 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Napęd 4WD LOCK problem |
Autor |
Wiadomość |
jurellas
Forumowicz

Auto: outlander 2008 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015 Posty: 100 Skąd: SBL
|
Wysłany: 26-03-2018, 09:45
|
|
|
Droga drodze nie równa,na takie zabawy lepiej zakupic zabawkę typu Jimny który waży tonę i kładzie na łopatki inne konkretne terenówy.
Outlander wśród typowych terenówek - przygotowanych do wyrypy - wygląda jak gośc w garniaku |
_________________ 126p,Zastava,126p,Golf,126p,Wartburg,125p,Polonez,Taunus,Punto,Croma,Vectra,Astra,Frontera,Audi,Jimny,Outlander 1986-20015 Zabudowa miśka - http://forum.karawaning.p...-nasza-salonka/ |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-03-2018, 11:17
|
|
|
Kamil99 napisał/a: | Ostatnio próbowałem się więcej bawić napęd AUTO załącza tylną oś, ale w trybie 4WD LOCK nie za bardzo widzę żeby była różnica |
barzuc napisał/a: | ale faktycznie muszę zgłębić jak działa napęd w OII aby się wypowiadać |
Coś dla Was koledzy:
Dystrybucja momentu obrotowego kontrolowana jest przez 4WD ECU.
Poniższa tabela opisuje dystrybucję momentu w trybie 4WD.
Kontrola momentu przenoszonego przez sprzęgło podzielona jest na kontrolę ze sprzężeniem zwrotnym i kontrolę na podstawie obliczeń w ECU.
Na podstawie prędkości pojazdu i sygnału z APS, 4WD ECU oblicza moment który ma przenieść sprzęgło na tylną oś. To jest wstępna kontrola momentu napędowego.
Następnie obliczana jest różnica prędkości obrotowych osi przedniej i tylnej. Na podstawie prędkości pojazdu i różnicy prędkości pomiędzy osiami, sterownik wprowadza korektę wartości momentu przenoszonego przez sprzęgło na tylną oś.
W trybie 2WD nie ma przeniesienia momentu na tylną oś. W niektórych warunkach 4WD ECU dołącza tylną oś aby zminimalizować hałas wytwarzany przez układ napędowy.
W trybie 4WD, moment przenoszony na tylną oś dobierany jest z map sterownika 4WD ECU.
W trybie LOCK, moment przenoszony przez sprzęgło może być 1.5 razy większy niż w trybie 4WD.
Tak wygląda to w ASX, gdzie zaktualizowano soft w stosunku do OII.
rezon napisał/a: | Outek był wyraźnie stabilniejszy. Dopiero w trybie Lock SX4 zachowywało się jak Outek w trybie 4WD Auto. Masa może odgrywać też rolę, w końcu to większe i cięższe autko. SX4 chciało cały czas myszkować po drodze i trzeba było mocno operować kierownicą, aby utrzymać kierunek | Dlatego, że w trybie Auto Outek w zasadzie cały czas ciągnął tyłem, a SX4 tylko przy przy poślizgu, stąd i myszkowanie.
 |
|
|
|
 |
|
|