie te hydropopychacze. Znajomy też mówił że to może być przyczyną, jak wymienisz to napisz czy pomogło. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-12-2017, 21:40
|
|
|
Razorline napisał/a: | U mnie wszelkie luzy na kole pasowym na wale i jakiekolwiek luzy w rolkach wykluczone, ponieważ wymieniłem rozrząd. | Czyli sam to koło ściągałeś, że masz taką pewność? |
|
|
|
 |
bebob
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 70 Skąd: Strzelce Op.
|
Wysłany: 27-12-2017, 00:07
|
|
|
Okazało się że na lewej bo tylko tą głowice sprawdziłem popychacze po stronie wydechu te na krzywkach w kształcie litery y były uszkodzone tz. miały wrzery Ale trzymały ciśnienie , zato zawory trochę sklepane na styku z popychaczem.Teraz nie Wiem czy jest sens wymieniać te popychacze bez wymiany zaworów. |
|
|
|
 |
Razorline
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 27-12-2017, 12:35
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Czyli sam to koło ściągałeś, że masz taką pewność? |
Sam nie ściągałem ale kazałem sprawdzić - niby żadnych luzów nie stwierdzili.
bebob napisał/a: | Okazało się że na lewej bo tylko tą głowice sprawdziłem popychacze po stronie wydechu te na krzywkach w kształcie litery y były uszkodzone tz. miały wrzery Ale trzymały ciśnienie , zato zawory trochę sklepane na styku z popychaczem.Teraz nie Wiem czy jest sens wymieniać te popychacze bez wymiany zaworów. |
Orientujesz się ile kosztuje taka wymiana ? |
|
|
|
 |
bebob
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 70 Skąd: Strzelce Op.
|
Wysłany: 27-12-2017, 14:18
|
|
|
Pewnie spory do wymiany zaworów trzeba demontować głowice więc nowa uszczelka pod głowice , zawory,uszczelniacze zaworów i niewiadomo co z gniazdami zaworowymi.Do tego demontaż i montaż i nowe śróby głowicy.
[ Dodano: 06-01-2018, 16:26 ]
Po wymianie popychaczy bez większych zmian, były twarde ale po stronie wydechowych miały wrzery na styku z trzonkiem zaworu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-01-2018, 19:34
|
|
|
Zmieniłeś 24 popychacze? czy tylko niektóre? Magistrale dostarczające olej zostały wyczyszczone? |
|
|
|
 |
bebob
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 70 Skąd: Strzelce Op.
|
Wysłany: 07-01-2018, 00:26
|
|
|
Tylko 6 na zaworach wydechowych.Magistrala czyszczona, była drożna.
[ Dodano: 07-01-2018, 00:46 ]
Zastanawia mnie czy przy wymianie rozrządu czegoś nie spartolili.Ale by rzęził też na zimnym , a rzęzi tylko jak się rozgrzeje. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-01-2018, 18:15
|
|
|
Popychacze najczęściej mają to do siebie, że właśnie na zimnym bardziej je słychać. Stuki na ciepłym to najczęściej sworzeń tłoka - w tym silniku bardzo częsta usterka. U mnie w kombi trochę puka po rozgrzaniu, właśnie sworzeń tłoka jest winny. Ale przejechałem już prawie 100 tys km i nic się nie zmienia. |
|
|
|
 |
|