Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Śruba regulacji obrotów, czujnik przepustnicy Galant 2.0
Autor Wiadomość
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-01-2018, 11:15   Śruba regulacji obrotów, czujnik przepustnicy Galant 2.0

Witam

Przy przepustnicy jest śruba (nie ta przy lince gazu). Jest to chyba śruba od regulacji obrotów biegu jałowego. Jak ją prawidłowo ustawić? Czy jest jakaś zasada typu: wkręcamy maksymalnie i wykręcamy "x" obrotów? W jakim przedziale powinny być obroty na rozgrzanym nie obciążonym silniku?

Jak ustawić czujnik przepustnicy?

Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-01-2018, 18:46   

tcr napisał/a:
Jak ją prawidłowo ustawić?
za pomocą komputera serwisowego ustawić na komputerze wtrysku tryb serwisowy i ustawić obroty kręcąc tą śrubką
 
 
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-01-2018, 08:19   

Dzięki

Czyli tylko serwis?

A może w jakiś inny sposób da się?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-01-2018, 16:13   

Tylko orientacyjnie - kręcąc tą śrubką. W sensie wkręcasz = obroty spadają, wykręcasz = rosną.
Ale podczas jazdy już mogą być inne.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-01-2018, 22:24   

Krzyzak napisał/a:
wkręcasz = obroty spadają, wykręcasz = rosną.
Tak jak pisze Krzyzak, to coś da tylko na chwilę. Po krótkim czasie i tak obroty wrócą na swoje miejsce sprzed kręcenia śrubką. Sprawdzone wielokrotnie.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11140
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-01-2018, 22:34   

Tak się już kiedyś zastanawiałem,jak by odpiąć silnik krokowy,i wtedy ustawić obroty śrubą?
_________________

 
 
 
tcr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 20
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-01-2018, 09:59   

no i jeszcze kwestia wychylenia klapki przepustnicy? Czytałem tu na forum że w Carisma, gdy śrubka się oprze to jeszcze 1 i 1/4 obrotu. U siebie miałem tak że, jak ręcznie ruszam to przy maksymalnym zamknięciu delikatnie się przycinało, musiałem trochę wkręcił by normalnie chodziło. Zastanawiam się jeszcze czy w każdej przepustnicy w tym silniku, czyli 2.0 136km, ta śrubka od obrotów będzie ustawiona tak samo, bo jeżeli tak to można by było sprawdzić w innym silniku na ile jest wkręcona. Ja po wkręceniu na maksa wykręciłem o około 1.5 obrotu.

Zawsze można jechać do ASO i zapłacić (śrubkę wykręcą np 2 obroty, klapkę przepustnicy ustawią np na 1 obrót, odłączą akumulator, potem podłączą silnik popracuje z 10 min i po sprawie), nie chodzi to o to że ktoś skasuje na parę min roboty, ale ja bym wolał nie wywalać 100 lub więcej skoro mógłbym to zrobić na parkingu.

Kwestia z odpiętym silnikiem krokowym może być ciekawa, ale bez potwierdzenia że tak się da wolałbym nie ruszać.

A może by mógł ktoś z was sprawdzić a ile jest wkręcona ta śrubka od obrotów? Tylko nie chciałbym by ktoś sobie rozregulował.

Po wstawieniu drugiej przepustnicy nic raczej nie kręcimy więc wychodzę z założenia że śrubki ustawione są tak samo w każdym z tych samochodów.

Dzięki za zainteresowanie tematem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.