| [E39A 2.0 4WD]lambda - jak sprawdzic? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kamils [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-05-2007, 23:53   [E39A 2.0 4WD]lambda - jak sprawdzic? |   
 |  
               | 
 |  
               | kolejne pytanie : jak sprawdzic sprawnosc sondy lambda?? |  
				| Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 16:28, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Simones [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2007, 11:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podlacz voltomierz w zakresie 0-2V do przewodu od lambdy a drugi zacisk do masy, wlacz silnik i obserwuj zmiany napiecia w zaleznosci od obrotow. Powinny byc zmiany widoczne szczegolnie miedzy wolnymi obrotami, a wyzszymi. Lambda pracuje w zakresie ok. 0,2-1V. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamils [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2007, 16:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jakiego przewodu bo sa 4 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Simones [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2007, 17:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sygnalowy to z reguly czarny przewod, masa - szary, biale - grzalka. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kamils [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2007, 17:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | ... a ta sonde tylko na benzynie mozna sprawdzic, i czy ja trzeba rozlaczyc czy podpiac voltomierz???  pod sygnałowy? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Simones [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2007, 19:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najlepiej na benz. (na gazie tez pracuje, ale moze nieco inaczej reagowac w zaleznosci od poprawnosci skladu mieszanki). Jak sie da to bez odpinania od instalacji (nie bedzie wtedy rejestrowal bledu do komputera o nie dzialajacej lambdzie), a BTW nie wiem czy jest w tej generacji mozliwosc sprawdzenia kodow bledow - jesli tak to tam tez powinno byc widac czy cos z nia nie tak. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | qss   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 1.8 GLSi '94
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 21 Gru 2006
 Posty: 88
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-05-2007, 12:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak juz jest taki temat ... to mam pytanie ... jak sie dobrac do lambdy ?:P |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JaGrab3   Mitsumaniak
 Piotrek - ORACLE fan
 
  
 Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 03 Paź 2006
 Posty: 930
 Skąd: Crackoof
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-05-2007, 12:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli masz LPG to podepnij sie pod kompa u gaziarza, on sprawdzi czy ma odczyty z lambdy |  
				| _________________ --------------------------------------------------
 est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
 byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
 ---------------------------------------------------
 Pomoc dla Kamilka
 ---------------------------------------------------
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomas79 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-05-2007, 13:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | O ile pamiętam to w Galu przewód sygnałowy jest niebieski, Najlepiej podpiąć oscyloskop, powinno na wolnych obr po rozgrzaniu sondy napięcie skakać pomiędzy 0-1V. Voltomierz moze miec za długi czas reakcji by wykazał skoki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Simones [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-05-2007, 14:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | dobre 	  | Tomas79 napisał/a: |  	  | oscyloskop | 
       wskazania widac nawet na najtanszym multimetrze za 20PLN, a jesli juz to polec voltomierz analogowy, bo oscyloskop to na politechnike chyba by musial jechac
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | swees   Mitsumaniak
 
 Auto: Volvo V60 CC T5 2018
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 26 Lip 2006
 Posty: 145
 Skąd: PL
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-05-2007, 16:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | sprawna sonda powinna chyba wskazywać w zakresie 0.2-0.8V a nie do 1V. 
 pozdr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |