| Problem z otwieraniem kalpy bagażnika | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Grizli   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Lancer VIII
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Sie 2016
 Posty: 71
 Skąd: Pilawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-11-2017, 14:22   Problem z otwieraniem kalpy bagażnika |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, W mojej Cari 1.6 po poprzedniej zimie przestała otwierać sie klapa bagażnika z pilota. Wyglada to tak ze jak klikam na pilocie otwieranie to otwiera wszystkie drzwi oprocz klapy.. To samo jest z zamykaniem. Jednak gdy otwieram bagaznik z klucza, wszystkie drzwi potrafia sie odblokowac, klapa też oczywiscie daje sie podnieść. Jednak gdy zamykam kluczykem w klapie, zamyka sie sama klapa, nie lapie wtedy juz drzwi.
 
 Prosze o pomocb moze ktos mial podobny problem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-11-2017, 17:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najprawdopodobniej masz przełamane przewody w przejściu po między karoserią a klapą. Jedynie nieprzełamany pozostał sygnałowy odpowiadający za sygnał otwierania. Przełamane są natomiast jeden lub obydwa zasilające siłownik i jeden sygnałowy zamykający. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | balagan   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Paź 2017
 Posty: 9
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-11-2017, 22:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może, przyłącze się do powyższej odpowiedzi. I zapytam bardziej doświadczonych kolegów. Czy dostęp do przewodów w klapie jest utrudniony i czy one mogą również odpowiadać za brak jednego ze świateł przeciwmgłowych oraz ile taka naprawa będzie kosztować?. Kilka dni temu zgłosiłem swój temat o braku jednego ze świateł oraz zapalającej się kontrolce na desce rozdzielczej podczas hamowania. Po przeczytaniu znacznej części tematów z forum dochodzę do wniosku, że w moim przypadku problem może dotyczyć również kabli na styku klapy i auta.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-11-2017, 06:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z ceną za taką naprawę to trudno powiedzieć, zależy od elektryka  W Carismie strasznie trudne to nie jest, trzeba rozebrać tapicerkę w kabinie oraz klapy bagażnika i wymienić odcinki uszkodzonych przewodów wlutowując je i w klapie i wewnątrz w aucie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gorgeone   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma 1.8gdi 2000
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 21 Gru 2017
 Posty: 3
 Skąd: grodzisk maz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2018, 20:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawdz silownik ja podobny problem moglem zamknac a nie moglem otworzyc klapy bo z pilota bo siolownik chodzi w jedna strone i nie wysylal sygnalu w druga strone |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grizli   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Lancer VIII
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Sie 2016
 Posty: 71
 Skąd: Pilawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-01-2018, 13:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | powiedz mi jak go sprawdzic  gorgeone, ja tam nie slysze by w klapie cos tam próbowalo pracowac. Blizej mi do tego co plecho1, pisze, ale z tym poczekam az zrobi sie troche cieplej.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-01-2018, 09:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy zasilanie dochodzi do siłownika lub czy to wina samego siłownika to bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy odpiąć kostkę od siłownika i jeśli dochodzę do niego tylko dwa przewody to wystarczy podpiąć pod nie żarówkę najlepiej o dużej mocy np. H4 i zamykać i otwierać auto. Jak przewody ok to żarówka będzie się zapalała podczas otwierania i zamykania a jak jak poprzełamywane to oczywiście się nie zapali. Jeśli do siłownika dochodzi 5 przewodów to podpinasz pod dwa grubsze. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grizli   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Lancer VIII
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Sie 2016
 Posty: 71
 Skąd: Pilawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2018, 10:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Naprawilem.. Gdzies na okolicznym szrocie znalazlem carisme.. Wykrecilem lacznie czesci gdzies o wartosci okolo 700zlb a koles wzial za wszystko lacznie 100zl  .. 
 Wracajac.. Wymieniłem silownik od klapy i wszystko dziala. Teraz mam tylko taki problem.. Jak wymienic zamek na kluczyk na ten stary? .. W razie co mam kluczyk z tamtego samochodu, ale jak komplet to komplet
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apg2312   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 90 razy
 Dołączył: 28 Maj 2014
 Posty: 2310
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2018, 12:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Musiałbyś przełożyć sam bębenek ze starego zamka do nowego. Wtedy stary kluczyk będzie do wszystkich zamków. Ale szczerze mówiąc nawet nie wiem, czy jest to w warunkach domowych możliwe.
 |  
				| _________________ Adam
 .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
 Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2018, 14:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przełóż silnik siłownika do starego mechanizmu, zamek jest rozbieralny. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grizli   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Lancer VIII
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Sie 2016
 Posty: 71
 Skąd: Pilawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2018, 14:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | plecho1, rozbierales kiedys silownik ? .. Ja juz dokladnie nie pamietam, ale to troche zabudowane jest. Elektryk poddal mi sie probujac wymienic zamek. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2018, 19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak rozbierałem tylko trzeba uważać na zaczepy bo tworzywo jest dość delikatne i bardzo łatwo je połamać, poprzednio miałem Carismę II hatchback. Centralny w klapie działał mi losowa, raz się nie zamykał a raz nie otwierał. Winny okazał się silniczek siłownika a dokładnie jego szczotki i komutator zabrudziły się smarem z mechanizmu siłownika. Po wymyciu zamek działał jak nowy. Tam nie było żadnego problemu z demontażem, po zdjęciu tapicerki klapy wszystko jest na wierzchu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2018, 07:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | też rozbierałem sam siłownik, bo miałem identyczne objawy, siłowniki w 20-letnich samochodach mają prawo się zepsuć, mitsubishi to nie leksus   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |