Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS9 2.0DOHC] Kontrolka check engine
Autor Wiadomość
Tomi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 Wagon 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Olsztyn, Pisz
Wysłany: 29-01-2018, 15:56   [CS9 2.0DOHC] Kontrolka check engine

Witam, coś misiek zaczyna mi szwankować a nie chcem by poszedł do żyda. Sprawa jest taka że jadąc wczoraj do domu zapaliła mi si kontrolka check engine , ale auto nie szarpie nie ma spadku mocy , wspomnę że mam 2letnia instalacje LPG BRC czyżby jakiś błąd w instalacji?? Drugi problem to stuki w prawym kole , mechanik przy wymiane sprzęgła miał sprawdzić czy wszystko jest ok w zawieszeniu wspomniał mi że amorki są w kiepskim stanie, czy zużyty amortyzator może stukać? Przegląd przeszedł bez zastrzeżeń ! Aczkolwiek po przeglądzie żona wpadła w dziurę prawym kołem i to solidnie.
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 29-01-2018, 17:14   

Jak świeci się check to może być pierwsza sonda,ja tak miałem,żadnych objawów.Tylko u gazownika podłączyli pod kompa i pokazało błąd sondy.
Jeśli chodzi o stukanie u mnie tłucze w lewym kole ,ale przegląd przeszedł bez problemu,mechanik znajomy też nic nie widzi,więc nie wiem o co chodzi :(
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-01-2018, 17:57   

Ta kontrolka może oznaczać bardzo dużo błędów i to że u Ciebie była to sonda wcale nie mysi oznaczą tego samego u Tomi84. Jak autko młodsze niż 2001 to do sprawdzenia błędów wystarczy Elm327 bluetooth oraz jakaś darmowa apka na androida np. Torque czy Piston czy jeszcze jakaś inna. Oczywiście instalacja LPG może mieć z tym związek ale nie da się tego stwierdzić bez podpięcia się i sprawdzenia numeru błędu.
 
 
Tomi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 Wagon 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Olsztyn, Pisz
Wysłany: 29-01-2018, 18:17   

Za dwa tygodnie podjadę do gazowników i jak łaskawie zechce to podepnie i zobaczymy co i jak. A jeśli to sonda to tylko wymiana i dlaczego tak się dzieje? No a co do stukania to jeśli mnie jeszcze podenerwuje to kupię nowe amorki i tyle będzie z zabawy. Czy 380 zł Kayaby amorki oczywiście do sporta to dobra cena??
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-01-2018, 18:25   

Raczej obstawiał bym jakieś problemy z mieszanką albo z powodu jakiejś nieszczelności w dolocie lub z powodu złego dawkowania przez instalację LPG ale to i tak ułamek tego co może takie problemy powodować. Przy padniętej sondzie najprawdopodobniej sporo by wzrosło spalanie. To już nie jest era klucza 10 i śrubokręta.
 
 
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-01-2018, 18:30   

Tomi84, mi się kiedyś zapaliła kontolka na lpg, na benzynie nie gasła. wyjeździłem lpg z butli, wlałem na innej stacji - zgasło.
_________________
My rifle is my best friend. It is my life.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-01-2018, 18:40   

Błąd może też dotyczyć ubogiej mieszanki przez co dostają zawory i gniazda.
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 29-01-2018, 18:50   

Ja też man instalacje LPG od ponad dwóch lat i bezpośrednio od samego gazu kontrolka mi się jeszcze nie zaświeciła,tylko od sondy.
Nie ma co gdybać trzeba podpiąć i sprawdzić.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-01-2018, 20:00   

Kontrolka z powodu LPG zapali się dopiero kiedy korekty zostaną przekroczone o - lub + 25% Ale raczej gorzej jest jak np. jeden wtrysk niedomaga lub przelewa w stosunku do reszty bo wtedy jedne cylindry będą miały bogato a reszta ubogo w ogólnym rozrachunku będzie ok wiec kontrolka się nie zapali a zawory na ubogo będą się wypalały :)
 
 
Tomi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 Wagon 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Olsztyn, Pisz
Wysłany: 29-01-2018, 22:26   

To tylko pozostaje jechać go gazownika. Dzięki wszystkim za pomoc

[ Dodano: 10-02-2018, 10:50 ]
Byłem dzisiaj u gazownika po podłączeniu kompa okazało się że katalizator poszedł błąd został usunięty ale napewno się zapali. Co poradzicie zrobić??
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-02-2018, 15:58   

Znasz numer błędu ?
 
 
Tomi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 Wagon 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Olsztyn, Pisz
Wysłany: 10-02-2018, 21:48   

Niestety nie...
 
 
Klark 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 495
Skąd: Stargard
Wysłany: 11-02-2018, 16:27   

Hornet jak katalizator to pewnie P0420 - słaba wydajność katalizatora. Przerabiam to od pół roku i wszyscy rozkładają ręce jak się tego pozbyć. Do tej pory kasowanie błędu nie przynosi rezultatu, zmiana paliwa też nie. W dwóch warsztatach samochodowych twierdzą, że mam jeszcze wkład w katalizatorze i jest sprawny. Pojechałem na badanie spalin na stację diagnostyczną - katalizator spełnia normy EURO 6 (mimo, że powinien EURO 4). Na chwilę obecną, brak pomysłu co wymienić, aby było dobrze (pomijam zmianę auta:) ).
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-02-2018, 17:40   

Klark, załóż emulator pod sondę :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-02-2018, 19:52   

Klark napisał/a:
Hornet jak katalizator to pewnie P0420

Lub P0421. I też nie mogę go zwalczyć. Dla oszczędności kupiłem ELM-a i sam kasuje, szczególnie przed przeglądem :P . Normy spalin też mam ok, innych objawów nie mam to śmigam.
U mnie jest jeszcze to o tyle dziwne, że na jakiś czas błąd znika samoistnie po jeździe autostradą. Pewnie jazda miejska "zamula" katalizator, a to 90% moich przebiegów.
Bizi78 napisał/a:
załóż emulator pod sondę

Dla doprecyzowania powiem, że pod drugą trzeba.
Sam mam obawy co na to diagności, szczególnie teraz, jak kontrole mają być ostrzejsze. Może jak będę wymieniał rurę, w którą wchodzi sonda coś się wymyśli :P Rura, odkąd mam tego miśka (5 lat), wygląda nieciekawie, jak padnie to się będę martwił :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.