Problem z otwieraniem kalpy bagażnika |
Autor |
Wiadomość |
Grizli
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2016 Posty: 71 Skąd: Pilawa
|
Wysłany: 16-11-2017, 14:22 Problem z otwieraniem kalpy bagażnika
|
|
|
Witam,
W mojej Cari 1.6 po poprzedniej zimie przestała otwierać sie klapa bagażnika z pilota. Wyglada to tak ze jak klikam na pilocie otwieranie to otwiera wszystkie drzwi oprocz klapy.. To samo jest z zamykaniem. Jednak gdy otwieram bagaznik z klucza, wszystkie drzwi potrafia sie odblokowac, klapa też oczywiscie daje sie podnieść. Jednak gdy zamykam kluczykem w klapie, zamyka sie sama klapa, nie lapie wtedy juz drzwi.
Prosze o pomocb moze ktos mial podobny problem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-11-2017, 17:23
|
|
|
Najprawdopodobniej masz przełamane przewody w przejściu po między karoserią a klapą. Jedynie nieprzełamany pozostał sygnałowy odpowiadający za sygnał otwierania. Przełamane są natomiast jeden lub obydwa zasilające siłownik i jeden sygnałowy zamykający. |
|
|
|
 |
balagan
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2017, 22:16
|
|
|
Może, przyłącze się do powyższej odpowiedzi. I zapytam bardziej doświadczonych kolegów. Czy dostęp do przewodów w klapie jest utrudniony i czy one mogą również odpowiadać za brak jednego ze świateł przeciwmgłowych oraz ile taka naprawa będzie kosztować?.
Kilka dni temu zgłosiłem swój temat o braku jednego ze świateł oraz zapalającej się kontrolce na desce rozdzielczej podczas hamowania. Po przeczytaniu znacznej części tematów z forum dochodzę do wniosku, że w moim przypadku problem może dotyczyć również kabli na styku klapy i auta. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-11-2017, 06:41
|
|
|
Z ceną za taką naprawę to trudno powiedzieć, zależy od elektryka W Carismie strasznie trudne to nie jest, trzeba rozebrać tapicerkę w kabinie oraz klapy bagażnika i wymienić odcinki uszkodzonych przewodów wlutowując je i w klapie i wewnątrz w aucie. |
|
|
|
 |
gorgeone
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8gdi 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Gru 2017 Posty: 3 Skąd: grodzisk maz
|
Wysłany: 24-01-2018, 20:56
|
|
|
sprawdz silownik ja podobny problem moglem zamknac a nie moglem otworzyc klapy bo z pilota bo siolownik chodzi w jedna strone i nie wysylal sygnalu w druga strone |
|
|
|
 |
Grizli
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2016 Posty: 71 Skąd: Pilawa
|
Wysłany: 27-01-2018, 13:09
|
|
|
powiedz mi jak go sprawdzic gorgeone, ja tam nie slysze by w klapie cos tam próbowalo pracowac.
Blizej mi do tego co plecho1, pisze, ale z tym poczekam az zrobi sie troche cieplej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-01-2018, 09:12
|
|
|
Czy zasilanie dochodzi do siłownika lub czy to wina samego siłownika to bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy odpiąć kostkę od siłownika i jeśli dochodzę do niego tylko dwa przewody to wystarczy podpiąć pod nie żarówkę najlepiej o dużej mocy np. H4 i zamykać i otwierać auto. Jak przewody ok to żarówka będzie się zapalała podczas otwierania i zamykania a jak jak poprzełamywane to oczywiście się nie zapali. Jeśli do siłownika dochodzi 5 przewodów to podpinasz pod dwa grubsze. |
|
|
|
 |
Grizli
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2016 Posty: 71 Skąd: Pilawa
|
Wysłany: 14-02-2018, 10:54
|
|
|
Naprawilem.. Gdzies na okolicznym szrocie znalazlem carisme.. Wykrecilem lacznie czesci gdzies o wartosci okolo 700zlb a koles wzial za wszystko lacznie 100zl ..
Wracajac.. Wymieniłem silownik od klapy i wszystko dziala. Teraz mam tylko taki problem.. Jak wymienic zamek na kluczyk na ten stary? .. W razie co mam kluczyk z tamtego samochodu, ale jak komplet to komplet |
_________________
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 14-02-2018, 12:56
|
|
|
Musiałbyś przełożyć sam bębenek ze starego zamka do nowego. Wtedy stary kluczyk będzie do wszystkich zamków.
Ale szczerze mówiąc nawet nie wiem, czy jest to w warunkach domowych możliwe. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-02-2018, 14:45
|
|
|
Przełóż silnik siłownika do starego mechanizmu, zamek jest rozbieralny. |
|
|
|
 |
Grizli
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2016 Posty: 71 Skąd: Pilawa
|
Wysłany: 14-02-2018, 14:55
|
|
|
plecho1, rozbierales kiedys silownik ? .. Ja juz dokladnie nie pamietam, ale to troche zabudowane jest. Elektryk poddal mi sie probujac wymienic zamek. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-02-2018, 19:07
|
|
|
Tak rozbierałem tylko trzeba uważać na zaczepy bo tworzywo jest dość delikatne i bardzo łatwo je połamać, poprzednio miałem Carismę II hatchback. Centralny w klapie działał mi losowa, raz się nie zamykał a raz nie otwierał. Winny okazał się silniczek siłownika a dokładnie jego szczotki i komutator zabrudziły się smarem z mechanizmu siłownika. Po wymyciu zamek działał jak nowy. Tam nie było żadnego problemu z demontażem, po zdjęciu tapicerki klapy wszystko jest na wierzchu. |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-02-2018, 07:46
|
|
|
też rozbierałem sam siłownik, bo miałem identyczne objawy, siłowniki w 20-letnich samochodach mają prawo się zepsuć, mitsubishi to nie leksus |
|
|
|
 |
|