 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Galant 90' Problem |
Autor |
Wiadomość |
lukas12125
Forumowicz Szczytek
Auto: Galant '90 1.8 90kw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-01-2018, 21:35 Galant 90' Problem
|
|
|
Witam, kompletnie jestem bezradny...
Po wymianie od komputera po silnik krokowy, już nie mam pojęcia co może być przyczyną.
Kolejny problem doszedł po pęknięciu paska wielorowkowego. Po sytuacji nie miałem gdzie się zatrzymać i zjechałem po około 200m ale silnik zaczął być coraz słabszy, aż w końcu mocy wgl nie miał. Zostawiłem na noc pod marketem i następnego dnia wymieniłem pasek, ale miał problemy z odpaleniem. Myślałem że się zapowietrzył czy coś, ale po dojechaniu pod blok ok 2-3km mocy zero. Gdy wieczorem poszedłem podłubać i sprawdzić co mu dolega, odpaliłem i trzymając gaz do dechy, obroty skoczyły max 1100-1200 ale po jakimś czasie pod 2 tys, ale kolektor wtedy rozgrzał się do czerwoności, zgasiłem i nie mam pomysłów.
Złom czy opłaca się robić? Może ktoś chętny na miśka? Full elektryka |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-01-2018, 22:06
|
|
|
Mozliwe że rozrząd przeskoczył, objawy wskazuja na przestawiony zapłon, a jedno z drugim ma wiele wspólnego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-01-2018, 23:03
|
|
|
Mam takie auto od lat i pomimo tego a na podstawie twojego opisu, nie jestem w stanie zrozumieć co się stało.
Jest to naprawdę silnika bardzo odporny na różne usterki, więc coś musiało się stać poważnego.
Właśnie w swoim rozmontowałem silnik na części pierwsze i pomimo dużego przebiegu widzę, że większość podzespołów jest w nominalnym wymiarze.
Przede wszystkim takie rozgrzanie kolektora możliwe jest z powodu braku spalania w sensie, że paliwo spala się dopiero w kolektorze zamiast w cylindrze.
Co konkretnie wymieniłeś, bo silniczek krokowy takich objawów nie daje. Druga kwestia - na pewno masz dobry komputer zamontowany? Czy świeci się lub świeciła lampka CE.
Jaki pasek się zerwa? - od alternatora? i przejechałeś 200km? - to dobry wynik a efekt słabnięcia może być spowodowany dwiema sprawami. Pierwsza - którą podejrzewam - to fakt, że pompa wody a więc chłodzenie silnika jest napędzana tym paskiem (wraz z alternatorem). Więc na 99% przegrzałeś silnik i tłoki się zapiekły, stąd trudny rozruch i brak mocy. Drugie to że brak ładowania = korzystanie z akumulatora. Po 200km pewnie był już mocno rozładowany i wtedy ECU odłącza po kolei elementy jak radio, nawiew i światła a na koniec daje zapłon tylko na 2 cylindry w celu oszczędzania prądu.
Lecz skoro następnego dnia aku kręcił to stawiam, że jeszcze było trochę w tym aku i wersja z zatarciem silnika będzie poprawniejsza.
U siebie też zmieniam pierścienie czy wałek rozrządu i ceny nie są jakieś porażające. Nowy wałek rozrządu to ok. 100$, pierścienie japońskie kupiłem za 100zł. Trzeba tylko szukać okazji i mieć czym jeździć na zapas.
Gdybyś chciał się jednak auta pozbyć w cenie złomu to daj znać, chętnie wrzucę do siebie tę elektrykę czy inne elementy, które mam zużyte (np. fotel kierowcy zaczyna się sypać od spodu). |
|
|
|
 |
lukas12125
Forumowicz Szczytek
Auto: Galant '90 1.8 90kw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-01-2018, 01:07
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Mam takie auto od lat i pomimo tego a na podstawie twojego opisu, nie jestem w stanie zrozumieć co się stało.
Jest to naprawdę silnika bardzo odporny na różne usterki, więc coś musiało się stać poważnego.
Właśnie w swoim rozmontowałem silnik na części pierwsze i pomimo dużego przebiegu widzę, że większość podzespołów jest w nominalnym wymiarze.
Przede wszystkim takie rozgrzanie kolektora możliwe jest z powodu braku spalania w sensie, że paliwo spala się dopiero w kolektorze zamiast w cylindrze.
Co konkretnie wymieniłeś, bo silniczek krokowy takich objawów nie daje. Druga kwestia - na pewno masz dobry komputer zamontowany? Czy świeci się lub świeciła lampka CE.
Jaki pasek się zerwa? - od alternatora? i przejechałeś 200km? - to dobry wynik a efekt słabnięcia może być spowodowany dwiema sprawami. Pierwsza - którą podejrzewam - to fakt, że pompa wody a więc chłodzenie silnika jest napędzana tym paskiem (wraz z alternatorem). Więc na 99% przegrzałeś silnik i tłoki się zapiekły, stąd trudny rozruch i brak mocy. Drugie to że brak ładowania = korzystanie z akumulatora. Po 200km pewnie był już mocno rozładowany i wtedy ECU odłącza po kolei elementy jak radio, nawiew i światła a na koniec daje zapłon tylko na 2 cylindry w celu oszczędzania prądu.
Lecz skoro następnego dnia aku kręcił to stawiam, że jeszcze było trochę w tym aku i wersja z zatarciem silnika będzie poprawniejsza.
U siebie też zmieniam pierścienie czy wałek rozrządu i ceny nie są jakieś porażające. Nowy wałek rozrządu to ok. 100$, pierścienie japońskie kupiłem za 100zł. Trzeba tylko szukać okazji i mieć czym jeździć na zapas.
Gdybyś chciał się jednak auta pozbyć w cenie złomu to daj znać, chętnie wrzucę do siebie tę elektrykę czy inne elementy, które mam zużyte (np. fotel kierowcy zaczyna się sypać od spodu). |
Skąd wziąłeś 200 km? 200 Metrów!
1.Skoro komputer siedział, i na nim jeździłem to raczej dobry
2.Silnik krokowy wymieniałem już dawno tylko tak wspomniałem że wymieniałem
Samochód w cenie złomu nie oddam, wolałbym na części jak już coś.
[ Dodano: 11-01-2018, 01:08 ]
robertdg napisał/a: | Mozliwe że rozrząd przeskoczył, objawy wskazuja na przestawiony zapłon, a jedno z drugim ma wiele wspólnego |
Właśnie też takie info uzyskiwałem... A jaki koszt naprawy mniej więcej moze kosztować, aby mnie nie oszukali |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-01-2018, 08:07
|
|
|
Jezeli sie w glowicy nic nie uszkodziło, to kwestia zmiany paska z rolka - nie wiem ile te fanty kosztuja, celuje ze moze w 400-500zł za czesci z robocizna mozna sie zmiescic |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lukas12125
Forumowicz Szczytek
Auto: Galant '90 1.8 90kw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-06-2018, 21:18
|
|
|
Faktycznie był przestawiony rozrząd, mechanik powiedział że wszystko zdrowe tylko pasek do wymiany, ale pojawiły się dodatkowe problemy, nie wytwarzał ciśnienia odpowiedniego, i silnik pracuje słabo, czy możliwe że poszło coś w ECU? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-06-2018, 22:08
|
|
|
Skoro ciśnienei sprezania nieprawidłowe to raczej uszkodzona mechanika silnika, zawory, pierscienie, trzeba rozebrac silnik i zweryfikowac |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-06-2018, 22:26
|
|
|
U mnie jak przeskoczył pasek to skończyło się na frezowaniu gniazd zaworów bo się szczelnie nie domykały.
Tak czy siak czapka do zdjęcia i sprawdzenia u fachowca . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
lukas12125
Forumowicz Szczytek
Auto: Galant '90 1.8 90kw
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-06-2018, 03:27
|
|
|
Ale koledzy, na starym kompie normalnie chodzi tylko ssania nie ma, i trzeba go rozbujać, a na tym ostatnim kompie nie ma ssania, ani nie wytwarza ciśnienia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-06-2018, 09:59
|
|
|
komputer nie ma nic do cisnienia sprezania, to calkowicie odrebny temat |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|