| Carisma 1.6 z LPG 98r błąd położenia wałka | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | hawajski   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 98r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Lis 2017
 Posty: 9
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2018, 14:46   Carisma 1.6 z LPG 98r błąd położenia wałka |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Otóż mam porblem z moja carisma 1.6 z LPG. Ostatnio podczas jazdy na ciepłym zapalił mi się check po czym samochód zgasł. Po wystygnięciu normalnie podpaliła pochodziła trochę i znowu zgasła. Po próbie ponownego odpalenia silnika auto się wkręcało powiedzmy do 5k rmp jak wcisnąłem gaz w podłogę po czym znów gasło. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i podczas jazdy dzisiaj znowu zapalił mi się check choć auto nie gaśnie specjalnie zostawiłem je pod domem odpalone aby sprawdzić jak się zachowa. Nagrałem filmik z obecnymi błędami z auta czy ktoś mógłby podpowiedzieć co to za błędy i za co odpowiadają wydaje mi się że to błąd 11 sondy lambda oraz błąd 32 ?
 
 
  	  | Kod: |  	  | https://youtu.be/Bbra-XMU2qM | 
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez hawajski 05-02-2018, 20:11, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2018, 14:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest tylko jeden błąd 23. Tu masz listę z kodami https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 Błąd dotyczy i czujnika wałka rozrządu i wału korbowego.
 Masz pewność że czujnik wałka który założyłeś jest sprawny? Czujnik ten można spróbować naprawić, w dziale galanta jest temat instrukcja z rozbiórki i naprawy. W czujniku powstają zimne luty które wystarczy poprawić i powinno być ok.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawajski   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 98r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Lis 2017
 Posty: 9
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2018, 15:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | kupiłem tani zamiennik z allegro dałem za niego z 50zł z przesyłką idę po stary czujnik będę coś przy nim dłubał może się uda go naprawić 
 @@
 A stanie się coś złego jak będę próbował stary czujnik zwykłą lutownicą transformatorową (tylko taką posiadam) czy taka lutownica może uszkodzić układ ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-02-2018, 15:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też taką kiedyś lutowałem i taki czujnik i impulsator prędkości i nic się nie stało. Zamiennik za 50 zł nie wróży dobrego działania.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawajski   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 98r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Lis 2017
 Posty: 9
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2018, 19:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przelutowałem dzisiaj czujnik i zachowuje się auto dokładnie tak samo jak na zamienniku przejadę kilka km i check znowu się zaświeca bład 23. Przed wywaleniem błędu auto zazwyczaj kilka razy szarpnie obroty falują między 1500 - 2000 obr/min oraz nie mogę utrzymać stałych 3k RMP. Możwile by było że przez wypadający zapłon wywala błąd 23 a to wszystko powiązane jest ze źle ustawionym czujnikiem TPS ? Dlatego auto szarpie a obroty falują ? Lub możliwe by było że padają cewki ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-02-2018, 20:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Błąd ten informuje o problemach z czujnikiem lub o braku połączenia po między tym czujnikiem a sterownikiem silnika. Może też być jakiś problem z samym sterownikiem silnika. Więc warto by było jeszcze prześwietlić przewody na drodze czujnik - sterownik silnika. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | hawajski   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 98r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Lis 2017
 Posty: 9
 Skąd: Zamosc
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2018, 17:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | rzeczywiście był problem z kablami przy samej wtyczce 2 kable były przełamane masowy to wgl ledwo się trzymał obciąłem wtyczkę prze-lutowałem kable. Jazda testowa auto na początku nie szarpało w miarę git chodziło (jak nigdy) ale po ok 10 km jazdy gdy ruszałem auto przerwało jak by zmuliło i znowu wkreciło się na obroty wtedy zapalił się znowu check. (oprócz elektryki został również podmieniony komp). W dodatku auto ma problem ze trzymaniem obrotów jak staram się utrzymać 3k RMP to falują do 2.5k potem znowu wkręca się na 3k i tak w kółko. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być uszkodzone błąd ciągle ten sam nr 23. Czy może być to również czujnik położenia wału ? w opisie na forum widać że błąd 23 to albo położenia wałka lub wału |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2018, 17:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Błędy: 22 wału korbowego
 23 wałka rozrządu
 |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ludinho1   Forumowicz
 ludinho1
 
 Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 31 Lip 2010
 Posty: 253
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2018, 08:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Reset ECU robiłeś ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-02-2018, 07:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | hawajski napisał/a: |  	  | Możwile by było że przez wypadający zapłon wywala błąd 23 | 
 to by wyskoczył błąd 44, cudów nie ma, nie da się komputera tak oszukać
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | systalon   Nowy Forumowicz
 SysTalon
 
 Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 20 Lis 2014
 Posty: 25
 Skąd: Pomorza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-02-2018, 19:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | A sprawdzałeś może obręcz pod kołem pasowym która steruje zapłonem poprzez czujnik w którym się obraca? Raz było tak, że zapaliłem na próbę silnik bez koła pasowego, obręcz spadając z pinu nasterowującego zaczął się luzem obracać, a nie jak trzeba, równo z wałem korbowym. Musiałem ustawić blachę odpowiednio na drobny pin (który mógł się u Ciebie ułamać) i mocno dokręcić koło pasowe. Jeśli pin serio się ułamał, to może momentami " przeskoczyć " , silnik zaczyna nie równo pracować i gaśnie.  Potem wpada z powrotem w swoje gniazdo i chodzi. 
 2 wariant bardziej prawdopodobny - wadliwe czujniki położenia wału korbowego objawiają złą pracę dopiero po rozgrzaniu!  Nie pytaj dlaczego, nie wiem, lecz po szperaniu w necie jestem tego pewny. Przykład Elantra 2.0 CRDI - silnik nagle przestawał pracować po 5/10/15km i było to zależne od temperatury otoczenia i od tego jak żyłowany był silnik w czasie trasy. Rozwiązanie : Wymiana na sprawny 100% czujnik.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |