Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 90' Problem
Autor Wiadomość
lukas12125 
Forumowicz
Szczytek

Auto: Galant '90 1.8 90kw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-01-2018, 21:35   Galant 90' Problem

Witam, kompletnie jestem bezradny...
Po wymianie od komputera po silnik krokowy, już nie mam pojęcia co może być przyczyną.
Kolejny problem doszedł po pęknięciu paska wielorowkowego. Po sytuacji nie miałem gdzie się zatrzymać i zjechałem po około 200m ale silnik zaczął być coraz słabszy, aż w końcu mocy wgl nie miał. Zostawiłem na noc pod marketem i następnego dnia wymieniłem pasek, ale miał problemy z odpaleniem. Myślałem że się zapowietrzył czy coś, ale po dojechaniu pod blok ok 2-3km mocy zero. Gdy wieczorem poszedłem podłubać i sprawdzić co mu dolega, odpaliłem i trzymając gaz do dechy, obroty skoczyły max 1100-1200 ale po jakimś czasie pod 2 tys, ale kolektor wtedy rozgrzał się do czerwoności, zgasiłem i nie mam pomysłów.

Złom czy opłaca się robić? Może ktoś chętny na miśka? Full elektryka
_________________
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-01-2018, 22:06   

Mozliwe że rozrząd przeskoczył, objawy wskazuja na przestawiony zapłon, a jedno z drugim ma wiele wspólnego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-01-2018, 23:03   

Mam takie auto od lat i pomimo tego a na podstawie twojego opisu, nie jestem w stanie zrozumieć co się stało.
Jest to naprawdę silnika bardzo odporny na różne usterki, więc coś musiało się stać poważnego.
Właśnie w swoim rozmontowałem silnik na części pierwsze i pomimo dużego przebiegu widzę, że większość podzespołów jest w nominalnym wymiarze.
Przede wszystkim takie rozgrzanie kolektora możliwe jest z powodu braku spalania w sensie, że paliwo spala się dopiero w kolektorze zamiast w cylindrze.
Co konkretnie wymieniłeś, bo silniczek krokowy takich objawów nie daje. Druga kwestia - na pewno masz dobry komputer zamontowany? Czy świeci się lub świeciła lampka CE.
Jaki pasek się zerwa? - od alternatora? i przejechałeś 200km? - to dobry wynik a efekt słabnięcia może być spowodowany dwiema sprawami. Pierwsza - którą podejrzewam - to fakt, że pompa wody a więc chłodzenie silnika jest napędzana tym paskiem (wraz z alternatorem). Więc na 99% przegrzałeś silnik i tłoki się zapiekły, stąd trudny rozruch i brak mocy. Drugie to że brak ładowania = korzystanie z akumulatora. Po 200km pewnie był już mocno rozładowany i wtedy ECU odłącza po kolei elementy jak radio, nawiew i światła a na koniec daje zapłon tylko na 2 cylindry w celu oszczędzania prądu.
Lecz skoro następnego dnia aku kręcił to stawiam, że jeszcze było trochę w tym aku i wersja z zatarciem silnika będzie poprawniejsza.
U siebie też zmieniam pierścienie czy wałek rozrządu i ceny nie są jakieś porażające. Nowy wałek rozrządu to ok. 100$, pierścienie japońskie kupiłem za 100zł. Trzeba tylko szukać okazji i mieć czym jeździć na zapas.
Gdybyś chciał się jednak auta pozbyć w cenie złomu to daj znać, chętnie wrzucę do siebie tę elektrykę czy inne elementy, które mam zużyte (np. fotel kierowcy zaczyna się sypać od spodu).
 
 
lukas12125 
Forumowicz
Szczytek

Auto: Galant '90 1.8 90kw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-01-2018, 01:07   

Krzyzak napisał/a:
Mam takie auto od lat i pomimo tego a na podstawie twojego opisu, nie jestem w stanie zrozumieć co się stało.
Jest to naprawdę silnika bardzo odporny na różne usterki, więc coś musiało się stać poważnego.
Właśnie w swoim rozmontowałem silnik na części pierwsze i pomimo dużego przebiegu widzę, że większość podzespołów jest w nominalnym wymiarze.
Przede wszystkim takie rozgrzanie kolektora możliwe jest z powodu braku spalania w sensie, że paliwo spala się dopiero w kolektorze zamiast w cylindrze.
Co konkretnie wymieniłeś, bo silniczek krokowy takich objawów nie daje. Druga kwestia - na pewno masz dobry komputer zamontowany? Czy świeci się lub świeciła lampka CE.
Jaki pasek się zerwa? - od alternatora? i przejechałeś 200km? - to dobry wynik a efekt słabnięcia może być spowodowany dwiema sprawami. Pierwsza - którą podejrzewam - to fakt, że pompa wody a więc chłodzenie silnika jest napędzana tym paskiem (wraz z alternatorem). Więc na 99% przegrzałeś silnik i tłoki się zapiekły, stąd trudny rozruch i brak mocy. Drugie to że brak ładowania = korzystanie z akumulatora. Po 200km pewnie był już mocno rozładowany i wtedy ECU odłącza po kolei elementy jak radio, nawiew i światła a na koniec daje zapłon tylko na 2 cylindry w celu oszczędzania prądu.
Lecz skoro następnego dnia aku kręcił to stawiam, że jeszcze było trochę w tym aku i wersja z zatarciem silnika będzie poprawniejsza.
U siebie też zmieniam pierścienie czy wałek rozrządu i ceny nie są jakieś porażające. Nowy wałek rozrządu to ok. 100$, pierścienie japońskie kupiłem za 100zł. Trzeba tylko szukać okazji i mieć czym jeździć na zapas.
Gdybyś chciał się jednak auta pozbyć w cenie złomu to daj znać, chętnie wrzucę do siebie tę elektrykę czy inne elementy, które mam zużyte (np. fotel kierowcy zaczyna się sypać od spodu).





Skąd wziąłeś 200 km? 200 Metrów!
1.Skoro komputer siedział, i na nim jeździłem to raczej dobry
2.Silnik krokowy wymieniałem już dawno tylko tak wspomniałem że wymieniałem



Samochód w cenie złomu nie oddam, wolałbym na części jak już coś. 8)

[ Dodano: 11-01-2018, 01:08 ]
robertdg napisał/a:
Mozliwe że rozrząd przeskoczył, objawy wskazuja na przestawiony zapłon, a jedno z drugim ma wiele wspólnego


Właśnie też takie info uzyskiwałem... A jaki koszt naprawy mniej więcej moze kosztować, aby mnie nie oszukali
_________________
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-01-2018, 08:07   

Jezeli sie w glowicy nic nie uszkodziło, to kwestia zmiany paska z rolka - nie wiem ile te fanty kosztuja, celuje ze moze w 400-500zł za czesci z robocizna mozna sie zmiescic
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lukas12125 
Forumowicz
Szczytek

Auto: Galant '90 1.8 90kw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-06-2018, 21:18   

Faktycznie był przestawiony rozrząd, mechanik powiedział że wszystko zdrowe tylko pasek do wymiany, ale pojawiły się dodatkowe problemy, nie wytwarzał ciśnienia odpowiedniego, i silnik pracuje słabo, czy możliwe że poszło coś w ECU?
_________________
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-06-2018, 22:08   

Skoro ciśnienei sprezania nieprawidłowe to raczej uszkodzona mechanika silnika, zawory, pierscienie, trzeba rozebrac silnik i zweryfikowac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20981
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-06-2018, 22:26   

U mnie jak przeskoczył pasek to skończyło się na frezowaniu gniazd zaworów bo się szczelnie nie domykały.
Tak czy siak czapka do zdjęcia i sprawdzenia u fachowca :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
lukas12125 
Forumowicz
Szczytek

Auto: Galant '90 1.8 90kw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-06-2018, 03:27   

Ale koledzy, na starym kompie normalnie chodzi tylko ssania nie ma, i trzeba go rozbujać, a na tym ostatnim kompie nie ma ssania, ani nie wytwarza ciśnienia.
_________________
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-06-2018, 09:59   

komputer nie ma nic do cisnienia sprezania, to calkowicie odrebny temat
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.