Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.6 z LPG 98r błąd położenia wałka
Autor Wiadomość
hawajski 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Zamosc
Wysłany: 01-02-2018, 14:46   Carisma 1.6 z LPG 98r błąd położenia wałka

Witam,

Otóż mam porblem z moja carisma 1.6 z LPG. Ostatnio podczas jazdy na ciepłym zapalił mi się check po czym samochód zgasł. Po wystygnięciu normalnie podpaliła pochodziła trochę i znowu zgasła. Po próbie ponownego odpalenia silnika auto się wkręcało powiedzmy do 5k rmp jak wcisnąłem gaz w podłogę po czym znów gasło. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i podczas jazdy dzisiaj znowu zapalił mi się check choć auto nie gaśnie specjalnie zostawiłem je pod domem odpalone aby sprawdzić jak się zachowa. Nagrałem filmik z obecnymi błędami z auta czy ktoś mógłby podpowiedzieć co to za błędy i za co odpowiadają wydaje mi się że to błąd 11 sondy lambda oraz błąd 32 ?

Kod:
https://youtu.be/Bbra-XMU2qM
Ostatnio zmieniony przez hawajski 05-02-2018, 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-02-2018, 14:57   

Jest tylko jeden błąd 23.
Tu masz listę z kodami https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Błąd dotyczy i czujnika wałka rozrządu i wału korbowego.
Masz pewność że czujnik wałka który założyłeś jest sprawny? Czujnik ten można spróbować naprawić, w dziale galanta jest temat instrukcja z rozbiórki i naprawy. W czujniku powstają zimne luty które wystarczy poprawić i powinno być ok.
 
 
hawajski 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Zamosc
Wysłany: 01-02-2018, 15:10   

kupiłem tani zamiennik z allegro dałem za niego z 50zł z przesyłką idę po stary czujnik będę coś przy nim dłubał może się uda go naprawić

@@
A stanie się coś złego jak będę próbował stary czujnik zwykłą lutownicą transformatorową (tylko taką posiadam) czy taka lutownica może uszkodzić układ ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-02-2018, 15:23   

Też taką kiedyś lutowałem i taki czujnik i impulsator prędkości i nic się nie stało.
Zamiennik za 50 zł nie wróży dobrego działania.
 
 
hawajski 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Zamosc
Wysłany: 05-02-2018, 19:29   

Przelutowałem dzisiaj czujnik i zachowuje się auto dokładnie tak samo jak na zamienniku przejadę kilka km i check znowu się zaświeca bład 23. Przed wywaleniem błędu auto zazwyczaj kilka razy szarpnie obroty falują między 1500 - 2000 obr/min oraz nie mogę utrzymać stałych 3k RMP. Możwile by było że przez wypadający zapłon wywala błąd 23 a to wszystko powiązane jest ze źle ustawionym czujnikiem TPS ? Dlatego auto szarpie a obroty falują ? Lub możliwe by było że padają cewki ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-02-2018, 20:16   

Błąd ten informuje o problemach z czujnikiem lub o braku połączenia po między tym czujnikiem a sterownikiem silnika. Może też być jakiś problem z samym sterownikiem silnika. Więc warto by było jeszcze prześwietlić przewody na drodze czujnik - sterownik silnika.
 
 
hawajski 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2017
Posty: 9
Skąd: Zamosc
Wysłany: 14-02-2018, 17:23   

rzeczywiście był problem z kablami przy samej wtyczce 2 kable były przełamane masowy to wgl ledwo się trzymał obciąłem wtyczkę prze-lutowałem kable. Jazda testowa auto na początku nie szarpało w miarę git chodziło (jak nigdy) ale po ok 10 km jazdy gdy ruszałem auto przerwało jak by zmuliło i znowu wkreciło się na obroty wtedy zapalił się znowu check. (oprócz elektryki został również podmieniony komp). W dodatku auto ma problem ze trzymaniem obrotów jak staram się utrzymać 3k RMP to falują do 2.5k potem znowu wkręca się na 3k i tak w kółko. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być uszkodzone błąd ciągle ten sam nr 23. Czy może być to również czujnik położenia wału ? w opisie na forum widać że błąd 23 to albo położenia wałka lub wału
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-02-2018, 17:59   

Błędy:
22 wału korbowego
23 wałka rozrządu
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-02-2018, 08:42   

Reset ECU robiłeś ?
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-02-2018, 07:53   

hawajski napisał/a:
Możwile by było że przez wypadający zapłon wywala błąd 23

to by wyskoczył błąd 44, cudów nie ma, nie da się komputera tak oszukać
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 17-02-2018, 19:27   

A sprawdzałeś może obręcz pod kołem pasowym która steruje zapłonem poprzez czujnik w którym się obraca? Raz było tak, że zapaliłem na próbę silnik bez koła pasowego, obręcz spadając z pinu nasterowującego zaczął się luzem obracać, a nie jak trzeba, równo z wałem korbowym. Musiałem ustawić blachę odpowiednio na drobny pin (który mógł się u Ciebie ułamać) i mocno dokręcić koło pasowe. Jeśli pin serio się ułamał, to może momentami " przeskoczyć " , silnik zaczyna nie równo pracować i gaśnie. Potem wpada z powrotem w swoje gniazdo i chodzi.

2 wariant bardziej prawdopodobny - wadliwe czujniki położenia wału korbowego objawiają złą pracę dopiero po rozgrzaniu! Nie pytaj dlaczego, nie wiem, lecz po szperaniu w necie jestem tego pewny. Przykład Elantra 2.0 CRDI - silnik nagle przestawał pracować po 5/10/15km i było to zależne od temperatury otoczenia i od tego jak żyłowany był silnik w czasie trasy. Rozwiązanie : Wymiana na sprawny 100% czujnik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.