Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd 4WD LOCK problem
Autor Wiadomość
jurellas 
Forumowicz


Auto: outlander 2008 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 100
Skąd: SBL
Wysłany: 26-03-2018, 09:45   

Droga drodze nie równa,na takie zabawy lepiej zakupic zabawkę typu Jimny który waży tonę i kładzie na łopatki inne konkretne terenówy.
Outlander wśród typowych terenówek - przygotowanych do wyrypy - wygląda jak gośc w garniaku :D
_________________
126p,Zastava,126p,Golf,126p,Wartburg,125p,Polonez,Taunus,Punto,Croma,Vectra,Astra,Frontera,Audi,Jimny,Outlander :) 1986-20015 Zabudowa miśka - http://forum.karawaning.p...-nasza-salonka/
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-03-2018, 11:17   

Kamil99 napisał/a:
Ostatnio próbowałem się więcej bawić napęd AUTO załącza tylną oś, ale w trybie 4WD LOCK nie za bardzo widzę żeby była różnica
barzuc napisał/a:
ale faktycznie muszę zgłębić jak działa napęd w OII aby się wypowiadać

Coś dla Was koledzy:
Dystrybucja momentu obrotowego kontrolowana jest przez 4WD ECU.
Poniższa tabela opisuje dystrybucję momentu w trybie 4WD.




Kontrola momentu przenoszonego przez sprzęgło podzielona jest na kontrolę ze sprzężeniem zwrotnym i kontrolę na podstawie obliczeń w ECU.
Na podstawie prędkości pojazdu i sygnału z APS, 4WD ECU oblicza moment który ma przenieść sprzęgło na tylną oś. To jest wstępna kontrola momentu napędowego.
Następnie obliczana jest różnica prędkości obrotowych osi przedniej i tylnej. Na podstawie prędkości pojazdu i różnicy prędkości pomiędzy osiami, sterownik wprowadza korektę wartości momentu przenoszonego przez sprzęgło na tylną oś.
W trybie 2WD nie ma przeniesienia momentu na tylną oś. W niektórych warunkach 4WD ECU dołącza tylną oś aby zminimalizować hałas wytwarzany przez układ napędowy.
W trybie 4WD, moment przenoszony na tylną oś dobierany jest z map sterownika 4WD ECU.
W trybie LOCK, moment przenoszony przez sprzęgło może być 1.5 razy większy niż w trybie 4WD.




Tak wygląda to w ASX, gdzie zaktualizowano soft w stosunku do OII.


rezon napisał/a:
Outek był wyraźnie stabilniejszy. Dopiero w trybie Lock SX4 zachowywało się jak Outek w trybie 4WD Auto. Masa może odgrywać też rolę, w końcu to większe i cięższe autko. SX4 chciało cały czas myszkować po drodze i trzeba było mocno operować kierownicą, aby utrzymać kierunek
Dlatego, że w trybie Auto Outek w zasadzie cały czas ciągnął tyłem, a SX4 tylko przy przy poślizgu, stąd i myszkowanie.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.