Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z otwieraniem kalpy bagażnika
Autor Wiadomość
Grizli 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 71
Skąd: Pilawa
Wysłany: 16-11-2017, 14:22   Problem z otwieraniem kalpy bagażnika

Witam,
W mojej Cari 1.6 po poprzedniej zimie przestała otwierać sie klapa bagażnika z pilota. Wyglada to tak ze jak klikam na pilocie otwieranie to otwiera wszystkie drzwi oprocz klapy.. To samo jest z zamykaniem. Jednak gdy otwieram bagaznik z klucza, wszystkie drzwi potrafia sie odblokowac, klapa też oczywiscie daje sie podnieść. Jednak gdy zamykam kluczykem w klapie, zamyka sie sama klapa, nie lapie wtedy juz drzwi.

Prosze o pomocb moze ktos mial podobny problem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-11-2017, 17:23   

Najprawdopodobniej masz przełamane przewody w przejściu po między karoserią a klapą. Jedynie nieprzełamany pozostał sygnałowy odpowiadający za sygnał otwierania. Przełamane są natomiast jeden lub obydwa zasilające siłownik i jeden sygnałowy zamykający.
 
 
balagan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2017, 22:16   

Może, przyłącze się do powyższej odpowiedzi. I zapytam bardziej doświadczonych kolegów. Czy dostęp do przewodów w klapie jest utrudniony i czy one mogą również odpowiadać za brak jednego ze świateł przeciwmgłowych oraz ile taka naprawa będzie kosztować?.
Kilka dni temu zgłosiłem swój temat o braku jednego ze świateł oraz zapalającej się kontrolce na desce rozdzielczej podczas hamowania. Po przeczytaniu znacznej części tematów z forum dochodzę do wniosku, że w moim przypadku problem może dotyczyć również kabli na styku klapy i auta.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-11-2017, 06:41   

Z ceną za taką naprawę to trudno powiedzieć, zależy od elektryka :) W Carismie strasznie trudne to nie jest, trzeba rozebrać tapicerkę w kabinie oraz klapy bagażnika i wymienić odcinki uszkodzonych przewodów wlutowując je i w klapie i wewnątrz w aucie.
 
 
gorgeone 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8gdi 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 3
Skąd: grodzisk maz
Wysłany: 24-01-2018, 20:56   

sprawdz silownik ja podobny problem moglem zamknac a nie moglem otworzyc klapy bo z pilota bo siolownik chodzi w jedna strone i nie wysylal sygnalu w druga strone
 
 
Grizli 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 71
Skąd: Pilawa
Wysłany: 27-01-2018, 13:09   

powiedz mi jak go sprawdzic :) gorgeone, ja tam nie slysze by w klapie cos tam próbowalo pracowac.
Blizej mi do tego co plecho1, pisze, ale z tym poczekam az zrobi sie troche cieplej.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-01-2018, 09:12   

Czy zasilanie dochodzi do siłownika lub czy to wina samego siłownika to bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy odpiąć kostkę od siłownika i jeśli dochodzę do niego tylko dwa przewody to wystarczy podpiąć pod nie żarówkę najlepiej o dużej mocy np. H4 i zamykać i otwierać auto. Jak przewody ok to żarówka będzie się zapalała podczas otwierania i zamykania a jak jak poprzełamywane to oczywiście się nie zapali. Jeśli do siłownika dochodzi 5 przewodów to podpinasz pod dwa grubsze.
 
 
Grizli 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 71
Skąd: Pilawa
Wysłany: 14-02-2018, 10:54   

Naprawilem.. Gdzies na okolicznym szrocie znalazlem carisme.. Wykrecilem lacznie czesci gdzies o wartosci okolo 700zlb a koles wzial za wszystko lacznie 100zl :D ..

Wracajac.. Wymieniłem silownik od klapy i wszystko dziala. Teraz mam tylko taki problem.. Jak wymienic zamek na kluczyk na ten stary? .. W razie co mam kluczyk z tamtego samochodu, ale jak komplet to komplet :)
_________________

 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14-02-2018, 12:56   

Musiałbyś przełożyć sam bębenek ze starego zamka do nowego. Wtedy stary kluczyk będzie do wszystkich zamków.
Ale szczerze mówiąc nawet nie wiem, czy jest to w warunkach domowych możliwe.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-02-2018, 14:45   

Przełóż silnik siłownika do starego mechanizmu, zamek jest rozbieralny.
 
 
Grizli 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 71
Skąd: Pilawa
Wysłany: 14-02-2018, 14:55   

plecho1, rozbierales kiedys silownik ? .. Ja juz dokladnie nie pamietam, ale to troche zabudowane jest. Elektryk poddal mi sie probujac wymienic zamek.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-02-2018, 19:07   

Tak rozbierałem tylko trzeba uważać na zaczepy bo tworzywo jest dość delikatne i bardzo łatwo je połamać, poprzednio miałem Carismę II hatchback. Centralny w klapie działał mi losowa, raz się nie zamykał a raz nie otwierał. Winny okazał się silniczek siłownika a dokładnie jego szczotki i komutator zabrudziły się smarem z mechanizmu siłownika. Po wymyciu zamek działał jak nowy. Tam nie było żadnego problemu z demontażem, po zdjęciu tapicerki klapy wszystko jest na wierzchu.
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-02-2018, 07:46   

też rozbierałem sam siłownik, bo miałem identyczne objawy, siłowniki w 20-letnich samochodach mają prawo się zepsuć, mitsubishi to nie leksus :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.