Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[FAQ] Galant EA6A/W 2.0 TD 4D68
Autor Wiadomość
Dzikusf 
Nowy Forumowicz

Auto: Ford sierra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: !00-lica
Wysłany: 18-01-2018, 10:48   

Reupload byłby fajny.
Co do tuningów to podejrzewam żjak w każdym klasycznym dieslu podnosząc trochę doładowanie (seria dmucha 9psi) i bawiąc się trochę pompą można uzyskać ciekawe efekty bez wzrostu awaryjności czy zużycia paliwa. Razem z luźniejszym wydechem, zaślepieniem egr i większym intercoolerem nie powinno być problemem ~115KM moim zdaniem. Może kiedyś pojawi się obiekt do testów to zobaczymy...
Ktoś wie jakie seryjnie turbo siedzi w galantach z dieslem?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-01-2018, 12:40   

Niestety obrazki na imageshack przepadły. Sprawdzę czy mam gdzieś na kompie. Posta też nie mogę już edytować.


Generalnie tuning tego silnika mija się z celem. Dynamiczna jazda zabija go w serii. Strach pomyśleć ile wytrzyma po podniesieniu mocy. Ten silnik to jakieś nieporozumienie. Na początku byłem bardzo pozytywnie nastawiony. Ale po 4 latach miałem go dość. Po przesiadce na V6 z LPG zadaje sobie tylko pytanie o czym myślałem kupując tego diesla ;)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-01-2018, 15:47   

Dzikusf napisał/a:
większym intercoolerem

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82793
Dzikusf napisał/a:
Ktoś wie jakie seryjnie turbo siedzi w galantach z dieslem?

Śmiało wystarczy mozesz nawet ponad 2 bara dmuchnać
Owczar napisał/a:
Generalnie tuning tego silnika mija się z celem

Trzeba wiedzieć jak to zrobić i z głową wiec mozna na własne ryzyko
Owczar napisał/a:
Ale po 4 latach miałem go dość.

Ja po 7 nie :D
Owczar napisał/a:
Ten silnik to jakieś nieporozumienie

Nie silnik tylko skrzynia głosniejsza niż silnik najgorsza w całej histori galanta
Cytat:
Po przesiadce na V6 z LPG zadaje sobie tylko pytanie o czym myślałem kupując tego diesla

Tez sie zastanawiam o czym myslałeś ,afery zakazy wysrubowane normy itp wiec to juz mój pewnie ostatni diesel :shock:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-01-2018, 16:47   

milo, jak można mówić o tuningu silnika, który w serii pozwala na ciągłą jazdę z prędkoscią max 140k/h. Długie trasy latem z prędkościami powyżej 150km/h go zabijają. Jak dla mnie to chłodzenie w głowicy jest źle zaprojektowane i stąd tyle awarii tego elementu.

Zależy jak używamy auta. Jeśli już ktoś chce diesla to nie galanta... Jeśli chcie galanta to nie diesla.

Nie widzę ani praktycznego ani ekenomicznego uzasadnienia. Do spokojnej jazdy, bez szaleństw może i ok - choć spalanie jak na diesla i moc dużo za wysokie.

milo napisał/a:
Cytat:
Po przesiadce na V6 z LPG zadaje sobie tylko pytanie o czym myślałem kupując tego diesla

Tez sie zastanawiam o czym myslałeś ,afery zakazy wysrubowane normy itp wiec to juz mój pewnie ostatni diesel


Galant nie zna norm co niekoniecznie widać - bo akurat nie kopcił. Ale smród z wydechu masakryczny ;)

Tak obiektywnie - w czym ten diesel jest lepszy od V6 z LPG. Spróbuj mnie przekonać argumentami merytorycznymi, a nie tylko tym, że on taki fajny i Tobie się nie popsuł. Jeśli 50-70% użytkowników tego auta, którzy mieli to auto najbardziej cieszy się z dnia, w którym się go pozbyli to chyba coś nie tak...
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-01-2018, 23:10   

Owczar napisał/a:
Spróbuj mnie przekonać argumentami merytorycznymi

Nie mam zamiaru w niczym Ciebie przekonywać zdania sa podzielone jak tyłek :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-01-2018, 23:53   

Tak zdania owszem :) ale jest też zdrowy rozsądek. Dlatego od serca odradzam zakup galanta z tym silnikiem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-01-2018, 11:34   

japończycy ogólnie nie robią dobrych diesli bo nie mają takiej tradycji - u nich w pojemności poniżej kilku litrów to rzadko się spotyka ;)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-01-2018, 11:38   

Jpończycy zaczęli robić diesla do samochodów osobowych na potrzeby rynku europejskiego. U siebie takiego syfu nie sprzedawali ;)

Dzięki temu w jednej z największych aglomeracji świata nie doświadczymy smrodu jaki musimy wdychać na polskich ulicach. Podejrzewam, że inżynierowie, którzy mieli zaprojektować ten silnik popelnili sepuku zanim go dokończyli i stąd taka niedopracowana jednostka :twisted:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-01-2018, 13:00   

ten smog to prędzej kwestia gór i tego, że Japonia to wyspy a nie kontynent i na dodatek jego środek
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-01-2018, 13:38   

No ja myślę, że ten smog to nie kwestia gór :)

Japonia to specyficzny kraj - można powiedzieć nawet dziwny. Ale jeśli chodzi o ochronę środowiska i emisję szkodliwych substancji do powietrza mają bzika.

Elektrownie atomowe, hybrydy. Drobiazgowe kontrole okresowe pojazdów. Nie spotkałem osobowego diesla.

Nie bez powodu diesle zaczynają być niemile widziane w centrach wielkich miast także w europie - nawet te z wysokimi normami euro.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-01-2018, 15:30   

Owczar napisał/a:
No ja myślę, że ten smog to nie kwestia gór

Jak nie jak tak.... tak samo jak zabudowa wiekszych miast nie ma korytarzy powietrznych i wszystko kumuluje sie
Lato i zima jest duza róznica w jakosci powietrza zima nie idzie okna otworzyć wystarczy popatrzec na kominy palą wszystkim
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-01-2018, 18:12   

Gdyby nie było takiej emisji syfu, to nie potrzebne by były korytarze.

Oczywiśnie nie twierdzę, że winne są temu samochody. Ale diesel bez filtra cząstek stałych syfi masakrycznie.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 25-01-2018, 15:06   

Owczar napisał/a:
Ale diesel bez filtra cząstek stałych syfi masakrycznie.

Nie przesadzaj cały transport opiera sie na jednostkach dieslowskich czy ladowy czy morski
Dpf przy wypalaniu ecu zwieksza dawkę paliwa i gdzie to idzie ekologia ? w miescie nie zdaje egzminu zwieksza sie poziom oleju przez zwiekszoną dawke paliwo w oleju zatarcie
itp
Siniki benzynowe TSI i TFSI spalaja olej i gdzie ekologia ? ponad 1L na tyś km
http://naprawsilnik.pl/pl...erki-tsi-i-tfsi
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-01-2018, 16:09   

Jednostki diesla w statkach i ciężarówkach to niskoobrotowe silniki o zupełnie innym przeznaczniu, gdzie silniki beznynowe nie mają zastosowania.

milo napisał/a:
Dpf przy wypalaniu ecu zwieksza dawkę paliwa i gdzie to idzie ekologia ?

Mimo wszystko podczas wypalania cząstki stałe nie są emitowane. Ale nie znaczy, że jestem za tym wynalazkiem.

milo napisał/a:
Siniki benzynowe TSI i TFSI spalaja olej i gdzie ekologia ? ponad 1L na tyś km
http://naprawsilnik.pl/pl...erki-tsi-i-tfsi


To już w ogóle porażka. :)

milo, tak już bez przekory - bo często się sprzeczamy :) Szanuję Cię za Twoją wiedzę nt tego samochodu i tego co w nim robisz. Ale polecam, spróbuj kiedyś galanta z V6. Zanim znalezienie zadabanej sztuki będzie niemożliwe. Mój co prawda v6 rdzewieje i służy jako wół roboczy. Ale gwarantuje Ci, że "zakochasz" się w tym aucie na nowo.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-01-2018, 19:14   

milo napisał/a:
Nie przesadzaj cały transport opiera sie na jednostkach dieslowskich czy ladowy czy morski
Zagłeb sie w układy wydechowe i kontroli emisji spalin w samochodach cięzarowych itp które spełniaja normy euro 5,6, to już nie to samo co star, kamaz, liaz i inne, tam wystepuja wkłady DPF, systemy wielokrotnego przepalania spalin, mocznik dla układów katalitycznych , etc,
Sensem funcjonowania firm transportowych jest ograniczanie kosztow transportu z racji wysokich podatków drogowych oraz opłat za korzystanie z dróg uzaleznionych od stopnia norm spalin, firmy inwestuja w coraz nowsze sprzety bo to sie bardziej oplaca, zatem nie ma co generalizowac, na transport morski tez sa okreslane normy emisyjne, paliwo niskopopiołowe, silniki hybrydowe (stosowane już w latach 90-tych), scrubbers, etc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.