Carisma 1.6 z LPG 98r błąd położenia wałka |
Autor |
Wiadomość |
hawajski
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 01-02-2018, 14:46 Carisma 1.6 z LPG 98r błąd położenia wałka
|
|
|
Witam,
Otóż mam porblem z moja carisma 1.6 z LPG. Ostatnio podczas jazdy na ciepłym zapalił mi się check po czym samochód zgasł. Po wystygnięciu normalnie podpaliła pochodziła trochę i znowu zgasła. Po próbie ponownego odpalenia silnika auto się wkręcało powiedzmy do 5k rmp jak wcisnąłem gaz w podłogę po czym znów gasło. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i podczas jazdy dzisiaj znowu zapalił mi się check choć auto nie gaśnie specjalnie zostawiłem je pod domem odpalone aby sprawdzić jak się zachowa. Nagrałem filmik z obecnymi błędami z auta czy ktoś mógłby podpowiedzieć co to za błędy i za co odpowiadają wydaje mi się że to błąd 11 sondy lambda oraz błąd 32 ?
Kod: | https://youtu.be/Bbra-XMU2qM |
|
Ostatnio zmieniony przez hawajski 05-02-2018, 20:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-02-2018, 14:57
|
|
|
Jest tylko jeden błąd 23.
Tu masz listę z kodami https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Błąd dotyczy i czujnika wałka rozrządu i wału korbowego.
Masz pewność że czujnik wałka który założyłeś jest sprawny? Czujnik ten można spróbować naprawić, w dziale galanta jest temat instrukcja z rozbiórki i naprawy. W czujniku powstają zimne luty które wystarczy poprawić i powinno być ok. |
|
|
|
 |
hawajski
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 01-02-2018, 15:10
|
|
|
kupiłem tani zamiennik z allegro dałem za niego z 50zł z przesyłką idę po stary czujnik będę coś przy nim dłubał może się uda go naprawić
@@
A stanie się coś złego jak będę próbował stary czujnik zwykłą lutownicą transformatorową (tylko taką posiadam) czy taka lutownica może uszkodzić układ ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-02-2018, 15:23
|
|
|
Też taką kiedyś lutowałem i taki czujnik i impulsator prędkości i nic się nie stało.
Zamiennik za 50 zł nie wróży dobrego działania. |
|
|
|
 |
hawajski
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 05-02-2018, 19:29
|
|
|
Przelutowałem dzisiaj czujnik i zachowuje się auto dokładnie tak samo jak na zamienniku przejadę kilka km i check znowu się zaświeca bład 23. Przed wywaleniem błędu auto zazwyczaj kilka razy szarpnie obroty falują między 1500 - 2000 obr/min oraz nie mogę utrzymać stałych 3k RMP. Możwile by było że przez wypadający zapłon wywala błąd 23 a to wszystko powiązane jest ze źle ustawionym czujnikiem TPS ? Dlatego auto szarpie a obroty falują ? Lub możliwe by było że padają cewki ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-02-2018, 20:16
|
|
|
Błąd ten informuje o problemach z czujnikiem lub o braku połączenia po między tym czujnikiem a sterownikiem silnika. Może też być jakiś problem z samym sterownikiem silnika. Więc warto by było jeszcze prześwietlić przewody na drodze czujnik - sterownik silnika. |
|
|
|
 |
hawajski
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2017 Posty: 9 Skąd: Zamosc
|
Wysłany: 14-02-2018, 17:23
|
|
|
rzeczywiście był problem z kablami przy samej wtyczce 2 kable były przełamane masowy to wgl ledwo się trzymał obciąłem wtyczkę prze-lutowałem kable. Jazda testowa auto na początku nie szarpało w miarę git chodziło (jak nigdy) ale po ok 10 km jazdy gdy ruszałem auto przerwało jak by zmuliło i znowu wkreciło się na obroty wtedy zapalił się znowu check. (oprócz elektryki został również podmieniony komp). W dodatku auto ma problem ze trzymaniem obrotów jak staram się utrzymać 3k RMP to falują do 2.5k potem znowu wkręca się na 3k i tak w kółko. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być uszkodzone błąd ciągle ten sam nr 23. Czy może być to również czujnik położenia wału ? w opisie na forum widać że błąd 23 to albo położenia wałka lub wału |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-02-2018, 17:59
|
|
|
Błędy:
22 wału korbowego
23 wałka rozrządu |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-02-2018, 08:42
|
|
|
Reset ECU robiłeś ? |
|
|
|
 |
mpoplaw
Forumowicz
Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 155 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-02-2018, 07:53
|
|
|
hawajski napisał/a: | Możwile by było że przez wypadający zapłon wywala błąd 23 |
to by wyskoczył błąd 44, cudów nie ma, nie da się komputera tak oszukać |
|
|
|
 |
systalon
Nowy Forumowicz SysTalon
Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 25 Skąd: Pomorza
|
Wysłany: 17-02-2018, 19:27
|
|
|
A sprawdzałeś może obręcz pod kołem pasowym która steruje zapłonem poprzez czujnik w którym się obraca? Raz było tak, że zapaliłem na próbę silnik bez koła pasowego, obręcz spadając z pinu nasterowującego zaczął się luzem obracać, a nie jak trzeba, równo z wałem korbowym. Musiałem ustawić blachę odpowiednio na drobny pin (który mógł się u Ciebie ułamać) i mocno dokręcić koło pasowe. Jeśli pin serio się ułamał, to może momentami " przeskoczyć " , silnik zaczyna nie równo pracować i gaśnie. Potem wpada z powrotem w swoje gniazdo i chodzi.
2 wariant bardziej prawdopodobny - wadliwe czujniki położenia wału korbowego objawiają złą pracę dopiero po rozgrzaniu! Nie pytaj dlaczego, nie wiem, lecz po szperaniu w necie jestem tego pewny. Przykład Elantra 2.0 CRDI - silnik nagle przestawał pracować po 5/10/15km i było to zależne od temperatury otoczenia i od tego jak żyłowany był silnik w czasie trasy. Rozwiązanie : Wymiana na sprawny 100% czujnik. |
|
|
|
 |
|