 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Śruba regulacji obrotów, czujnik przepustnicy Galant 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
tcr
Nowy Forumowicz
Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-01-2018, 11:15 Śruba regulacji obrotów, czujnik przepustnicy Galant 2.0
|
|
|
Witam
Przy przepustnicy jest śruba (nie ta przy lince gazu). Jest to chyba śruba od regulacji obrotów biegu jałowego. Jak ją prawidłowo ustawić? Czy jest jakaś zasada typu: wkręcamy maksymalnie i wykręcamy "x" obrotów? W jakim przedziale powinny być obroty na rozgrzanym nie obciążonym silniku?
Jak ustawić czujnik przepustnicy?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-01-2018, 18:46
|
|
|
tcr napisał/a: | Jak ją prawidłowo ustawić? | za pomocą komputera serwisowego ustawić na komputerze wtrysku tryb serwisowy i ustawić obroty kręcąc tą śrubką |
|
|
|
 |
tcr
Nowy Forumowicz
Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14-01-2018, 08:19
|
|
|
Dzięki
Czyli tylko serwis?
A może w jakiś inny sposób da się? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-01-2018, 16:13
|
|
|
Tylko orientacyjnie - kręcąc tą śrubką. W sensie wkręcasz = obroty spadają, wykręcasz = rosną.
Ale podczas jazdy już mogą być inne. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-01-2018, 22:24
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | wkręcasz = obroty spadają, wykręcasz = rosną. | Tak jak pisze Krzyzak, to coś da tylko na chwilę. Po krótkim czasie i tak obroty wrócą na swoje miejsce sprzed kręcenia śrubką. Sprawdzone wielokrotnie. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11140 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-01-2018, 22:34
|
|
|
Tak się już kiedyś zastanawiałem,jak by odpiąć silnik krokowy,i wtedy ustawić obroty śrubą? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tcr
Nowy Forumowicz
Auto: Mistubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-01-2018, 09:59
|
|
|
no i jeszcze kwestia wychylenia klapki przepustnicy? Czytałem tu na forum że w Carisma, gdy śrubka się oprze to jeszcze 1 i 1/4 obrotu. U siebie miałem tak że, jak ręcznie ruszam to przy maksymalnym zamknięciu delikatnie się przycinało, musiałem trochę wkręcił by normalnie chodziło. Zastanawiam się jeszcze czy w każdej przepustnicy w tym silniku, czyli 2.0 136km, ta śrubka od obrotów będzie ustawiona tak samo, bo jeżeli tak to można by było sprawdzić w innym silniku na ile jest wkręcona. Ja po wkręceniu na maksa wykręciłem o około 1.5 obrotu.
Zawsze można jechać do ASO i zapłacić (śrubkę wykręcą np 2 obroty, klapkę przepustnicy ustawią np na 1 obrót, odłączą akumulator, potem podłączą silnik popracuje z 10 min i po sprawie), nie chodzi to o to że ktoś skasuje na parę min roboty, ale ja bym wolał nie wywalać 100 lub więcej skoro mógłbym to zrobić na parkingu.
Kwestia z odpiętym silnikiem krokowym może być ciekawa, ale bez potwierdzenia że tak się da wolałbym nie ruszać.
A może by mógł ktoś z was sprawdzić a ile jest wkręcona ta śrubka od obrotów? Tylko nie chciałbym by ktoś sobie rozregulował.
Po wstawieniu drugiej przepustnicy nic raczej nie kręcimy więc wychodzę z założenia że śrubki ustawione są tak samo w każdym z tych samochodów.
Dzięki za zainteresowanie tematem |
|
|
|
 |
|
|