[CS9 2.0DOHC] Kontrolka check engine |
Autor |
Wiadomość |
Tomi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 Wagon 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 47 Skąd: Olsztyn, Pisz
|
Wysłany: 29-01-2018, 15:56 [CS9 2.0DOHC] Kontrolka check engine
|
|
|
Witam, coś misiek zaczyna mi szwankować a nie chcem by poszedł do żyda. Sprawa jest taka że jadąc wczoraj do domu zapaliła mi si kontrolka check engine , ale auto nie szarpie nie ma spadku mocy , wspomnę że mam 2letnia instalacje LPG BRC czyżby jakiś błąd w instalacji?? Drugi problem to stuki w prawym kole , mechanik przy wymiane sprzęgła miał sprawdzić czy wszystko jest ok w zawieszeniu wspomniał mi że amorki są w kiepskim stanie, czy zużyty amortyzator może stukać? Przegląd przeszedł bez zastrzeżeń ! Aczkolwiek po przeglądzie żona wpadła w dziurę prawym kołem i to solidnie. |
|
|
|
 |
cygan84
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 185 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 29-01-2018, 17:14
|
|
|
Jak świeci się check to może być pierwsza sonda,ja tak miałem,żadnych objawów.Tylko u gazownika podłączyli pod kompa i pokazało błąd sondy.
Jeśli chodzi o stukanie u mnie tłucze w lewym kole ,ale przegląd przeszedł bez problemu,mechanik znajomy też nic nie widzi,więc nie wiem o co chodzi |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-01-2018, 17:57
|
|
|
Ta kontrolka może oznaczać bardzo dużo błędów i to że u Ciebie była to sonda wcale nie mysi oznaczą tego samego u Tomi84. Jak autko młodsze niż 2001 to do sprawdzenia błędów wystarczy Elm327 bluetooth oraz jakaś darmowa apka na androida np. Torque czy Piston czy jeszcze jakaś inna. Oczywiście instalacja LPG może mieć z tym związek ale nie da się tego stwierdzić bez podpięcia się i sprawdzenia numeru błędu. |
|
|
|
 |
Tomi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 Wagon 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 47 Skąd: Olsztyn, Pisz
|
Wysłany: 29-01-2018, 18:17
|
|
|
Za dwa tygodnie podjadę do gazowników i jak łaskawie zechce to podepnie i zobaczymy co i jak. A jeśli to sonda to tylko wymiana i dlaczego tak się dzieje? No a co do stukania to jeśli mnie jeszcze podenerwuje to kupię nowe amorki i tyle będzie z zabawy. Czy 380 zł Kayaby amorki oczywiście do sporta to dobra cena?? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-01-2018, 18:25
|
|
|
Raczej obstawiał bym jakieś problemy z mieszanką albo z powodu jakiejś nieszczelności w dolocie lub z powodu złego dawkowania przez instalację LPG ale to i tak ułamek tego co może takie problemy powodować. Przy padniętej sondzie najprawdopodobniej sporo by wzrosło spalanie. To już nie jest era klucza 10 i śrubokręta. |
|
|
|
 |
Tygr
Forumowicz

Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-01-2018, 18:30
|
|
|
Tomi84, mi się kiedyś zapaliła kontolka na lpg, na benzynie nie gasła. wyjeździłem lpg z butli, wlałem na innej stacji - zgasło. |
_________________ My rifle is my best friend. It is my life. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-01-2018, 18:40
|
|
|
Błąd może też dotyczyć ubogiej mieszanki przez co dostają zawory i gniazda. |
|
|
|
 |
cygan84
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 185 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 29-01-2018, 18:50
|
|
|
Ja też man instalacje LPG od ponad dwóch lat i bezpośrednio od samego gazu kontrolka mi się jeszcze nie zaświeciła,tylko od sondy.
Nie ma co gdybać trzeba podpiąć i sprawdzić. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 29-01-2018, 20:00
|
|
|
Kontrolka z powodu LPG zapali się dopiero kiedy korekty zostaną przekroczone o - lub + 25% Ale raczej gorzej jest jak np. jeden wtrysk niedomaga lub przelewa w stosunku do reszty bo wtedy jedne cylindry będą miały bogato a reszta ubogo w ogólnym rozrachunku będzie ok wiec kontrolka się nie zapali a zawory na ubogo będą się wypalały |
|
|
|
 |
Tomi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 Wagon 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 47 Skąd: Olsztyn, Pisz
|
Wysłany: 29-01-2018, 22:26
|
|
|
To tylko pozostaje jechać go gazownika. Dzięki wszystkim za pomoc
[ Dodano: 10-02-2018, 10:50 ]
Byłem dzisiaj u gazownika po podłączeniu kompa okazało się że katalizator poszedł błąd został usunięty ale napewno się zapali. Co poradzicie zrobić?? |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10-02-2018, 15:58
|
|
|
Znasz numer błędu ? |
|
|
|
 |
Tomi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 2,0 Wagon 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 47 Skąd: Olsztyn, Pisz
|
Wysłany: 10-02-2018, 21:48
|
|
|
Niestety nie... |
|
|
|
 |
Klark
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Lancer CS_9W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 495 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11-02-2018, 16:27
|
|
|
Hornet jak katalizator to pewnie P0420 - słaba wydajność katalizatora. Przerabiam to od pół roku i wszyscy rozkładają ręce jak się tego pozbyć. Do tej pory kasowanie błędu nie przynosi rezultatu, zmiana paliwa też nie. W dwóch warsztatach samochodowych twierdzą, że mam jeszcze wkład w katalizatorze i jest sprawny. Pojechałem na badanie spalin na stację diagnostyczną - katalizator spełnia normy EURO 6 (mimo, że powinien EURO 4). Na chwilę obecną, brak pomysłu co wymienić, aby było dobrze (pomijam zmianę auta:) ). |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-02-2018, 17:40
|
|
|
Klark, załóż emulator pod sondę . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11-02-2018, 19:52
|
|
|
Klark napisał/a: | Hornet jak katalizator to pewnie P0420 |
Lub P0421. I też nie mogę go zwalczyć. Dla oszczędności kupiłem ELM-a i sam kasuje, szczególnie przed przeglądem . Normy spalin też mam ok, innych objawów nie mam to śmigam.
U mnie jest jeszcze to o tyle dziwne, że na jakiś czas błąd znika samoistnie po jeździe autostradą. Pewnie jazda miejska "zamula" katalizator, a to 90% moich przebiegów.
Bizi78 napisał/a: | załóż emulator pod sondę |
Dla doprecyzowania powiem, że pod drugą trzeba.
Sam mam obawy co na to diagności, szczególnie teraz, jak kontrole mają być ostrzejsze. Może jak będę wymieniał rurę, w którą wchodzi sonda coś się wymyśli Rura, odkąd mam tego miśka (5 lat), wygląda nieciekawie, jak padnie to się będę martwił |
|
|
|
 |
|